  • 1. Data: 2011-12-23 09:11:08
    Temat: życzenia od US...:-)
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    właśnie odebrałem polecony z US... liczyłem na życzenia świąteczne, a
    tam wezwanie w ciągu 7 dni w sprawie przedstawienia dokumentów
    potwierdzających wydatkowanie pieniędzy ze sprzedaży nieruchomości na
    cele mieszkaniowe... czyli w 2006 sprzedałem mieszkanie i miałem dwa
    lata na wydanie kasy na inne lub budowę domu...
    po pierwsze, mają kurwa wyczucie czasu, ale rozumiem, panika w związku
    z kilkoma dniami do końca 5-letniego terminu, po drugie: każą
    przynieść faktury, których kopię mają już u siebie, bo odliczałem VAT
    w tym roku... kurwa, kurwa, kurwa... dzwoniłem na załączony numer, ale
    paniusia wyszła do kibelka... ochłonę i jeszcze raz zadzwonię, ale
    pewnie pojawić się będę musiał, żeby podbić papierek, że byłem, bo
    potem znowu będą czegoś chcieli... po kolędzie do nich pójdę...k...

    pozdrawiam
    s_13

  • 2. Data: 2011-12-23 09:27:58
    Temat: Re: życzenia od US...:-)
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    e.googlegroups.com...

    > każą
    >przynieść faktury, których kopię mają już u siebie, bo odliczałem VAT
    >w tym roku... kurwa, kurwa, kurwa...

    Ja bym ich tam z ..ujami zmieszał w typowym przedswiątecznym stylu a i
    jeszcze postraszył że do mediów polecę. To jest granda że nie mają
    elementarnego przepływu wewnętrznego danych.
    A teraz wyobraź sobie że nie masz wszystkich faktur na materiały budowlane
    bo nie pilnowałeś zawsze, sporo rzeczy kupowało się na rachunek a robotę
    zlecałeś firmom bez umów i faktur. Wiele osób tak zapewne zrobiło. Padnie
    sakramentale pytanie, na co pan wydatkował pozostałe pieniądze ze sprzedaży
    mieszkania? Gdzie ma pan pokrycie wydatków w fakturach?
    I domiar! Z odsetkami za 5 lat!

    Też się zastanawiam, ale mnie chyba to nie dotyczy, bo ja sprzedałem
    mieszkanie w grudniu 2005r.

    Marek

  • 3. Data: 2011-12-23 09:35:59
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Wiele osób tak zapewne zrobiło. Padnie sakramentale pytanie, na co pan
    > wydatkował pozostałe pieniądze ze sprzedaży mieszkania? Gdzie ma pan
    > pokrycie wydatków w fakturach?
    >I domiar! Z odsetkami za 5 lat!

    Wiesz tu akurat bym trzymał stronę US. Jak ktoś sprzedał nieruchomość i nie
    zapłacił podatku bo zadeklarował ze środki przeznaczy na zakup/ budowę innej
    nieruchomości to niech się wywiąże ze swojego zobowiązania. Widziały gały co
    braly/dostawały i na jakich warunkach.
    Inna sprawa że tak jak pisze s_13 US ma już te jego faktury- to faktycznie
    "polska norma" że z jednego pokoju do drugiego pokoju w tym samym US musi
    faktury przenosić podatnik.

  • 4. Data: 2011-12-23 09:37:50
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Ja bym ich tam z ..ujami zmiesza w typowym przedswi tecznym stylu a i
    > jeszcze postraszy e do medi w polec . To jest granda e nie maj
    > elementarnego przep ywu wewn trznego danych.

    dodzwoniłem się... "no to będę musiała pójść do archiwum" z bólem
    rzekła pani... "ale proszę mi pismo złożyć, że pan już te dokumenty
    dostarczył do US w innym celu"... oż kurwa, więc jednak wizyta
    nieunikniona...

    > A teraz wyobra sobie e nie masz wszystkich faktur na materia y budowlane
    > bo nie pilnowa e zawsze, sporo rzeczy kupowa o si na rachunek a robot
    > zleca e firmom bez um w i faktur. Wiele os b tak zapewne zrobi o. Padnie
    > sakramentale pytanie, na co pan wydatkowa pozosta e pieni dze ze sprzeda y
    > mieszkania? Gdzie ma pan pokrycie wydatk w w fakturach?
    > I domiar! Z odsetkami za 5 lat!

    no akurat nie było problemem zebranie faktur na sumę za jaką
    sprzedałem mieszkanie, do budowy dołożyłę ponad drugie tyle, a co było
    bez faktur, to już na zawsze pozostanie tajemnicą...

    > Te si zastanawiam, ale mnie chyba to nie dotyczy,  bo ja sprzeda em
    > mieszkanie w grudniu 2005r.

    jakbyś poczekał do stycznia, to byś się załapał... :-)
    BTW mogłem pograć na zwłokę, nie odebrać pisma i już po 5-letnim
    terminie... ciekawe czy to tak działa...

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2011-12-23 09:42:25
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > "polska norma" że z jednego pokoju do drugiego pokoju w tym samym US musi

    Dlatego ja na wszystko staram się brać fakturę. Cały czas mam obawy że
    kiedyś się US z jakiegoś powodu upomni. U nas prawo nie jest stabilne i
    trzeba się mieć na baczności.
    Inna sprawa, gdy wejdzie podatek katastralny, a wejdzie na 100%, gdy
    będziesz chciał sprzedać dom to posiadanie faktur potwierdzających zakup
    materiałów i usług na na remonty będzie bardzo istotne.

    Marek

  • 6. Data: 2011-12-23 09:52:07
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 23 Gru, 10:37, s_13 <s...@i...pl> wrote:

    > jakbyś poczekał do stycznia, to byś się załapał... :-)
    > BTW mogłem pograć na zwłokę, nie odebrać pisma i już po 5-letnim
    > terminie... ciekawe czy to tak działa...

    Chyba nie - wszczeli postepowanie wyjasniajace (czy jak to sie tam u
    nich nazywa) i od tego momentu jest zapewne ilestam dni czy tygodni na
    zamkniecie sprawy. Mogles nieodbierac listu ale chyba tez bys sie nie
    zalapal - tj. dopiero drugie awizo skutkuje, ze list traktowany jest
    jako odebrany. Jakby drugie awizo bylo wypisane juz w 2012 to moze by
    sie udalo ;D

    Ja wczoraj sie zarejestrowalem w ePUAP i poszedlem potwierdzic profil
    zaufany do swojego US - babka tak sie zgrzala przy tym komputerze ze
    po paru minutach wyciagnela "spod lady" wielki wentylator, skierowala
    na siebie i wlaczyla - wygladalo to jak rodem z jakiejs kreskowki :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 7. Data: 2011-12-23 10:07:33
    Od: "Ktos" <k...@n...net>

    Nie wiem,czy to Ciebie pocieszy, ale też to przerabiałem...:-(
    Oczywiście przypomnieli sobie na tydzień przed upływem terminu (5 lat).
    Byłem pewien, że mam pokrycie w fakturach i rachunkach ze sporym zapasem a
    wyszło....ach, szkoda pisać.
    Czepili się wszystkiego, czego mogli, na przykład:
    -nieczytelna nazwa firmy na rachunku (rozmazany długopis)
    -mały kontrast wydruku na papierze termicznym (brak możliwości zrobienia
    kserokopii)
    -nieczytelne jedna cyfra numeru NIP firmy
    -itp, itd.....

    Wyszło z tego kilka tysięcy + odsetki do zapłaty.

    Znacznie podbudowało to we mnie wiarę w skuteczność działania ogranów
    Państwa w zakresie ścigania przestępców podatkowych i z pieśnią na ustach
    poleciałem do banku zapłacić.

    Nie życzę Tobie tego, a w zamian: Wesołych i Spokojnych Świąt!

  • 8. Data: 2011-12-23 10:11:40
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    l.googlegroups.com...

    >jakbyś poczekał do stycznia, to byś się załapał... :-)
    >BTW mogłem pograć na zwłokę, nie odebrać pisma i już po 5-letnim
    >terminie... ciekawe czy to tak działa...

    O nie. Jak już pismo wysłali to bez względu na to czy je odebrałeś czy nie,
    znaczy że procedura ruszona i okres 5 letni nie liczy się.

    Marek

  • 9. Data: 2011-12-23 10:34:14
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Ktos" <k...@n...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > -nieczytelne jedna cyfra numeru NIP firmy
    > -itp, itd.....
    >
    > Wyszło z tego kilka tysięcy + odsetki do zapłaty.

    Aż ciary przechodzą.
    Rozumiem że projekty, mapki, pozwolenia, opłaty urzędowe też się wlicza i
    przedstawiałeś?

    Marek

  • 10. Data: 2011-12-23 10:35:34
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    >
    > Znacznie podbudowało to we mnie wiarę w skuteczność działania ogranów
    > Państwa w zakresie ścigania przestępców podatkowych i z pieśnią na ustach

    A w Twoim przypadku czego sprawa dokładnie dotyczyła?

    Niedawno dostałem pismo z US, odpisałem im ze zwrotką po 3 tygodniach
    przychodzi kolejne :)
    Dokładnie to samo tylko z napisem WEZWANIE II :)

    zadzwoniłem, okazało się nie mają nic:)
    mówię, ze mam potwierdzenie odbioru, Pani poszła łaskawie szukać
    po godzinie się znalazła odpowiedź.