  • 1. Data: 2013-04-21 20:21:51
    Temat: Ręczna pompa do oleju/paliwa
    Od: "Max" <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Muszę z niedużego wykopu pod kabel elektryczny wypompować ( na oko ) około
    40 - 50 litrów wody.
    Niestety chwilowo nie mam dostępu do prądu - więc zastanawiam się czy taką
    pompą do oleju/paliwa ( np.
    http://allegro.pl/pompa-pompka-do-paliwa-oleju-reczn
    a-japonska-hit-i3182962489.html
    czy
    http://allegro.pl/reczna-pompa-do-paliwa-i-oleju-na-
    korbe-rekawice-i3186541510.html )
    uda się pompować wodę.

    Piotr

  • 2. Data: 2013-04-21 21:58:30
    Temat: Re: Ręczna pompa do oleju/paliwa
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Max" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > około 40 - 50 litrów wody.
    > Niestety chwilowo nie mam dostępu do prądu - więc zastanawiam się czy taką

    Oczywiście że wypompuje przy założeniu, że w ogóle będzie działać. Cena! A
    potem zardzewieje wewnątrz. Musiałbyś po pracy zalać ją jakimś olejem. Tylko
    potem do wody już nie bardzo, będą piękne kolorowe oka :)
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 3. Data: 2013-04-21 22:12:36
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 21 kwietnia 2013 20:21:51 UTC+2 użytkownik Max napisał:
> [...]
    >
    > 40 - 50 litrów wody.
    >
    > Niestety chwilowo nie mam dostępu do prądu - więc zastanawiam się czy taką

    Wiadrem się nie da? Jasne że się da.

  • 4. Data: 2013-04-21 23:18:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 21 kwietnia 2013 22:12:36 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:

    > Wiadrem się nie da? Jasne że się da.
    No coś Ty!!
    Przecież tam jest z 40-50 litrów tej wody. to kupa roboty;)

  • 5. Data: 2013-04-22 00:39:00
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik wowa napisał:

> [...]
    > A potem zardzewieje wewnątrz. Musiałbyś po pracy zalać ją jakimś olejem.
    > Tylko potem do wody już nie bardzo, będą piękne kolorowe oka :)

    Tam zaraz zalewać olejem - dobrze przepłukać czystą wodą, dobrze
    wysuszyć i powinno parę lat wytrzymać.

    --
    Darek

  • 6. Data: 2013-04-22 01:27:59
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 22 kwietnia 2013 00:39:00 UTC+2 użytkownik Dariusz K. Ładziak
    napisał:

    a-japonska-hit-i3182962489.html

    korbe-rekawice-i3186541510.html

    > Tam zaraz zalewać olejem - dobrze przepłukać czystą wodą, dobrze

> [...]

    Jakie parę lat. W tej pompce to pewno metal i plastik. Jakieś szczątki to za tysiąc
    lat jeszcze będą. Wytrzymać to zachować kształt na przykład czy ma jeszcze działać.

  • 7. Data: 2013-04-22 01:30:34
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 21 kwietnia 2013 23:18:35 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > No coś Ty!!
    >
    > Przecież tam jest z 40-50 litrów tej wody. to kupa roboty;)

    No fakt. Wiesz jak jest. Tak sobie pomyślałem że to niby ja mam do usunięcia 50
    litrów wody. Ale ja starej daty jestem. Jutro dwie piątki mi pękają.

  • 8. Data: 2013-04-22 08:05:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 22 kwietnia 2013 01:27:59 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:

> [...]
    >tysiąc lat jeszcze będą. Wytrzymać to zachować kształt na przykład czy ma >jeszcze

    Nie wiem jak ta ze zdjęcia ale mam podobna pompę produkcji ZSRR
    http://tablica.pl/oferta/pompa-reczna-do-wody-oleju-
    paliwa-prod-polskiej-ID1GxKP.html
    (coś takiego)
    która za flaszkę odkupiłem ze 20 lat temu od żołnierzy w pobliskiej jednostce
    wojskowej.
    Działa do dzisiaj, wcześniej kilkanaście lat służyła do pompowania ropy z 200
    litrowych beczek a od dobrych kilku lat latem do pompowania wody ze studni do
    podlewania ogródka

  • 9. Data: 2013-04-22 10:05:17
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 21 Kwi, 22:12, k...@g...com wrote:

    > Wiadrem się nie da? Jasne że się da.

    Tak na poczatek to w jakim celu ja wypompowywac? Zeby kabel nie zamokl
    przy ukladaniu? ;)

    WS

  • 10. Data: 2013-04-22 11:25:52
    Temat: Re: R?czna pompa do oleju/paliwa
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-04-21 20:21, Max pisze:
    > Witam
    >
    > Musze z niedu?ego wykopu pod kabel elektryczny wypompowaae ( na oko ) oko?o
    > 40 - 50 litrów wody.
    Po pierwsze - co ci ta woda przeszkadza?
    Po drugie - jesteś pewny że to 40-50litrów? A nie kilka tysięcy litrów w
    nasiąkniętym gruncie lub robota syzyfowa, tzn obojętnie ile wypompujesz,
    to podejdzie ci z gruntu tyle samo po chwili?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173