  • 1. Data: 2010-11-30 07:34:29
    Temat: żywica poliestrowa na podłogę garażu
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    Hej

    Jak pewno zauważyliście przyszła zima, wczoraj dosypało przez dzień,
    samochód zasypany, mimo że odśnieżałem to po wjechaniu do garażu i
    roztopieniu resztek śniegu pod autem pozostała spora kałuża.

    Jako że podłogę w garażu(całej piwnice zresztą) mam wykonaną z cegieł
    położonych na czymś bliżej nie określonym, jest to stabilne, nie ruszają
    się, lecz ciągną każdą wilgoć.

    Zastanawiam się czy by czymś nie pomalować tych cegieł aby zabezpieczyć
    je przed ciągnięciem wody nawiezionej przez samochód. No i popatrzałem
    na żywicę. Wpierw patrze na żywice epoksydowe, bo to te się stosuje na
    posadzki, ale one są cholernie drogie(w porównaniu do poliestrowych).
    Żywica poliestrowa na allegro kosztuje 7zł/kg, na 1m^2 schodzi
    0,2..0,3kg(ale epoksydowej bo tylko przy takiej była wydajność na
    posadzki) więc jest to dość atrakcyjna cena... No i się właśnie
    zastanawiam czy by nie pomalować garażu taką żywicą poliestrową. Jest
    ona słabsza, ale może wystarczy?

    Ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie?

    Zapraszam do dyskusji.

  • 2. Data: 2010-12-02 08:02:04
    Temat: Re: żywica poliestrowa na podłogę garażu
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Nie stać Cię.

    -----

  • 3. Data: 2010-12-02 15:05:21
    Od: Marek <m...@g...com>

    On Nov 30, 8:34 am, Albercik <n...@g...pl> wrote:
> [...]
    > ona słabsza, ale może wystarczy?
    >
    > Ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie?

    Jak podłoże będzie ciepłe i suche, to zywica zwiąże.

  • 4. Data: 2010-12-02 17:36:33
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Nie stać Cię.

    Nie wiesz to nie pisz.
    Żywica poliestrowa absolutnie nie nadaje się do tego typu rzeczy.
    Jest niezdrowa ale są także spore problemy technologiczne gdyż
    charakteryzuje się silnymi skurczami a jej powierzchnia jest wiecznie
    jakby to określić " tłusta i śliska"
    Jeśli już to żywice epoksydowe. Są bezpiecznie, stosuje się zamiast
    płytek na podłogi np. w szpitalach.
    Epoksydową można nakładać na dwa sposoby.
    Jako żywica wylewana samopoziomująca lub z dodatkami dzięki
    czemu można formować spadki.
    Cena materiału czyli podkładów, żywicy i pasku kwarcowego do
    wykonania niesamopoziomującej wylewki antypoślizgowej wynosi
    dla 1m2 od 30 do 40zł więc wcale się nie zrujnujesz robiąc coś takiego w
    garażu.
    Powstaje w ten sposób szorstka posadzka jakby papier ścierny.
    Żywicę epoksydową można stosować jako podkład izolacyjny tarasów pod
    okładziny.
    Są też kleje epoksydowe do płytek podłogowych w cenie 15-20zł za 1kg.
    W klejach tym spoiwem nie jest cement lecz własnie żywica.
    Zastosowanie epoksydowego podkładu izolacyjnego oraz kleju epoksydowego daje
    najwyższą wytrzymałość na podmakanie i przemarzanie co przekłada się na
    najdłuższą
    trwałość posadzki na tarasie lub balkonie narażonych na trudne warunki
    atmosferyczne.

    Marek

  • 5. Data: 2010-12-02 20:26:09
    Od: Marek <m...@g...com>

    On Dec 2, 6:36 pm, "tarnus" <t...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > gara u.
    > Powstaje w ten spos b szorstka posadzka jakby papier cierny.
    > ywic epoksydow mo na stosowa jako podk ad izolacyjny taras w pod
    > ok adziny.
    > S te kleje epoksydowe do p ytek pod ogowych w cenie 15-20z za 1kg.
    > W klejach tym spoiwem nie jest cement lecz w asnie ywica.
    > Zastosowanie epoksydowego podk adu izolacyjnego oraz kleju epoksydowego daje
    > najwy sz wytrzyma o na podmakanie i przemarzanie co przek ada si na
    > najd u sz
    > trwa o posadzki na tarasie lub balkonie nara onych na  trudne warunki

    Robiles to kiedys ?

  • 6. Data: 2010-12-02 21:24:05
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...

    >Robiles to kiedys ?

    Nie, ale rozmawiałem z właścicielem firmy która się w tym specjalizuje gdyż
    mam zamiar to zrobić u siebie.
    Gościu ma bardzo dużą wiedzę na ten temat i potrafi odpowiedzieć na każde
    pytanie.

    Marek

  • 7. Data: 2010-12-03 07:43:41
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 02.12.2010 18:36, tarnus pisze:

> [...]
    > Jest niezdrowa ale są także spore problemy technologiczne gdyż
    > charakteryzuje się silnymi skurczami a jej powierzchnia jest wiecznie
    No ale niezdrowa jest chyba tylko w stanie ciekłym, jak już zwiąże to
    chyba nie? No chyba że te wszystkie laminaty które są z niej zrobione
    też zdrowe nie są..? Oczywiście ja jeść tego nie chce, spożywki tam tez
    nie trzymam. Nie przebywam tam godzinami.. - no może gdy przyjdzie coś
    przy samochodzie podłubać, raz na rok.
    Co do skurczu to tego się najbardziej obawiam bo powierzchnia spora i
    może się to ... skurczyć za bardzo. Może by w kawałkach mniejszych robić?
    Na wierzch posypał bym, tak jak w posadzkach z prawdziwego zdarzenia,
    piasek kwarcowy, więc śliskie być nie powinno.

> [...]
    > wykonania niesamopoziomującej wylewki antypoślizgowej wynosi
    > dla 1m2 od 30 do 40zł więc wcale się nie zrujnujesz robiąc coś takiego w
    no to już koło tysiaka wychodzi(sam garaż, a myślałem o reszcie piwnicy
    tez jak by się sprawdziło) a chciałem jakoś budżetowo to załatwić, kupić
    wiadro tej żywicy poliestrowej utwardzacz i pomalować podłogę cienką
    warstwą, potem zasypać piaskiem.

    Ani to wyglądać nie musi, ani specjalnie mocne też nie musi być. Byle
    było szczelne, i nie pękało pod naciskiem samochodu. Podłoże jest
    stabilne, więc obciążenie tylko ściskające. No dla świętego spokoju
    mógłbym jeszcze maty jakieś zatopić w miejscach gdzie samochód jeździ.

    Tak sobie to myślałem.
    Zastanawiam się czy mimo niepomyślnych komentarzy nie kupić trochę tej
    żywicy i sprawdzić po prostu. Jak żywica zostanie i się nie będzie do
    tego nadawać to może odkryje w sobie pasje laminowania...:)

    Jeżeli ktoś ma coś do dodania w tym temacie to proszę śmiało, zawsze to
    my wszyscy bedziemy mądrzejsi.
    Szczególnie interesują mnie uwagi odnośnie tego skurczu.

  • 8. Data: 2010-12-03 08:04:30
    Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu>

> [...]
    > my wszyscy bedziemy mądrzejsi.
    > Szczególnie interesują mnie uwagi odnośnie tego skurczu.

    skurcz to nie największy problem, o czym niżej, jest parę
    poważniejszych. Po pierwsze, żywica poliestrowa nie lubi się z
    alkaliami, ulega hydrolizie (o czym boleśnie się przekonują np. garażowi
    szkutnicy, używający betonu do zalewania balastu) i to jest główny powód
    niestosowania poliestrowych posadzek. No, ale może na cegłach nic złego
    się nie stanie. Po drugie, żywica poliestrowa w kontakcie z powietrzem
    nie twardnieje do końca -potrzebna jest dodatkowa warstwa tzw. topkotu
    (żywica z korektorem parafinowym) co wydłuża czas realizacji i zwiększa
    koszta. Po trzecie, podejrzewam że przy kontakcie z oponami i tak szybko
    ulegnie degradacji... ale może się mylę.
    Co do skurczu, i tak musisz zastosować jakieś zbrojenie, bo czysta
    żywica jest krucha, i na ceglanej podłodze będzie pękać. Najtańsze będą
    chyba tkaniny albo maty bazaltowe, może wystarczą. Trudno je w Polsce
    dostać, podejrzewam że dojdzie koszt transportu...
    Ale oczywiście próbuj. Nic złego poza przytruciem styrenem Ci nie grozi ;-)

  • 9. Data: 2010-12-03 08:32:23
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    Użytkownik "Jakub Tarczewski" <a...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Ale oczywiście próbuj. Nic złego poza przytruciem styrenem Ci nie grozi
    > ;-)

    Styren będzie się ulatniał jeszcze bardzo długo.

    Marek

  • 10. Data: 2010-12-03 08:51:45
    Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu>

    > Styren będzie się ulatniał jeszcze bardzo długo.

    fakt, klimat zapowiada się dość nieprzyjemny, ale załóżmy że w garażu
    spaliny będą mocniejsze ;-). Chodziło mi o samo wylewanie żywicy -taka
    powierzchnia w zamkniętym pomieszczeniu... bez maski tlenowej będzie
    ciężko ;-)