  • 11. Data: 2012-11-26 21:38:41
    Temat: Re: zuzycie mojej PC -> w tym sezonie juz online ;D
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 26 listopada 2012 21:00:30 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > a masz zbędne? :-))) sprawdzi ile to prądu bierze/

    Mam jeszcze dwa albo trzy zestawy ale niestety nie bardzo moge to opchnac -
    zostawilismy to sobie na jakies specjalne okazje ;) Zreszta nie ma sensu - jak chcesz
    to na linuxie to kup raspberry pi za ~200 (?) pln, karte SD i masz malutkie
    pudeleczko wielkosci karty kredytowej, jedzace tyle pradu co nic - do tego kontroler
    1wire na usb (pare zlotych wiecej) i finito - zasilic to latwo etc :)

    > tez o tym mysle ale musialbym sobie soft napisac a linkuksa nie znam. Ty
    > masz latwo bo tylko czytasz temperatury, soft na to gotowy, a ja chce zeby
    > to był starownik i sterował przekaźnikami poprzez DS2408

    Hm... To chyba ciezko bedzie. PLC z wejsciami analogowymi raczej drogawe, ja
    sterowanie zostawilem "gotowym" sterownikom, raczej bym PCtowi nie oddal sterowania
    ogrzewaniem CHOCIAZ jak teraz sobie mysle mialoby to w sumie duzy sens na tym
    malutkim raspberry - mam PLC (fateka) ktorym moge sterowac z linuxa (polaczenie via
    ethernet i moge sobie "cykac" przekaznikami wyjsciowymi), mam dane wejsciowe z
    wszystkich tych czujek - moznaby bardzo latwo sensowny sterownik napisac :) Z drugiej
    strony jak sie cos popsuje to potem nie wiadomo co i trudniej dojsc do tego co ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 12. Data: 2012-11-26 22:51:18
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Mon, 26 Nov 2012 12:38:41 -0800 (PST), Adam napisał(a):

> [...]
    > karte SD i masz malutkie pudeleczko wielkosci karty kredytowej, jedzace
    > tyle pradu co nic - do tego kontroler 1wire na usb (pare zlotych wiecej)

    Nie trzeba kontrolera, raspi ma 1-wire na gpio, działa z dallasem, w necie
    jest wiele przykładów. Sam mam w planach to zrobić, tylko ciągle czasu nie
    mam na dłubanie:(

    --
    scruffty

  • 13. Data: 2012-11-26 22:56:12
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 26 listopada 2012 22:51:18 UTC+1 użytkownik scruffty napisał:

    > Nie trzeba kontrolera, raspi ma 1-wire na gpio, dzia�a z dallasem, w necie
    > jest wiele przyk�ad�w. Sam mam w planach to zrobi�, tylko ci�gle czasu nie
    > mam na d�ubanie:(

    O widzisz - to juz calkiem wypas, nie wiedzialem nawet. Chyba czas ja zamowic :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 14. Data: 2012-11-27 08:13:33
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Mon, 26 Nov 2012 13:56:12 -0800 (PST), Adam napisał(a):

    > O widzisz - to juz calkiem wypas, nie wiedzialem nawet. Chyba czas ja zamowic :)

    Pierwszą zamówiłem w dniu premiery, naczekałem się, jak przyszła to
    pobawiłem się tydzień i oddałem:) Teraz zamawiam drugą, bo uwolnili w nich
    zasilanie po usb, czego mi w poprzedniej brakowało.

    A wracając do tematu, jak umieszczałeś termometry - dawałeś osłonki czy po
    prostu koszulka kurczliwa i tyle. Chcę umieścić kilka w wylewce i gruncie
    pod chudziakiem i zastanawiam się jak je zabezpieczyć, aby przetrzymały tam
    długo. Najlepiej byłoby chyba zalać jakąś żywicą - chyba nie powinno to
    znacząco wpływać na wyniki pomiaru.

    --
    scruffty

  • 15. Data: 2012-11-27 09:19:56
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    scruffty wrote:

> [...]
    > pod chudziakiem i zastanawiam się jak je zabezpieczyć, aby przetrzymały
    > tam długo. Najlepiej byłoby chyba zalać jakąś żywicą - chyba nie powinno

    U mnie hydraulicy montujący podłogówkę po prostu wyprowadzili dodatkowe
    rurki (takie same jak podłogówka;) ze środków pomieszczeń na ściany, potem
    mi na to zrobili wylewkę. W taką rurkę bez problemu wcisnąłem kabel FTP z
    przylutowanym czujnikiem w termokurczkach. Jak coś się zepsuje to wystarczy
    wyciąć w ścianie kawałek płyty w miejscu gdzie rurka wychodzi, wyciągnąć
    kabel i wymienić czujnik. Oczywiście można sobie do tego zrobić jakąś
    elegancką puszkę, ale zakładam, że nie będę potrzebował tam dostępu.

    Przy okazji: ja mam czujniki Dallasa chyba wszędzie gdzie się da;) planuję
    też dołożyć na każdą rurę ze zbiornika buforowego (osobno mam grzejniki,
    podłogówkę, piec co, kominek), sterowanie pompami robię na
    http://www.meraprojekt.com.pl/mp00221.html - na razie tylko włączyłem pompy
    od podłogówki i grzejników na stałe na pierwszym biegu i sobie chodzą,
    zaawansowane sterowanie będę robił jak w końcu będzie kominek.

    Pozdro,
    Sebastian

  • 16. Data: 2012-11-27 10:04:52
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "Sebastian Rusek" <s...@r...eu> napisał w wiadomości
    > http://www.meraprojekt.com.pl/mp00221.html - na razie tylko włączyłem
    > pompy

    a ja sie na nich obraziłem, juz prawie ze to kupiłem ale po logowaniu,
    wprowadzaniu danych itd marudzeniu ze troche drogo - dałem "złóż zamówienie"
    to dodali do ceny vat. (u tego ich przedstawiciela kristech czy cos takiego)
    Sam se wystrugałem takie za 1/4 ceny. A nauka strugania - bezcenna :)

    b.

  • 17. Data: 2012-11-27 10:16:23
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Tue, 27 Nov 2012 09:19:56 +0100, Sebastian Rusek napisał(a):

    > U mnie hydraulicy montujący podłogówkę po prostu wyprowadzili dodatkowe
    > rurki (takie same jak podłogówka;) ze środków pomieszczeń na ściany,

    o widzisz dobry pomysł, bo zostaną mi pewnie jakieś odcinki rurek, to
    akurat wykorzystam. Puszczę je do rozdzielaczy (a między rozdzielaczami a
    kotłownią już wcześniej planowałem dać też większy peszel na zapas, gdyby
    trzeba było np. pompę dodać, lub elektrozaworami z kotłowni sterować).

    > Przy okazji: ja mam czujniki Dallasa chyba wszędzie gdzie się da;)

    wstępnie mi wyszło ok. 15 czujników.

    > zaawansowane sterowanie będę robił jak w końcu będzie kominek.

    Ja raczej chcę to wykorzystać do monitorowania tylko. Sterowanie ma być
    jednak jak najmniej skomplikowane, ponieważ z praktyki wiem, że szybko o
    różnych rzeczach zapominam, więc nie chcę aby było tak, że ja poustawiam, a
    potem żona nie będzie wiedziała co zrobić jak coś się dupnie. Sterowanie
    temperaturą zostawię sterownikowi kotła, a pobawię się tylko reku (tu
    zawsze można otworzyć okno:)

    --
    scruffty

  • 18. Data: 2012-11-27 11:13:36
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "scruffty" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > potem żona nie będzie wiedziała co zrobić jak coś się dupnie. Sterowanie
    > temperaturą zostawię sterownikowi kotła, a pobawię się tylko reku (tu

    u mnie jest - i sie zacytuje z innej grupy:
    >Nie mam sterowania roletami, przygaszania świateł, symulacji obecnosci psa
    >domu i tym podobnych ciekawostek :-) Ale dom grzać muszę.
    >Mam piec CO grzejący z zasobnikiem. Tu by wystarczył zwykły sterownik
    >pieca.
    >Ale zaczynają sie schody bo:
    >mam dwa osobne pomieszczenia do grzania - biuro/dom wymagające osobnego
    >sterowania. Na razie wystarczyłby prosty sterownik z dwóch przekaźników.
    >Ale lecimy dalej - jest spory solar który bedzie grzał:
> [...]

    a na takie to sterownika na półce w sklepie to raczej nie znajde.

    b.

  • 19. Data: 2012-11-27 14:02:22
    Od: "AT" <Trade!@wp.plw>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    ps.com...
    Jou meny,

    http://www.mojeco.pl

    Robota dobra, moglbys to sprzedawac jako gotowiec :)
    nie ma takich gotowych rozwiazan.

  • 20. Data: 2012-11-27 16:53:07
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 listopada 2012 14:02:23 UTC+1 użytkownik AT napisał:

    > Robota dobra, moglbys to sprzedawac jako gotowiec :)
    > nie ma takich gotowych rozwiazan.

    Oj to zbyt proste zeby to w takiej formie sprzedawac. Jakby to chcial sprzedawac to
    bym dorobil ladny interfejs, wykresiki generowane ladnie flashowo i inne szmery
    bajery - w tej chwili to takie dosc toporne jest ale do prostych analiz wystarczy :)
    pozdr.

    --
    Adam