  • 31. Data: 2012-02-10 12:48:41
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien ... chyba juz 11 albo 12]
    Od: ArekM <a...@j...com>

    > U nas jednak znacznie zimniej i... o ile na grupie wyróżniam się
    > większym zużyciem energii, niż reszta,

    To tak jak na pl.misc.samochody, gdzie wszystkim auta pala zdecydowanie
    mniej niz pozostałym :)

    --
    Pzdr

  • 32. Data: 2012-02-10 13:06:27
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Mój wychodzi mniej więcej tak, jak obliczył to 'pan inżynier' za 60
    > zł... - ok 20 tys kWh.
    > Nie będę nic ściemniał :-)
    > Dotychczas poszło mi ciut ponad 2 tony węgla - to już koło 10 tys kWh, i
    > trochę drewna - nie wiem ile, bo brałem z ułożonej pryzmy.

    Ale Adam żużył (dopiero teraz zauważyłem, ze podaje dokładnie podsumowanie)
    ok 2500kWh * 3.5COP= ok 8750kWh.

    2000kg węgla * 4.5kWh=9000kWh

    czyli nie wypadamy jakoś bardzo źle przy nim

    pozdrawiam
    AT

  • 33. Data: 2012-02-10 14:12:01
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Amir napisał:
    > czyli nie wypadamy jakoś bardzo źle przy nim

    Szczególnie, że on ma te swoje 20 cm ocieplenia i rekuperację. Ja mam
    tylko 14 i went grawitacyjną. :-)

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 34. Data: 2012-02-10 14:33:05
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Szczególnie, że on ma te swoje 20 cm ocieplenia i rekuperację. Ja mam
    > tylko 14 i went grawitacyjną. :-)

    ja skromne 12cm co prawda z frezem ale 12.

    pozdrawiam
    AT

  • 35. Data: 2012-02-10 15:47:34
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Szczególnie, że on ma te swoje 20 cm ocieplenia i rekuperację. Ja mam
    > tylko 14 i went grawitacyjną. :-)

    Ale pamietasz, ze gdyby nie rekuperator to zuzycie mialby 80% wieksze? :-))

    Pozdro.. TK

  • 36. Data: 2012-02-10 19:00:26
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 10 Lut, 11:09, Robert G <r...@g...pl> wrote:

    > Jednak...
    > Mój wychodzi mniej więcej tak, jak obliczył to 'pan inżynier' za 60
    > zł... - ok 20 tys kWh.
    > Nie będę nic ściemniał :-)

    U mnie 12 tys kWh + CWU. W sumie ok 16 tys kWh. Nie ma w tym wypadku
    znaczenia polozenie naszych domow bo obliczenia uwzgledniaja strefe
    klimatyczna - Ty pewnie jestes w tej chlodniejszej i dla niej wychodzi
    Ci te 20 tys kWh - w mojej wyszloby pewnie troche mniej :)

    > Gdybym miał PC, to zużyłbym ok 6-7 tys kWh prądu i kosztowałoby mnie to

    20 tys kWh / 3,5 = 5700kWh, niech bedzie te 6 tys kWh -> 75% w taniej
    po 0,28 = 1260 pln plus 25% w drogiej po 0,69 = 1035 pln = ok 2,3k
    pln.

    > przy obecnej taryfie jakieś 3,6 - 4,2 tys, gdybym założył dwutaryfowy
    > licznik, to pewnie koszty by się zmniejszyły, ale czy doszłyby do 2,5
    > tys...? nie mam pojęcia :-). Poza tym ja mam trochę za mało podłogówki,
    > żeby toto miało szansę poprawnie działać przy takiej pogodzie jak teraz.

    No "niestety", PC to tylko podlogowka. Zreszta ja nawet jakbym mial
    kociol na wegiel to i tak mialbym wszedzie podlogowki :)

    > Mogę natomiast w przyszłości rozważyć PC powietrzną do grzania CWU latem
    > i do ogrzewania w okresie przejściowym - tak do temperatur w okolicach
    > zerw może by się sprawdziła... Jednak to jeszcze nie teraz :-))).

    No wlasnie u Ciebie powietrzna by sie wogole nie sprawdzila, skoro na
    zewnatrz u Ciebie tak zimno. Lepiej dolozyc jeszcze te pare tysiakow i
    kupic gruntowa na calosc. No ale kaloryfery Cie ograniczaja, niestety.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 37. Data: 2012-02-10 19:01:52
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 10 Lut, 16:47, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Ale pamietasz, ze gdyby nie rekuperator to zuzycie mialby 80% wieksze? :-))

    80% wiecej na wentylacje Maniek, nie krec. No ciekawe jeszcze jakie
    powierzchnie grzejecie? Bo ja 300m2 ;-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 38. Data: 2012-02-10 20:51:41
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Adam napisał:
    > No ale kaloryfery Cie ograniczaja, niestety.

    Może i nic straconego, ale to melodia raczej dalszej przyszłości - mogę
    podłogówkę na górze jeszcze porozkładać, dolać te 3-4 cm wylewki i
    podłączyć ją do rozdzielacza od podłogówki.
    Trochę żałuję, że nie kazałem więcej jej zrobić, no ale to pierwszy dom,
    zatem byłoby trochę zbyt pięknie gdyby nie popełniło się jakiegoś
    błędu... :-D.

    pozdr
    Robert G.

  • 39. Data: 2012-02-10 20:57:42
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    .googlegroups.com...

    >80% wiecej na wentylacje Maniek, nie krec.

    Eee no bez jaj, takie cyfry tu padaly..

    >No ciekawe jeszcze jakie
    >powierzchnie grzejecie? Bo ja 300m2 ;-)

    Tak Twoje 300...
    Ja 340.
    W tym garaz, strych, drugi strych (o to i wiecej jak 340), kotlownie
    spizarnie. To nic, ze tam nie grzeje, ale tyle mam.
    Tak Twoja piwnica w ktorej czy lato czy zima i tak jest 9C zawyza wyniki
    zuzycia.

    Pozdro.. TK

  • 40. Data: 2012-02-10 20:58:52
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Adam" <a...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

    > O ile za oknem akurat nie jest -20 :-)
    > W jeden dzien niczego nie kupisz i nie uda ci sie dopasowac, bo ani
    > bie masz narzedzi ani umiejetnosci i praktyki :-)
    > Jak cie dopadnie to klapa :-)

    jak ci padnie wentylator w kotle gazowym albo zespól gazowy o tez w jeden
    dzien nic nie zrobisz.

    jedyne co mozna szybko naprawic to ognisko na srodku salonu.