  • 51. Data: 2013-10-31 10:20:38
    Temat: Re: _zuzycie energii przez moja PC (chwale sie bo jestem zadowolony!)
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup

    > Czyli nie jest to jednak problem? ;-)

    To jest wydumany problem - tak samo jak poparzenie się po dotknięciu
    grzejnika co ma 35 stopni :-)

    Prawdziwym problemem dla _mnie_ jest brak możliwości szybkiej zmiany
    temperatury w ciągu dnia. Dlatego moim ideałem jest kanadyjczyk o małej
    bezwładności z ogrzewaniem nadmuchowym, ale to już temat na inną dyskusję.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 52. Data: 2013-10-31 10:28:41
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Smerf" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Problemem we wszelakich dyskusjach jest chwalenie swojego, bez względu na
    > to, czy podjąo sie słuszną czy niesłuszna decyzję.
    > Przykłądem jest chwalenia Adama swojej działki, jak również chwalenie
    > Ergiego swoich kalafiorów.

    Ale ja dwukrotnie w swoim życiu mieszkałem w domach z podłogówką i
    kaloryfery wybrałem świadomie. Nie namawiam nikogo do tego samego tylko
    prostuję czasem marketingowe bzdury, albo tak jak w tym czysto rozrywkowym
    wątku wbijam kij w mrowisko.

    > kaloryferów Ergiego też większość by nie chciala u siebie.
    > W zwiazku z kaloryferami - mam u siebie podłogówkę w łazienkach
    > przedpokojach, kuchni itp. Kaloryfery w salonie w sypialniach, biurze
    > itp. - ogrzewanie - piec na eko groszek. Uznaję, że zdecydowanym błędem
    > było nie zrobienie podłogówki w całym domu - a wszelkie głosy upierania
    > się nad kaloryferami są przejawem tego co zapisałem w pierwszym zdaniu.

    Ja się ani nie upieram ani nikogo nie namawiam tylko wyjaśniam dlaczego się
    na nie zdecydowałem. Łatwiej i taniej byłoby mi zrobić podłogówkę, ale
    uznaliśmy, że jednak możliwość szybkiej zmiany temperatury jest dla nas
    ważniejsza niż koszty, czy estetyka związana z brakiem kaloryferów.

    Kaloryfery mają wiele wad jak właśnie estetyka, konieczność czyszczenia czy
    minimalnie większa temperatura przy samym grzejniku niż po drugiej stornie
    pomieszczenia. Na pewno też są miej trwałe niż podłogówka - to wszystko są
    fakty, ale mają tez dla nas istotną zaletę - szybsza reakcję na żądanie
    zmiany temperatury w pomieszczeniu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 53. Data: 2013-10-31 10:30:50
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 31 Oct 2013 10:20:38 +0100, Ergie

    > Dlatego moim ideałem jest kanadyjczyk o małej
    > bezwładności z ogrzewaniem nadmuchowym, ale to już temat na inną dyskusję.

    Ale przecież jedno nie wyklucza drugiego. Odcinasz CWU/CO przy samym
    wymienniku PC i puszczasz na "kawałek" nagrzewnicy powietrznej wpiętej w
    kanał WM i dostajesz ogrzewanie nadmuchowe.

    --
    Pozdor Myjk

  • 54. Data: 2013-10-31 10:32:50
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 października 2013 22:48:15 UTC+1 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:

    > Zapewne więc wyliczenia u mnie były zupełnie inne ...
    > Bo -10 a -30stopni robi dla pomp ciepła powietrznych duuuużą różnicę :)

    Ja grzeje gruntowka, nie powietrzna :) Wiec bylyby takie same ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 55. Data: 2013-10-31 10:38:25
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Ale przecież jedno nie wyklucza drugiego. Odcinasz CWU/CO przy samym
    > wymienniku PC i puszczasz na "kawałek" nagrzewnicy powietrznej wpiętej w
    > kanał WM i dostajesz ogrzewanie nadmuchowe.

    Są dwa podstawowe problemy:
    1. W naszym klimacie gdy czasem jest -20 ogrzewanie nadmuchowe wymaga
    kanałów o bardzo dużej średnicy bo powietrze ma małą pojemność cieplną, a
    nie można go zbyt szybko tłoczyć bo będzie hałas. W praktyce można by zrobić
    rozwiązanie hybrydowe - podłogówka + nadmuch, ale to są podwójne koszty.
    2. Dobre drewno jest u nas (w Polsce) drogie. Niestety gdy zrobiłem
    kosztorys to wyszło że budowa kanadyjczyka będzie sporo droższa niż domu
    murowanego.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 56. Data: 2013-10-31 10:46:06
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 października 2013 10:30:50 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:

    > Ale przecież jedno nie wyklucza drugiego. Odcinasz CWU/CO przy samym
    > wymienniku PC i puszczasz na "kawałek" nagrzewnicy powietrznej wpiętej w
    > kanał WM i dostajesz ogrzewanie nadmuchowe.

    Jemu chodzi o niska akumulacje, tak zeby taki domek mozna bylo ekstremalnie
    szybko nagrzac (kilka minut). W domu murowanym i mocno akumulacyjnym
    nawet kalafiory nie pomoga w tak szybkim nagrzaniu go.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 57. Data: 2013-10-31 10:49:14
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Ergie"
    > Nie namawiam nikogo do tego samego tylko prostuję czasem marketingowe
    > bzdury, albo tak jak w tym czysto rozrywkowym wątku wbijam kij w mrowisko.

    Największą marketingową bzdurą, jest to, że jak grzeje podłogówka to unoszą
    się jakieś stwory, która atakują nasze gardła i nosy i szybciej poumieramy
    na raka.
    Nie wiem jaki syf musiałby ktoś mieć w domu, żeby ogrzewane powietrze
    poruszało roztocza na grzanej podłodze.
    Ten argument przyznasz często się pojawia.

> [...]
    > wszystko są fakty, ale mają tez dla nas istotną zaletę - szybsza reakcję
    > na żądanie zmiany temperatury w pomieszczeniu.

    Teraz nawet do mojego węglowego pieca jest sterownik, który możesz regulowac
    przez net. Jeżeli koniecznie chcesz obnizyć temperaturę w trakcie urlopu, to
    zjeżdżając ze stoku możesz tę temperaturę sobie zmienić.
    Uznaję, że pieć węglowy jest najbardziej toporny, pewnie niektóre pc
    działają na sygnał z mózgu ;)

    pzdr
    mar

  • 58. Data: 2013-10-31 11:05:54
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Marcin W." <m...@w...org> napisał w wiadomości
    ps.com...
    W dniu czwartek, 31 października 2013 09:39:20 UTC+1 użytkownik Kris
    napisał:

    >Przy podłogówce w starych zimnych budynkach - gdzie zapotrzebowanie na
    >ciepło jest takie - że stojąc na >podłodze normalnie czuć gorąco w stopy.
    >W nowym domu - z poprawnie wykonanym ociepleniem i instalacją c.o. nie
    >powinieneś wyczuć w ogóle, że >podłoga jest ciepła.

    Wiesz, wyczuwanie, a szkodliwosc, to zupelnie rozne jebajki.

  • 59. Data: 2013-10-31 12:01:05
    Od: "Marcin W." <m...@w...org>

    W dniu czwartek, 31 października 2013 11:05:54 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

    > Wiesz, wyczuwanie, a szkodliwosc, to zupelnie rozne jebajki.

    To sugerujesz że niby co szkodzi? Jakieś niewidzialne promieniowanie radioaktywne z
    tej "złej" podłogówki tak wpływa na mieszkańców?
    Mam doświadczenia z takimi co im podłogówka szkodzi - w wersjach ekstremalnych to
    jest puszczone z kotła węglowego normalnie w podłogę bez żadnych zaworów, mieszaczy
    itp. - oczywiście razem z grzejnikami - czyli kilkadziesiąt stopni puszczone w
    podłogę ;)

  • 60. Data: 2013-10-31 12:11:02
    Od: <m...@g...com>

    > kaloryfery wybrałem świadomie. Nie namawiam nikogo do tego samego tylko
    > prostuję czasem marketingowe bzdury, albo tak jak w tym czysto rozrywkowym

    Ja akurat mam w domu i podłogówkę i kalafiory. Kuchnia i korytarz oraz
    łazienka i WC są z podłogówką.
    Już wielokrotnie sprawdziłem że rozruch podłogówki to długi czas i w takich
    chwilach szybko oddające ciepło kalafiory są bardzo pożyteczne.
    Nie zauważyłem jakiś zapachów spalonego kurzu i nie poparzyłem się nigdy
    kalafiorem bo temperatura nie przekracza 50stopni, najczęściej jest to
    temperatura 30-35stopni a te 50 stopni to podczas pierwszych chwil grzania
    przy rozruchu.
    W łazience jest podłogówka i drabinka na której schną ręczniki a w WC tylko
    podłogówka.
    Bardzo dużym minusem kalafiorów jest to że zagracają.
    Plusem kalafiorów jest że szybko zrobią ciepło.
    Ja w domu przez ostatnie 3-4 tygodnie włączam ogrzewanie raz może dwa razy
    w tygodniu i tylko na noc. Podłoga grzana jest normalnie przez solary ale
    gdy słońca w dzień nie ma to nie brakuje tego źródła ciepła w domu i
    włączenie kotła gazowego powoduje że w domu robi się ciepło dosłownie w
    paręnaście minut.
    Dużym plusem podłogówki jest to, że jest przyjemniejsza atmosfera.
    W domu jak mój w którym podłoga w salonie jest drewniana a reszta to kamień,
    podłogówka pod kamienną posadzką powoduje że jest naprawdę przyjemnie w
    całym domu. Drewniana podłoga z grubą warstwą drewna naprawdę jest
    przyzwoita w chodzeniu boso ale nie wyobrażam sobie chodzić boso po podłodze
    kamiennej. Na szczęście jest ogrzewana :)
    Tak więc są wady i zalety obu systemów.
    A jak wiadomo ja mam jeszcze trzecie źródło - kominek w którym spalam
    1,5-2mp drewna w sezonie. Po nartach, usiąść przy kominku z dobrym
    whiskaczem, to jest to...