  • 1. Data: 2012-01-13 09:42:33
    Temat: Sadpal, Flamit itp.
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czy mozecie sie podzielic swoimi opiniami na temat skutecznosci roznych
    srodkow usuwajacych kreozot itp. brudy z przewodu kominowego?

    Wybor jest spory, a opinii malo.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2012-01-13 12:11:21
    Temat: Re: Sadpal, Flamit itp.
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 13 Sty, 10:42, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:
    > Czy mozecie sie podzielic swoimi opiniami na temat skutecznosci roznych
    > srodkow usuwajacych kreozot itp. brudy z przewodu kominowego?
    >
    > Wybor jest spory, a opinii malo.

    Najbardziej skuteczny jest jednak kominiarz ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2012-01-13 12:19:06
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Adam napisał:
    > Najbardziej skuteczny jest jednak kominiarz ;)

    To miałem pisać, ale dałem sobie na wstrzymanie :-)

    Szczota i... ognia :-P

    pozdr
    Robert G.

  • 4. Data: 2012-01-13 12:25:27
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 13 Sty, 13:19, Robert G <r...@g...pl> wrote:

    > To miałem pisać, ale dałem sobie na wstrzymanie :-)
    >
    > Szczota i... ognia :-P

    Ano! Kiedys takich cudow nie bylo i bylo dobrze. Zeby sadpal byl
    skuteczny trzeba go stosowac w takich dawkach ze taniej wyjdzie
    zapraszac co miesiac kominiarza na kontrole i czyszczenie niz go
    uzywac... :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 5. Data: 2012-01-13 12:48:19
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 13 Jan 2012 04:11:21 -0800 (PST), Adam napisał(a):

    > Najbardziej skuteczny jest jednak kominiarz ;)

    A czy ja w jakikolwiek sposob zasugerowalem, ze chce stosowac chemie
    ZAMIAST kominiarza?

    Rzecz w tym, ze sami k. przyznaja, ze o ile sa w stanie wyczyscic sadze, to
    twarde zlogi smoly drzewnej mozna usunac raczej tylko odpowiednimi
    preparatami.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 6. Data: 2012-01-13 14:02:10
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 13 Sty, 13:48, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:

    > Rzecz w tym, ze sami k. przyznaja, ze o ile sa w stanie wyczyscic sadze, to
    > twarde zlogi smoly drzewnej mozna usunac raczej tylko odpowiednimi
    > preparatami.

    I ze niby taki sadpal ma usunac zlogi smoly, ktorej nie da sie usunac
    mechanicznie szczotka druciana ? Nie wierze...
    pozdr.

    --
    Adam

  • 7. Data: 2012-01-13 14:59:38
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 13 Jan 2012 06:02:10 -0800 (PST), Adam napisał(a):

    > I ze niby taki sadpal ma usunac zlogi smoly, ktorej nie da sie usunac
    > mechanicznie szczotka druciana ? Nie wierze...

    A niby czemu? Taki np. kamien kotlowy mozesz czyscic mechanicznie albo
    chemicznie. Stara zaprawe - szczota lub preparatem, stara farbe - recznie
    lub rozpuszczalnikiem. Przykladow w przyrodzie jest jak widac sporo.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 8. Data: 2012-01-13 17:55:23
    Od: "mr.Jones" <w...@i...pl>

    > Najbardziej skuteczny jest jednak kominiarz ;)
    > pozdr.

    Obierki z ziemniaków tez dzialaja....
    pozdr.
    Jones

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6790
    (20120112) __________

  • 9. Data: 2012-01-13 17:57:45
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-01-13 10:42, Maciek pisze:

    > Czy mozecie sie podzielic swoimi opiniami na temat skutecznosci roznych
    Próbowałem Sadpal do kominka i powiem tyle, że faktycznie pomaga on
    spalić sadze ale tylko w tych miejscach, gdzie się nim posypie.
    W kominku jako tako da się posypać po ściankach paleniska, ale nie mam
    pojęcia, jak posypać ścianki komina. Miałem możliwość raczej dobrego
    sprawdzenia, bo dostałem do prób cały kilogram proszku.
    Moim zdaniem pic na wodę. Może w przypadku starych konstrukcji kotłów
    c.o. z węgiel z "półkami" coś da, ale na pewno nie nadaje się to do
    czyszczenia komina. Pozostaje kominiarz ze szczotką albo samodzielna
    zabawa w kominiarza.
    Jacek

  • 10. Data: 2012-01-13 20:09:08
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > z węgiel z "półkami" coś da, ale na pewno nie nadaje się to do czyszczenia
    > komina. Pozostaje kominiarz ze szczotką albo samodzielna zabawa w

    A ja uzywam od trzech lat i powiem, ze piec po wrzuceniu saszetki wyglada o
    wiele lepiej niz przed. Zero sadzy na sciankach doslownie. Jak w kominie nie
    wiem.

    Pozdro.. TK