  • 1. Data: 2009-07-04 21:54:03
    Temat: Rura ssawna do szamba - oryginalna czy sztywna?
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Do szamba chcę założyć na stałe rurę ssawną ze złączem w ogrodzeniu,
    tak, żeby gównowóz mógł się do niej tylko dopiąć, bez wjeżdżania na
    posesję, otwierania szamba itp.
    I nie byłoby problemu, mnóstwo ludzi tak robi, gdyby nie jedna,
    znaleziona na muratorze ciekawostka, która dała mi do myślenia i
    spowodowała, że kombinuję, jak to zrobić lepiej i o wiele taniej.
    Ano taki waż ssawny używany przez szambiarzy nie jest tani,
    niestety. Jest raczej dośc drogi. W zasadzie należałoby powiedzieć,
    że jest KUREWSKO drogi. U mnie trzeba by go było jakieś 8-10m, co
    daje niemal 1kzł za samą rurę. I teraz ta znaleziona ciekawostka:
    ktośtam pisze, że zrobił sobie taką instalację wykorzystując
    normalną "ziemną" pomarańczową rurę kanalizacyjną, jednym końcem
    wprowadzoną do szamba, aż do jego dna (z wylotem ściętym na ukos,
    żeby się nie zapychał), drugim końcem podprowadzoną aż do płota i
    tam dopiero jakiś metr elastycznej rury szambowej został dany jako
    przejście na złącze.

    Co o tym myślicie? Teoretycznie wydaje się, że ma to sens, taka rura
    się od podciśnienia nie zaklęśnie w życiu, opory przepływu będą z
    całą pewnością mniejsze, cena niemal 10x niższa, same zalety po
    prostu. Złącza kielichowe też powinny pracę na podciśnieniu
    wytrzymać bez problemu, uszczelka ma przecież nawet kołnierz w taką
    stronę dany, że będzie się samouszczelniać. Jedyny problem jaki w
    tej chwili widzę, to kwestia przejścia z rury kanalizacyjnej na
    elastyczą, ale nie jest to nie do rozwiązania przecież. Jeśli
    elastyczna zmieści się w kielich kanalizacyjnej, to zalałbym ją tam
    jakimś elastycznym klejem, jeśli jest grubsza - może coś by się
    podobnego dało wyrzeźbić z redukcji 110/160? Albo przejścia z PVC na
    żeliwo?

    J.

  • 2. Data: 2009-07-06 09:39:03
    Temat: Re: Rura ssawna do szamba - oryginalna czy sztywna?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jarek P. wrote:
> [...]
    > jakimś elastycznym klejem, jeśli jest grubsza - może coś by się
    > podobnego dało wyrzeźbić z redukcji 110/160? Albo przejścia z PVC na

    a to wogóle musisz na elastyczną przechodzić? nie można tego złacza
    zamontować do rury sztywnej? przecież szambiaże maja swoje rury elastyczną i
    sobie podłaczą.

  • 3. Data: 2009-07-06 09:43:49
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Ja robie z rur kanalizacji deszczowej.
    Czarne 110, z PCV, grubosc scianki ~5mm, zgrzewane.
    Czy wytrzymaja - to sie niebawem okaze..
    S.

  • 4. Data: 2009-07-06 10:47:22
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    > a to wogóle musisz na elastyczną przechodzić? nie można tego złacza
    > zamontować do rury sztywnej? przecież szambiaże maja swoje rury elastyczną
    > i sobie podłaczą.

    Dokładnie: 110 zewnętrzna + opalarka + końcówka hydrantowa.
    Działa :-)

    Pzdr

    JKK

  • 5. Data: 2009-07-06 16:04:02
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl> wrote:

    > Ja robie z rur kanalizacji deszczowej.
    > Czarne 110, z PCV, grubosc scianki ~5mm, zgrzewane.

    A co to za dziwo, możesz coś więcej?

    J.

  • 6. Data: 2009-07-06 19:17:28
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    > A co to za dziwo, możesz coś więcej?

    I czym się to zgrzewa oraz dlaczego 5mm,
    jak zewnętrzna ma mniej ?
    (i wytrzymuje nacisk pojazdów)

    Pzdr

    JKK

  • 7. Data: 2009-07-07 08:53:53
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    JKK said the following on 06.07.2009 21:17:

    > I czym się to zgrzewa oraz dlaczego 5mm,

    Rura czarna, zgrzewana taka zlaczka zawierajaca drut oporowy, ktora po
    zgrzaniu zostaje na rurze. Inna nazywa to rura odplywowa. Nie moge jakos
    ich znalezc w internecie. Mialem je 'po znajomosci'..

    S.