  • 11. Data: 2013-10-30 11:09:16
    Temat: Re: _zuzycie energii przez moja PC (chwale sie bo jestem zadowolony!)
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 października 2013 08:21:55 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > A nie lepiej puszczać na stałe np. 20stC, podłoga będzie ciepła a i COP się
    poprawi?

    Na stale to moze nie bo po co mielic podlogowke w lato ;) Ja mam na
    sterowniku progi temperaturowe przy ktorych sterownik przechodzi w tryb
    zima/lato. Zima - teraz ponizej 12stC, lato - powyzej 18stC. W trybie
    letnim oczywiscie pompka od podlogowki jest wygaszona :) Ot po prostu mialem
    ustawione za nisko przejscie na tryb zimowy. Teraz sterownik przeszedlby
    na tryb letni dopiero jak temperatura skoczy powyzej 18stC. A do tego
    czasu bedzie puszczal w podlogi wode o temperaturze zgodna z wyliczeniami
    pogodowki :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2013-10-30 11:16:33
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 października 2013 10:48:57 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > Współczuję podłogówkarzom (?) tego okropnego archaicznego systemu
    > (wymyślonego w starożytności), gdzie już dziś trzeba ustawić temperaturę
    > jaką chce się uzyskać jutro :-)

    Ale ja wiem z gory i do konca zycia jaka chce miec temperature "jutro" -
    22 w salonie, 18-19 w sypialni i 24 w lazience - niby po co mialbym
    te temperatury codziennie zmieniac !?:)

    > I to bezcenne czekanie na ciepło po powrocie z wyjazdu na narty: jeszcze
    > tylko kilka godzin i już dzieci będziecie mogli ściągnąć kurtki :-)

    W archaicznym systemie bez zadnej automatyki - moze tak jest :) Ja
    w ogole nie wylaczam ani nie zmniejszam ogrzewania przy wyjazdach.

    > Przyznaję podłogówka jest fajna gdy jest to elektryczna mata w kleju pod
    > płytkami w łazience i włączana razem ze światłem w godzinach wieczornych -
    > to jest komfort - wychodzę z wanny albo z pod prysznica i mam ciepło. Ale
    > system który wymaga ciepłej podłogi gdy tego nie chcę po to by była ciepła
    > gdy wychodzę z wanny to jakieś nieporozumienie.

    Elektryczna mata jest do niczego - dziala zawsze z pelna moca.. Po co?
    Im zimniej sie robi tym chcesz zeby podloga byla cieplejsza, bo tak
    jest przyjemniej. Podlogowka sterowana pogodowka to zapewnia. Letnia
    podloga w lazience i calym "brodziku" w prysznicu to najlepsza rzecz
    jaka mozna miec w lazience :-)

    PS. wiedzialem ze temat kalafiory VS podlogowka ruszy temat he he :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2013-10-30 11:22:26
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 29 Oct 2013 11:19:45 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

    (...)

    Czekaj, bo ja tu czegos nie rozumiem - co jest w ostatnije kolumnie, bo
    chyba nie srednia dobowa temp. powietrza na zewnatrz?

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 14. Data: 2013-10-30 11:31:21
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 października 2013 11:22:26 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:

    > Czekaj, bo ja tu czegos nie rozumiem - co jest w ostatnije kolumnie, bo
    > chyba nie srednia dobowa temp. powietrza na zewnatrz?

    Tak, srednia dobowa - cos nie pasuje?
    PS. moga byc okresy kiedy tam jest 0stC kiedy byc nie powinno - czujka mi
    wariowala, to jest kilka/nascie dni :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2013-10-30 11:32:03
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 października 2013 11:31:21 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > PS. moga byc okresy kiedy tam jest 0stC kiedy byc nie powinno - czujka mi
    > wariowala, to jest kilka/nascie dni :)

    Chociaz, to chyba bylo w zeszlym roku - tu widze pomiary poprawne :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2013-10-30 11:42:01
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-10-30 10:48, Ergie wrote:
    > Współczuję podłogówkarzom

    Przypomina mi się jak śmierdziało w domu przypieczonym kurzem jak na
    początku okresu zimowego "włączało się" kalafiory, i jeszcze to jak
    patrząc przez okno na zimowy krajobraz można się było niemal poparzyć
    gdy za blisko stanęło się przy kal. no i na malucha* trzeba było uważać ;-)

    * dziecko znaczy

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 17. Data: 2013-10-30 11:48:51
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 Oct 2013 03:31:21 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

    > cos nie pasuje

    No, mnie nie pasuje. Ja zeszlej zimy miewalem okresy, kiedy w dzien bylo
    minus 15, a w nocy minus 20 z hakiem, a srednia nizsza niz minus 10 byla
    przez co najmniej pare tygodni. U Ciebie widze zaledwie pare takich dni.

    Gdzie lezy ten biegun ciepla? :)

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 18. Data: 2013-10-30 11:49:35
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    > Na stale to moze nie bo po co mielic podlogowke w lato ;)

    Zeby wyrownywac temperatury

    bajcik

  • 19. Data: 2013-10-30 12:08:10
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 października 2013 11:48:51 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:

> [...]
    > minus 15, a w nocy minus 20 z hakiem, a srednia nizsza niz minus 10 byla
    > przez co najmniej pare tygodni. U Ciebie widze zaledwie pare takich dni.

    U mnie zima byla wyjatkowo lagodna - bardzo malo mrozu, bardzo malo sniegu,
    za to byla wyjatkowo dluga :) A mieszkam na Slasku, samiutkie poludnie kraju.

    Ale mierzysz srednia, czy tylko tak Ci sie wydaje ze bylo -10stC ?
    Jak mierzysz to daj konkretny dzien - mam wszystko owykresowane to pokaze
    dokladnie jak w tym dniu u mnie wygladala temperatura na zewnatrz :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2013-10-30 12:10:19
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 października 2013 11:49:35 UTC+1 użytkownik Krzysztof Garus napisał:

    > Zeby wyrownywac temperatury

    Nie ma to zadnego sensu - testowalem tego lata mieszajac chlodniejsza
    piwnice z cieplejszym parterem - na moje oko zero efektu. Szkoda tych 40W
    na pompke :) Trzeba zainwestowac w dodatkowy wymiennik i mieszac ta wode
    z DZ pompy ciepla (czyli chlodzenie pasywne) - wtedy moze bedzie efekt :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.