  • 21. Data: 2011-10-18 08:59:06
    Temat: Re: zwiększenie powierzchni grzewczej pieca - ciekawostka
    Od: robertr <e...@o...pl>

    On 17 Paź, 17:21, "SJS" <s...@o...eu> wrote:
    > Piec jako radiator oddający ciepło na Mazowszu i nie tylko to była jednolita
    > pokryta kafelkami bryła
    > Znalazłem w skansenie na Kaszubach taki
    wynalazekhttps://picasaweb.google.com/lh/photo/R9nNx
    g9ARcoH9UHGTjJgnZsCZCYA51f...
    > Co najmniej 4 x 5 krotne zwiększenie powierzchni oddawania ciepła

    Faktycznie pomysł bardzo ciekawy. Zwiększona powierzchnia i
    odpowiednie ukształtowanie kafli bardzo zwiększa przede wszystkim
    oddawanie ciepła w podczerwieni. Ukształtowanie powierzchni działa jak
    stosowane kiedyś słoneczka - kierunek oddawania ciepła przez
    wypromieniowanie jest jakoś ukształtowany.
    Osiągnięto więc efekt szybszego oddawania ciepła (sprawność - niższa
    temperatura spalin) i można to ciepło jakoś kierować np w odległe
    rejony izby. Naprawdę super.
    pozdr

  • 22. Data: 2011-10-18 09:11:50
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Robert G" napisał w wiadomości grup
    >dyskusyjnych:j7jda7$tfs$...@n...onet.pl... Ja wiem...???
    >Ja mam kafle właśnie dość 'niegładkie' :-).
    >Nie są to jakieś tam duże nierówności, ale faktura kafli jest dość nierówna
    >i przez to powierzchnia się trochę zwiększa.

    Nie no masz racje, nierówne kafle czy ze zdobieniami bywają często- żebyś
    widział fotki jakie piękne piece mój teściu musiał młotem rozwalać kilka lat
    temu na terenach byłej NRD? Aż się serce krajało- żeby był wtedy pod ręką
    transport to bym do Polski przywiózł i myślę ża niezła kasę te kafle
    sprzedał.

  • 23. Data: 2011-10-19 15:01:50
    Od: mk <d...@t...pl>

    W dniu 2011-10-18 09:07, Kris pisze: