  • 11. Data: 2010-12-03 09:05:37
    Temat: Re: żywica poliestrowa na podłogę garażu
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 03.12.2010 09:51, Jakub Tarczewski pisze:

    > fakt, klimat zapowiada się dość nieprzyjemny, ale załóżmy że w garażu
    > spaliny będą mocniejsze ;-). Chodziło mi o samo wylewanie żywicy -taka
    > powierzchnia w zamkniętym pomieszczeniu... bez maski tlenowej będzie
    > ciężko ;-)

    I do tego temperatura raczej nie sprzyjająca. Jeżeli będę robił to
    poczekam do wiosny/lata, potem temat przegryzę jeszcze raz. Jeszcze
    jedną zimę jakoś przetrzymam, poza tym teraz posadzka wchłonęła już
    wodę, a i auto trzeba gdzieś trzymać bo skrobać się nie chce:)
    Jedyny plus to że z wietrzeniem nie ma problemów bo jak otworze drzwi od
    garażu, oraz drzwi z drugiej strony piwnicy to mam przeciąg że latawce
    można puszczać.
    Dzięki za odpowiedzi, temat uważam jednak cały czas za otwarty i cały
    czas zapraszam do dyskusji.

  • 12. Data: 2010-12-03 11:49:12
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Poniżej 100 zł/m2 przy sensownej markowej technologii nie zejdziesz.

    -----

  • 13. Data: 2010-12-03 12:39:10
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Poniżej 100 zł/m2 przy sensownej markowej technologii nie zejdziesz.
    >

    > -----

    30-40zł koszt materiału.
    Wykonanie jest możliwe przez każdego średniorozgarniętego budowlańca.
    Wykonanie posadzki jest równie trudne (lub łatwe) jak przycięcie oraz
    przyklejenie wykładziny podłogowej.
    Nie trzeba żadnego specjalistycznego sprzętu.
    Co więc masz na myśli pisząc markowa technologia?

    Marek

  • 14. Data: 2010-12-04 14:22:59
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Jasne, szczególnie jeśli posadzka do garażu była wykonana wg standardu posadzki do
    garażu, i w tym garażu parkował już samochód z
    płynami eksploatacyjnymi.

    Każdy 1 mm (milimetr) posadzki to 1 dm3 stwardniałego materiału.
    Liczmy ×2 z uwagi na rozpuszczalniki straty itp. oraz kolejne 2 kg/m3 gęstości.
    Bardzo szacunkowo potrzebujemy więc kupić 4 kg (kilogramy) żywicy na każdy mm
    grubości warstwy.

    Po ile kupujesz materiał??

    Jak przygotowujesz podłoże, czy i czym gruntujesz, czym rozprowadzasz żywicę, czy i w
    czym myjesz narzędzia, ile plłacisz ludziom za
    robotę, w której po paru latach albo jesteś narkomanem i bez oparów żywicy nie możesz
    żyć, albo rzygasz jak kot po pracy w
    niewentylowanym pomieszczeniu??

    -----

  • 15. Data: 2010-12-04 20:44:47
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > robotę, w której po paru latach albo jesteś narkomanem i bez oparów żywicy
    > nie możesz żyć, albo rzygasz jak kot po pracy w

    Ale ty nadal swoje.
    Ja piszę od poczatku o cenie materiału i robociźnie własnej.
    Rozumiesz? Jednorazowa akcja we własnym garażu.
    Żywica epoksydowa nie wydziela szkodliwych substancji.

    Marek

  • 16. Data: 2010-12-04 22:52:35
    Od: Marek <m...@g...com>

    cinews:iddirm$imp$1@news.net.icm.edu.pl...

    > Ale ty nadal swoje.
    > Ja pisz od poczatku o cenie materia u i roboci nie w asnej.
    > Rozumiesz? Jednorazowa akcja we w asnym gara u.
    > ywica epoksydowa nie wydziela szkodliwych substancji.
    >
    > Marek

    Wydziela...wydziela...

  • 17. Data: 2010-12-04 23:03:50
    Od: Marek <m...@g...com>

    On Dec 3, 9:04 am, Jakub Tarczewski <a...@o...eu> wrote:

> [...]
    > ( ywica z korektorem parafinowym) co wyd u a czas realizacji i zwi ksza
    > koszta. Po trzecie, podejrzewam e przy kontakcie z oponami i tak szybko
    > ulegnie degradacji... ale mo e si myl .
    > Co do skurczu, i tak musisz zastosowa jakie zbrojenie, bo czysta
    > ywica jest krucha, i na ceglanej pod odze b dzie p ka . Najta sze b d
    > chyba tkaniny albo maty bazaltowe, mo e wystarcz . Trudno je w Polsce
    > dosta , podejrzewam e dojdzie koszt transportu...
    > Ale oczywi cie pr buj. Nic z ego poza przytruciem styrenem Ci nie grozi ;-)

    Zywica , ktora sprzedaja, chyba zawiera te parafiny...

    Zywica nie jest droga ... Sprzedaja w firmie Connector.

    Ja robilem kabine prysznicowa - zbroilem welonem szklanym.

    Skonstruowalem maske , do ktorej tloczylem powietrze do oddychania
    rura ( peszla o duzym przekroju).

    Resztkami tez zywicy pomalowalem kawalek betonu przed domem i jakos
    sie trzyma....

  • 18. Data: 2010-12-04 23:05:39
    Od: Marek <m...@g...com>

    cinews:ida8a5$qbf$1@news.onet.pl...

    > Styren b dzie si ulatnia jeszcze bardzo d ugo.
    >
    > Marek

    U mnie smierdzialo ok miesiąc.

  • 19. Data: 2010-12-05 09:08:51
    Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu>

    > Wydziela...wydziela...

    po utwardzeniu zupełnie nie (w przeciwieństwie do większości
    poliestrowych; są żywice poliestrowe "niskoemisyjne" ale drogie).
    Przed utwardzeniem zdecydowanie mniej niż poliestrowa (chyba że zawiera
    styren jak np. Epidian 52), ale w bezpośrednim kontakcie jest co
    najmniej równie paskudna (cancerogenna), a niektóre utwardzacze do
    epoksydów żrą skórę gorzej niż NaOH. To tak BTW ;-)

  • 20. Data: 2010-12-05 09:15:19
    Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu>

    > U mnie smierdzialo ok miesiąc.

    niestety, to trwa dłużej. Smród nie jest wystarczającym wskaźnikiem;
    gruba skorupa poliestrowa potrafi uwalniać drobne (niewyczuwalne węchem)
    ilości styrenu i innych węglowodorów przez parę lat. Inna rzecz, że w
    kabinie prysznicowej, jak u Ciebie, podwyższona temperatura może
    przyspieszać ten proces. Miejmy nadzieję.