  • 1. Data: 2011-01-28 21:30:44
    Temat: Rozne systemy suchej zabudowy
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Patrze po stronach producentow plyt g-k i widze, ze ichnie systemy montazu
    czasami sporo sie roznia. Rozne grubosci i rodzaje profili, rozne wieszaki,
    montaz na kątownikach, rozne tasmy i siatki do laczen...

    Czy gdzies w sieci mozna znalezc solidne porownanie (takie, zeby moc
    ocenic, ktory system jest latwiejszy do zastosowania, lepszy, tanszy...)?

    --
    Maciek

  • 2. Data: 2011-01-29 00:08:36
    Temat: Re: Rozne systemy suchej zabudowy
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-28 22:30, Maciek pisze:
    > Patrze po stronach producentow plyt g-k i widze, ze ichnie systemy montazu
    > czasami sporo sie roznia. Rozne grubosci i rodzaje profili, rozne wieszaki,
    > montaz na kątownikach, rozne tasmy i siatki do laczen...
    Hmm nie wiem skad wziales tak wiele roznic ale z grubsza wszystkie te
    systemy wygladaja podobnie jezeli nawet nie tak samo (np Knauf, Nida,
    Rgips, Norgips, Lafarge, etc...).
    Z najwazniejszych roznic to grubosc blachy do profili oraz sposob jej
    wstepnego zarobienia (karbowanie) :)
    Roznice widac natomiast np w gotowych aplikacjach jak np sufit
    podwieszany. I tutaj faktycznie widac "roznice" jak np roznego rodzaje
    wieszaki uzyte do podwieszania profili. Wynika to bardziej z docelowej
    powierzchn podwieszenia (a wiec i wagi) oraz rodzaju podloza do ktorego
    mocuje sie wieszaki (drewno, beton). Reasumujac roznice w tym przypadku
    wynikaja z innego przeznaczenia sufitu a nie widzimisie producentow...

    > Czy gdzies w sieci mozna znalezc solidne porownanie (takie, zeby moc
    > ocenic, ktory system jest latwiejszy do zastosowania, lepszy, tanszy...)?
    "System" dobiera sie do rodzaju konstrukcji.
    Pytanie czy to bedzie Norgips czy np Nida jest IMHO bez sensu bo to
    praktycznie to samo - kupujesz to co masz na miejscu :)

    Na stronie kazdego wiekszego producenta znajdziesz swietne poradniki jak
    montowac konkretna konstrukcje z GK, np instrukcja sufitu podwieszanego
    na ruszcie krzyzowym ze strony Lafarge:
    http://goo.gl/DuifW

    Artur Lew
    arturdotlewatgmaildotcom