  • 1. Data: 2013-07-10 14:06:38
    Temat: Rysy skurczowe na tynkach wewnętrznych cem-wap
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    Czym potraktować rysy skurczowe tynku cem-wap wewnętrznego? Chodzi głównie o
    ościeżnice i pobliże narożników. Tynkarze przeróżni często wspominają o jakimś
    tajemniczym środku (gruncie? farbie?), który wypełnia i skleja rysy, dzięki czemu nie
    wychodzą spod farby, ale nigdy nie chcą podać nazwy, ani chociaż typu produktu.
    Istnieje w ogóle coś takiego?

    Spotkałem się też z wersją, że trzeba rozrobić trochę tego samego tynku na rzadko i
    zatrzeć mleczkiem rysy.

    Olleo

  • 2. Data: 2013-07-10 15:26:59
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 10 lipca 2013 14:06:38 UTC+2 użytkownik Olleo napisał:
> [...]
    wychodzą spod farby, ale nigdy nie chcą podać nazwy, ani chociaż typu produktu.

    Gesta farba lateksowa zakryje malutenkie ryski. Ona tworzy bardzo elastyczna,
    wrecz gumowa powloke, tylko przy malowaniu nie mozna farby zalowac :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2013-07-10 15:29:07
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 10 lipca 2013 15:26:59 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    wychodzą spod farby, ale nigdy nie chcą podać nazwy, ani chociaż typu produktu.

    Dodam jeszcze ze ostatnio dwie ryski jakie mi sie pojawily na malutkiej sciance
    wymurowanej miedzy biegami schodow z cienkiego BK (3-4cm) zakleilem zwykla
    gladzia szpachlowa. Po wyschnieciu - przeszlifowac papierem sciernym / siatka
    i pomalowac - nic nie widac :) Tylko nakladac bardzo delikatnie mala
    szpachelka (a moze nawet rozrobic gips na rzadko i pedzelkiem zamalowac byloby
    lepiej).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2013-07-10 15:39:39
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > Gesta farba lateksowa zakryje malutenkie ryski. Ona tworzy bardzo elastyczna,
    >
    > wrecz gumowa powloke, tylko przy malowaniu nie mozna farby zalowac :-)

    Sek w tym, ze nie chce farby lateksowej - malowane bedzie farba krzemianowa.
    --
    Olleo

  • 5. Data: 2013-07-10 15:40:33
    Od: Olleo <o...@t...pl>

> [...]
    >
    > szpachelka (a moze nawet rozrobic gips na rzadko i pedzelkiem zamalowac byloby

    Gladz odpada - mam tynki cementowo-wapienne i takie maja pozostac razem ze swoja
    faktura.
    --
    Olleo

  • 6. Data: 2013-07-10 16:26:48
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 10 lipca 2013 15:40:33 UTC+2 użytkownik Olleo napisał:

    > Gladz odpada - mam tynki cementowo-wapienne i takie maja pozostac razem ze swoja
    faktura.

    I takie pozostana :) Chodzi tylko o to zebys wtarl gips w ta mikro-ryse. Reszte
    zeszlifujesz (to za duze slowo - to mozesz nawet kuchennym "czyscikiem" zdrapac;)
    Struktura w ogole sie nie zmieni, gips ma zatkac TYLKO ta ryse :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2013-07-10 17:29:37
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    W dniu środa, 10 lipca 2013 16:26:48 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >
    > Struktura w ogole sie nie zmieni, gips ma zatkac TYLKO ta ryse :)

    ok thx za hinta. A nie bedzie podobnie, jesli zatre to rzadkim tynkiem? W kilku
    miejscach (gdzie robilem obrobke parapetow) tak zrobilem i rysy nie widac, ale nie
    wiem, czy dalej to nie bedzie wychodzic.

    --
    Olleo

  • 8. Data: 2013-07-10 21:04:08
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-07-10 14:06, Olleo pisze:
> [...]
    Istnieje w ogóle coś takiego?

    > Spotkałem się też z wersją, że trzeba rozrobić trochę tego samego tynku na rzadko

    Ja takie rysy "zacierałem" rotband-em. On ma też taką ziarnistą
    strukturę, choć to na bazie gipsu.
    Nakładałem warstwę rotbandu, czekałem aż trochę zwiąże po czym
    rozpylałem na to wodę i zacierałem lekko pacą filcową.
    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 9. Data: 2013-07-11 00:32:24
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 10 lipca 2013 17:29:37 UTC+2 użytkownik Olleo napisał:

    > ok thx za hinta. A nie bedzie podobnie, jesli zatre to rzadkim tynkiem? W

    Zalezy jaki ten tynk - jak za gruby to moze z tego nic nie wyjsc bo nie
    wejdzie jak trzeba w szpare - no a caly knif polega na tym ze gladz jest
    bardzo miekka i da sie ja po wyschnieciu zeszlifowac 'na zero' z tynkiem,
    a taki tynk cementowy to juz sie raczej ciezko szlifuje :)

    Jezeli to takie drobniutkie rysy jak piszesz (skurczowe) to moim zdaniem
    po poprawkach gipsem (ale gladzia!!! ja mozesz paznokciem potem nawet
    zdrapac!) nie bedzie sladu na scianie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2013-07-11 11:44:07
    Od: Olleo <o...@t...pl>

> [...]
    > po poprawkach gipsem (ale gladzia!!! ja mozesz paznokciem potem nawet
    > zdrapac!) nie bedzie sladu na scianie :)

    No wlasnie moj tynk cementowo-wapienny za twardy nie jest - nida super lekka.
    Ziarnistosc niby do 1mm, ale w rzeczywistosci moim zdaniem jest drobniejszy
    (przynajmniej w porownaniu z alpolem do 1mm).
    --
    Olleo