  • 1. Data: 2012-11-26 18:31:48
    Temat: zuzycie mojej PC -> w tym sezonie juz online ;D
    Od: Adam <a...@g...com>

    Jou meny,

    http://www.mojeco.pl

    ^ podglad online na ~15 czujek w moim systemie CO + biezace zuzycie pradu przez cala
    kotlownie (glownie sama pompe ciepla)

    http://www.mojeco.pl/2011

    ^ archiwalne dane dot. zuzycia za sezon 2011/2012 (CO+CWU)

    http://www.mojeco.pl/2012

    ^ biezace dane dot. zuzycia za sezon 2012/2013 (CO+CWU)

    Zaznaczam, ze system odpalilem dopiero wczoraj i juz widze ze po ociepleniu stropu
    poddasza trzebabylo dokonac kilku korekt (zrobilem to dzis o 15.00) - tak jak pisalem
    - na poprzednich ustawieniach na parterze zrobilo sie znacznie cieplej - aktualnie
    czujka wskazuje 24,4stC, a ja sie dusze :D Za pare godzin powinno spasc - obnizylem
    ladowanie bufora, zwiekszylem lekko histereze, obnizylem sama krzywa i podbicie
    krzywej. Zobaczymy, jak sie to sprawdzi :)

    Oprocz czujek CO sa tez czujki na rekuperatorze (temperatury powietrza nawiewanego /
    wywiewanego) - mozna sobie liczyc sprawnosci ;D
    pozdr.

    --
    Adam

  • 2. Data: 2012-11-26 18:55:38
    Temat: Re: zuzycie mojej PC -> w tym sezonie juz online ;D
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    >http://www.mojeco.pl

    no to DoS jak sie patrzy

  • 3. Data: 2012-11-26 18:56:47
    Od: rrr <r...@r...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Adam napisał:
> [...]
    >
    > Oprocz czujek CO sa tez czujki na rekuperatorze (temperatury powietrza nawiewanego
    / wywiewanego) - mozna sobie liczyc sprawnosci ;D

    Gratuluję, nie wiem czy podziwiam, bo mnie by się nie chciało.
    A przy okazji gdzie jest mierzony wywiew reku ?

    pzdr.
    rafał

  • 4. Data: 2012-11-26 19:00:13
    Od: rrr <r...@r...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Adam napisał:
> [...]
    >
    > Oprocz czujek CO sa tez czujki na rekuperatorze (temperatury powietrza nawiewanego
    / wywiewanego) - mozna sobie liczyc sprawnosci ;D

    Już chyba wiem, jeśli wyrzut reku jest to temperatura po przejściu przez
    wymiennik, to wyciąg reku powinien być temperaturą przed wymiennikiem.
    Nie rozumiem tylko jakim wyciąg reku ma ok 17 stopni przy temperaturze w
    salonie 24 stopnie.

    pozdrawiam
    rafał

  • 5. Data: 2012-11-26 19:48:25
    Od: "Budyn" <b...@r...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    ps.com...
    Jou meny,

    http://www.mojeco.pl

    ^ podglad online na ~15 czujek w moim systemie CO + biezace zuzycie pradu
    przez cala kotlownie (glownie sama pompe ciepla)

    fajne :-) To na linuksie 1wire owfs, czy jak to zrobiles? Jaki serwerek? Bo
    niby cos juz mam oparte na starym lapku i windowsie , ale wciaz szukam
    lepszej drogi :-)

    b.

  • 6. Data: 2012-11-26 19:52:16
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 26.11.2012 18:31, Adam pisze:
    > Jou meny,
    >
    > http://www.mojeco.pl
    >
    > ^ podglad online na ~15 czujek w moim systemie CO + biezace zuzycie pradu przez
    cala kotlownie (glownie sama pompe ciepla)

    A o co biega ze zużyciem prądu? w jakich to jednostkach i czemu w
    trakcie pracy pompy to zużycie się zwiększa? pompa ma coraz ciężej?

    masz może możliwość liczenia na bieżąco całki z tego prądu? tak aby
    policzyć koszt? widziałbym to jako taki licznik złotówek na stronie, coś
    jak ten licznik długu publicznego czy jakoś tak...:)

  • 7. Data: 2012-11-26 20:11:28
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 26 listopada 2012 19:00:41 UTC+1 użytkownik rrr napisał:

    > Nie rozumiem tylko jakim wyciąg reku ma ok 17 stopni przy temperaturze w
    > salonie 24 stopnie.

    Wentyluje wszystko -> garaze, piwnice. No i sam rekuperator jest w garazu :) Stad
    nizsze temperatury na wyciagu :) Czujka "salon" wisi na wysokosci wylacznikow czyli
    ok 1,3mb nad poziomem podlogi w salonie.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 8. Data: 2012-11-26 20:15:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 26 listopada 2012 19:52:16 UTC+1 użytkownik Albercik napisał:

    > A o co biega ze zużyciem prądu? w jakich to jednostkach i czemu w

    10stC = biezaca moc 1kW
    20stC = biezaca moc 2kW

    > trakcie pracy pompy to zużycie się zwiększa? pompa ma coraz ciężej?

    Ja tego do konca wytlumaczyc nie potrafie ale rzeczywiscie tak jest - zaleznosc mocy
    jest scisle zwiazana z temperatura wyjscia GZ - im wyzsza temperatura na wyjsciu tym
    wyzsze zuzycie pradu.

    > masz może możliwość liczenia na bieżąco całki z tego prądu? tak aby
    > policzyć koszt? widziałbym to jako taki licznik złotówek na stronie, coś
    > jak ten licznik długu publicznego czy jakoś tak...:)

    www.mojeco.pl/2012 - tu masz na biezaco, to sa obliczenia z podlicznika, bezposrednio
    z licznika w PLC wiec bardzo dokladne, nie obarczone zadnym bledem :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2012-11-26 20:20:47
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 26 listopada 2012 19:48:23 UTC+1 użytkownik Budyn napisał:

    > fajne :-) To na linuksie 1wire owfs, czy jak to zrobiles? Jaki serwerek? Bo

    Czujki to ofkors 1-wire dallasowe - tanie jak barszcz - 5 pln / szt. Sterownik - do
    COMa, polutowany we wtyczce - jakies 3 pln. I troche kabla dwuzylowego plus soft :)
    Czujki odczytuje przez digitemp, a rysuje przez dtgraph, z kilkoma drobnymi
    poprawkami (troche spolszczylem, costam poprzerabialem zeby poprawnie tez wyswietlal
    zuzycie pradu ale generalnie silnik to dtgraph - ma jakiestam wady ale do takiego
    domowego zastosowania mi wystarczy :)

    Sam sprzet to zwykly stary serwerek oparty na intel bonhanie i malo pradozernym
    celeronie 1,4Ghz (lezalo mi odlogiem w firmie pare takich nowiutkich i nieotwartych
    zestawow plyta+proc :-) Najchetniej bym to na raspberry pi odpalil ale ta maszyna zre
    tak malo pradu ze sie chyba nie oplaci!
    pozdr.

    --
    Adam

  • 10. Data: 2012-11-26 21:00:33
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    ps.com...
    >Sam sprzet to zwykly stary serwerek oparty na intel bonhanie i malo
    >pradozernym celeronie 1,4Ghz (lezalo mi odlogiem w firmie pare takich
    >nowiutkich i nieotwartych >zestawow plyta+proc :-)

    a masz zbędne? :-))) sprawdzi ile to prądu bierze/

    >Najchetniej bym to na raspberry pi odpalil ale ta maszyna zre tak malo
    >pradu ze sie chyba nie oplaci!

    tez o tym mysle ale musialbym sobie soft napisac a linkuksa nie znam. Ty
    masz latwo bo tylko czytasz temperatury, soft na to gotowy, a ja chce zeby
    to był starownik i sterował przekaźnikami poprzez DS2408

    b.