-
1. Data: 2022-10-16 22:53:18
Temat: Samochód elektryczny to jedyny mobilny magazyn energii 10-20-30 kWh
Od: a a <m...@g...com>
Czyli samochódem możemy podjechac do szybkiej ladowarkl
i przywieźć do domu 10-20-30 kWh energii,
a to juz jest coś na wypadek wyłączenia prądu w sieci energetycznej./
Oczywiście, nie każdy samochód elektryczny ma opcję out i falownik 230V na wyjściu,
ale wybioeramy taki, ktrory taką funkcjonalnośc oferuje i śpimy spokojnie gdy nadejda
wyłączenia prądu, bo możemy oszczędnie przeżyć tydzień i znów pojechac do czynnej
ladowarki i znów i znów
i przeżyć zimę w trybie off-grid.
O tym mówiła Toyota o tym pisał Melon i to są jedyne mobilne magazyny energii dla
Kowalskiego, o dużej pojemności, których sam nigdy nie zbuduje, nawet jakby się ze..
ł
i żaden UPS bankowy z odzysku tego nie oferuje bo nie jest przeznaczony do pracy
ciągłej.
A teraz jak zdobyć takiego elektryka do użytku domowego ?
Firma leasinguje nowe elektryki i udostepnia pracownikom, do domowego garażowania.
Prywatny leasing może być kosztowny o wymagac gwwarancji finansowych i koszta
ubezpieczenia moga byc wysokie.
Opcją jest jazda testowa na tydzień ale może sie okazac , że prądu wtedy nie wyłączą.
Ktoś powie, że elektryk za 100.000 zl to drogo i ma racje, to bardzo drogo i
niepotrzebnie wyrzucona kasa,
ale leasing pracowniczy to jest to, bo usługa typu wypożyczalnia elektrykow jako
mobilne magazyny energii nigdy nie zadziala, bo jak będą wyłaczenia to dotkną wielu i
elektryków w wypożyczalni zabraknie, a jakl nie będzie wyłaczeń, to po co wypożyczac
elektryka i tracić kasę, gdy to żaden cymes
-
2. Data: 2022-10-17 14:27:31
Temat: Re: Samochód elektryczny to jedyny mobilny magazyn energii 10-20-30 kWh
Od: a a <m...@g...com>
On Sunday, 16 October 2022 at 22:53:20 UTC+2, a a wrote:
> Czyli samochódem możemy podjechac do szybkiej ladowarkl
> i przywieźć do domu 10-20-30 kWh energii,
> a to juz jest coś na wypadek wyłączenia prądu w sieci energetycznej./
>
> Oczywiście, nie każdy samochód elektryczny ma opcję out i falownik 230V na wyjściu,
ale wybioeramy taki, ktrory taką funkcjonalnośc oferuje i śpimy spokojnie gdy nadejda
wyłączenia prądu, bo możemy oszczędnie przeżyć tydzień i znów pojechac do czynnej
ladowarki i znów i znów
> i przeżyć zimę w trybie off-grid.
>
> O tym mówiła Toyota o tym pisał Melon i to są jedyne mobilne magazyny energii dla
Kowalskiego, o dużej pojemności, których sam nigdy nie zbuduje, nawet jakby się ze..
ł
> i żaden UPS bankowy z odzysku tego nie oferuje bo nie jest przeznaczony do pracy
ciągłej.
>
> A teraz jak zdobyć takiego elektryka do użytku domowego ?
>
> Firma leasinguje nowe elektryki i udostepnia pracownikom, do domowego garażowania.
>
> Prywatny leasing może być kosztowny o wymagac gwwarancji finansowych i koszta
ubezpieczenia moga byc wysokie.
>
> Opcją jest jazda testowa na tydzień ale może sie okazac , że prądu wtedy nie
wyłączą.
>
> Ktoś powie, że elektryk za 100.000 zl to drogo i ma racje, to bardzo drogo i
niepotrzebnie wyrzucona kasa,
> ale leasing pracowniczy to jest to, bo usługa typu wypożyczalnia elektrykow jako
mobilne magazyny energii nigdy nie zadziala, bo jak będą wyłaczenia to dotkną wielu i
elektryków w wypożyczalni zabraknie, a jakl nie będzie wyłaczeń, to po co wypożyczac
elektryka i tracić kasę, gdy to żaden cymes
Czyli mobilny magazyn energii, nawet do 100 kWh
"W środę firma Dcbel z Montrealu ogłosiła, że wprowadza na rynek r16, urządzenie do
zarządzania energią typu all-in-one. Wykorzystuje energię słoneczną do ładowania EV,
ale działa również jako domowe źródło zasilania rezerwowego.
Jednostka może ładować do dwóch EV w tym samym czasie, i oferuje szybkie ładowanie
(znane jako Level 3 lub DC Fast Charging) dając 60 mil zasięgu baterii w godzinę. CEO
Marc-Andre Forget opisał go jako "małą Supercharger Tesla wewnątrz domu".
Całkowity koszt: 4,999 dolarów, plus instalacja i EV (nowy Nissan Leaf zaczyna się od
około 31,000 dolarów).
Jednostka Dcbel pochodzi z towarzyszącą aplikacją do monitorowania zużycia energii w
swoim EV i domu. Urządzenie będzie dostępne najpierw w Kalifornii jeszcze tego lata,
gdzie dyrektor generalny Marc-Andre Forget dostrzegł potrzebę lepszych rozwiązań
energetycznych (oraz dlatego, że stan ten charakteryzuje się dużą liczbą posiadanych
pojazdów elektrycznych). Po kryzysie klimatycznym w Teksasie na początku tego roku,
firma planuje uruchomienie również tam.
Dcbel może naładować każdy pojazd elektryczny, ale aby użyć pojazdu elektrycznego
jako źródła energii, samochód musi mieć dwukierunkowe ładowanie. To jest tylko
kompatybilny z Nissan Leaf i Mitsubishi Outlander plug-in pojazdów hybrydowych na
razie. Więcej producentów samochodów dodaje bezpośrednie pojazd do sieci możliwości,
jak nadchodzące Kia EV6 i wszystkie przyszłe Volkswagen EVs.
Forget powiedział, że Dcbel wykorzystuje zakup EV, aby "uczynić je bardziej
wygodnymi", zwłaszcza że samochody siedzą zaparkowane z naładowaną baterią przez
większość czasu.
Dcbel może uzupełniać codzienne zużycie energii w domu dzięki zmagazynowanej energii
z pojazdu elektrycznego lub może zacząć działać podczas przerwy w dostawie prądu.
Forget powiedział, że przeciętna przerwa w dostawie prądu trwa około czterech godzin,
a Dcbel automatycznie włączy zasilanie z samochodu, gdy nastąpi przerwa w dostawie
prądu. Bateria samochodu może zasilać przeciętny amerykański dom przez maksymalnie 12
godzin, w zależności od tego, ile energii zużywasz do uruchomienia lodówki,
mikrofalówki, piekarnika, klimatyzacji i telewizora.
ZOBACZ TAKŻE: Tesla buduje potężną baterię dla Teksasu
Forget oczekuje, że ludzie kupią menedżera energii przy zakupie EV lub przy zakupie
domu, ponieważ jest to duża inwestycja w ten energooszczędny styl życia. Nie jest
wymagana Tesla.
Przetłumaczono z www.DeepL.com/Translator (wersja darmowa)
-
3. Data: 2022-10-17 23:00:51
Temat: Re: Samochód elektryczny to jedyny mobilny magazyn energii 10-20-30 kWh
Od: a a <m...@g...com>
On Monday, 17 October 2022 at 14:27:32 UTC+2, a a wrote:
> On Sunday, 16 October 2022 at 22:53:20 UTC+2, a a wrote:
> > Czyli samochódem możemy podjechac do szybkiej ladowarkl
> > i przywieźć do domu 10-20-30 kWh energii,
> > a to juz jest coś na wypadek wyłączenia prądu w sieci energetycznej./
> >
> > Oczywiście, nie każdy samochód elektryczny ma opcję out i falownik 230V na
wyjściu, ale wybioeramy taki, ktrory taką funkcjonalnośc oferuje i śpimy spokojnie
gdy nadejda wyłączenia prądu, bo możemy oszczędnie przeżyć tydzień i znów pojechac do
czynnej ladowarki i znów i znów
> > i przeżyć zimę w trybie off-grid.
> >
> > O tym mówiła Toyota o tym pisał Melon i to są jedyne mobilne magazyny energii dla
Kowalskiego, o dużej pojemności, których sam nigdy nie zbuduje, nawet jakby się ze..
ł
> > i żaden UPS bankowy z odzysku tego nie oferuje bo nie jest przeznaczony do pracy
ciągłej.
> >
> > A teraz jak zdobyć takiego elektryka do użytku domowego ?
> >
> > Firma leasinguje nowe elektryki i udostepnia pracownikom, do domowego
garażowania.
> >
> > Prywatny leasing może być kosztowny o wymagac gwwarancji finansowych i koszta
ubezpieczenia moga byc wysokie.
> >
> > Opcją jest jazda testowa na tydzień ale może sie okazac , że prądu wtedy nie
wyłączą.
> >
> > Ktoś powie, że elektryk za 100.000 zl to drogo i ma racje, to bardzo drogo i
niepotrzebnie wyrzucona kasa,
> > ale leasing pracowniczy to jest to, bo usługa typu wypożyczalnia elektrykow jako
mobilne magazyny energii nigdy nie zadziala, bo jak będą wyłaczenia to dotkną wielu i
elektryków w wypożyczalni zabraknie, a jakl nie będzie wyłaczeń, to po co wypożyczac
elektryka i tracić kasę, gdy to żaden cymes
> Czyli mobilny magazyn energii, nawet do 100 kWh
>
>
> "W środę firma Dcbel z Montrealu ogłosiła, że wprowadza na rynek r16, urządzenie do
zarządzania energią typu all-in-one. Wykorzystuje energię słoneczną do ładowania EV,
ale działa również jako domowe źródło zasilania rezerwowego.
>
> Jednostka może ładować do dwóch EV w tym samym czasie, i oferuje szybkie ładowanie
(znane jako Level 3 lub DC Fast Charging) dając 60 mil zasięgu baterii w godzinę. CEO
Marc-Andre Forget opisał go jako "małą Supercharger Tesla wewnątrz domu".
>
> Całkowity koszt: 4,999 dolarów, plus instalacja i EV (nowy Nissan Leaf zaczyna się
od około 31,000 dolarów).
>
> Jednostka Dcbel pochodzi z towarzyszącą aplikacją do monitorowania zużycia energii
w swoim EV i domu. Urządzenie będzie dostępne najpierw w Kalifornii jeszcze tego
lata, gdzie dyrektor generalny Marc-Andre Forget dostrzegł potrzebę lepszych
rozwiązań energetycznych (oraz dlatego, że stan ten charakteryzuje się dużą liczbą
posiadanych pojazdów elektrycznych). Po kryzysie klimatycznym w Teksasie na początku
tego roku, firma planuje uruchomienie również tam.
>
> Dcbel może naładować każdy pojazd elektryczny, ale aby użyć pojazdu elektrycznego
jako źródła energii, samochód musi mieć dwukierunkowe ładowanie. To jest tylko
kompatybilny z Nissan Leaf i Mitsubishi Outlander plug-in pojazdów hybrydowych na
razie. Więcej producentów samochodów dodaje bezpośrednie pojazd do sieci możliwości,
jak nadchodzące Kia EV6 i wszystkie przyszłe Volkswagen EVs.
>
> Forget powiedział, że Dcbel wykorzystuje zakup EV, aby "uczynić je bardziej
wygodnymi", zwłaszcza że samochody siedzą zaparkowane z naładowaną baterią przez
większość czasu.
>
> Dcbel może uzupełniać codzienne zużycie energii w domu dzięki zmagazynowanej
energii z pojazdu elektrycznego lub może zacząć działać podczas przerwy w dostawie
prądu. Forget powiedział, że przeciętna przerwa w dostawie prądu trwa około czterech
godzin, a Dcbel automatycznie włączy zasilanie z samochodu, gdy nastąpi przerwa w
dostawie prądu. Bateria samochodu może zasilać przeciętny amerykański dom przez
maksymalnie 12 godzin, w zależności od tego, ile energii zużywasz do uruchomienia
lodówki, mikrofalówki, piekarnika, klimatyzacji i telewizora.
> ZOBACZ TAKŻE: Tesla buduje potężną baterię dla Teksasu
>
> Forget oczekuje, że ludzie kupią menedżera energii przy zakupie EV lub przy zakupie
domu, ponieważ jest to duża inwestycja w ten energooszczędny styl życia. Nie jest
wymagana Tesla.
>
> Przetłumaczono z www.DeepL.com/Translator (wersja darmowa)
W domu te 100 kWh w mobilnym magazynie energii nie sa potrzebne,. bo prąd zazwyczaj
jest przez cały rok,
ale może to być dobre rozwiązanie kempingowe, tam gdzie nie ma przyłacza, gdzie brak
prądu.
Jedziemy, rozbijamy sie na polanie, w lesie i mamy prąd i to dużo prądu.
Ale tylko wtedy gdy elektryk parkuje na polanie.
A gdy planujemy wyjazd na zakupy, to ci co zostaną na polanie, pozbawieni zostaną
prądu całkowicie.
I trzeba to jakoś rozwiązać.
A ,trzeba elektrykiem p[ojechac do miasta na doladowanie.
I będę pracował aby przygotowac cała logistykę takiego użytkowania elektryka jako
magazynu energii 100 kWh
Chinczyk otwiera fabrykę aku do elektryków na wymiane w Mimcach
i to może być pomysl
Jeden magazyn energii w samochodzie, a drugi na kempingu, ale z ladowaniem solarnym i
inverterem, falownikiem
Ale jak wykonać wymianę aku na kempingu, aby zawieźć rozladowany magazyn do szybkiego
ladowania w mieście ?
Ok, c iężarówka może rozwozić magazyny energii każdemu w razie potrzeby i odbierac
reozladowane.
Ale sam pakiet aku musi być przygotowany do pracy off-grid w domu, czyli falownik i
wyjście 230V
i sterownik, monitoring, licznik energii i przyłacze w domu, które przyjmie energie z
aku.
Problemem są koszty dowozu pakietu na kemping
a gdyby wymiana pakietu w samochodzie była łatwa, do samodzielnego wykonania na
kempingu
\to kierowca może odwieźć pakiet na wymianę i pbrac nowy (tak planuje Chinczyk)
A po zakonczeniu kempingowania firma odb iera rozladowany pakiet aku, bo to samochodu
drugi się nie zmieści.
Na 100 kWh rynek na pewno siuę znajdzie i warto w to zainwestować
bo jakieś żelówki 2 czy 4 , do niczego sie nie nadają
No i przyłacze sol;arne do ladowania i awaryjne do podłaczenia agregatu, ale on
halasuje okropnie.
-
4. Data: 2022-10-17 23:05:24
Temat: Re: Samochód elektryczny to jedyny mobilny magazyn energii 10-20-30 kWh
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
poniedziałek, 17 października 2022 o 23:00:53 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
> On Monday, 17 October 2022 at 14:27:32 UTC+2, a a wrote:
> > On Sunday, 16 October 2022 at 22:53:20 UTC+2, a a wrote:
> > > Czyli samochódem możemy podjechac do szybkiej ladowarkl
> > > i przywieźć do domu 10-20-30 kWh energii,
> > > a to juz jest coś na wypadek wyłączenia prądu w sieci energetycznej./
> > >
> > > Oczywiście, nie każdy samochód elektryczny ma opcję out i falownik 230V na
wyjściu, ale wybioeramy taki, ktrory taką funkcjonalnośc oferuje i śpimy spokojnie
gdy nadejda wyłączenia prądu, bo możemy oszczędnie przeżyć tydzień i znów pojechac do
czynnej ladowarki i znów i znów
> > > i przeżyć zimę w trybie off-grid.
> > >
> > > O tym mówiła Toyota o tym pisał Melon i to są jedyne mobilne magazyny energii
dla Kowalskiego, o dużej pojemności, których sam nigdy nie zbuduje, nawet jakby się
ze.. ł
> > > i żaden UPS bankowy z odzysku tego nie oferuje bo nie jest przeznaczony do
pracy ciągłej.
> > >
> > > A teraz jak zdobyć takiego elektryka do użytku domowego ?
> > >
> > > Firma leasinguje nowe elektryki i udostepnia pracownikom, do domowego
garażowania.
> > >
> > > Prywatny leasing może być kosztowny o wymagac gwwarancji finansowych i koszta
ubezpieczenia moga byc wysokie.
> > >
> > > Opcją jest jazda testowa na tydzień ale może sie okazac , że prądu wtedy nie
wyłączą.
> > >
> > > Ktoś powie, że elektryk za 100.000 zl to drogo i ma racje, to bardzo drogo i
niepotrzebnie wyrzucona kasa,
> > > ale leasing pracowniczy to jest to, bo usługa typu wypożyczalnia elektrykow
jako mobilne magazyny energii nigdy nie zadziala, bo jak będą wyłaczenia to dotkną
wielu i elektryków w wypożyczalni zabraknie, a jakl nie będzie wyłaczeń, to po co
wypożyczac elektryka i tracić kasę, gdy to żaden cymes
> > Czyli mobilny magazyn energii, nawet do 100 kWh
> >
> >
> > "W środę firma Dcbel z Montrealu ogłosiła, że wprowadza na rynek r16, urządzenie
do zarządzania energią typu all-in-one. Wykorzystuje energię słoneczną do ładowania
EV, ale działa również jako domowe źródło zasilania rezerwowego.
> >
> > Jednostka może ładować do dwóch EV w tym samym czasie, i oferuje szybkie
ładowanie (znane jako Level 3 lub DC Fast Charging) dając 60 mil zasięgu baterii w
godzinę. CEO Marc-Andre Forget opisał go jako "małą Supercharger Tesla wewnątrz
domu".
> >
> > Całkowity koszt: 4,999 dolarów, plus instalacja i EV (nowy Nissan Leaf zaczyna
się od około 31,000 dolarów).
> >
> > Jednostka Dcbel pochodzi z towarzyszącą aplikacją do monitorowania zużycia
energii w swoim EV i domu. Urządzenie będzie dostępne najpierw w Kalifornii jeszcze
tego lata, gdzie dyrektor generalny Marc-Andre Forget dostrzegł potrzebę lepszych
rozwiązań energetycznych (oraz dlatego, że stan ten charakteryzuje się dużą liczbą
posiadanych pojazdów elektrycznych). Po kryzysie klimatycznym w Teksasie na początku
tego roku, firma planuje uruchomienie również tam.
> >
> > Dcbel może naładować każdy pojazd elektryczny, ale aby użyć pojazdu elektrycznego
jako źródła energii, samochód musi mieć dwukierunkowe ładowanie. To jest tylko
kompatybilny z Nissan Leaf i Mitsubishi Outlander plug-in pojazdów hybrydowych na
razie. Więcej producentów samochodów dodaje bezpośrednie pojazd do sieci możliwości,
jak nadchodzące Kia EV6 i wszystkie przyszłe Volkswagen EVs.
> >
> > Forget powiedział, że Dcbel wykorzystuje zakup EV, aby "uczynić je bardziej
wygodnymi", zwłaszcza że samochody siedzą zaparkowane z naładowaną baterią przez
większość czasu.
> >
> > Dcbel może uzupełniać codzienne zużycie energii w domu dzięki zmagazynowanej
energii z pojazdu elektrycznego lub może zacząć działać podczas przerwy w dostawie
prądu. Forget powiedział, że przeciętna przerwa w dostawie prądu trwa około czterech
godzin, a Dcbel automatycznie włączy zasilanie z samochodu, gdy nastąpi przerwa w
dostawie prądu. Bateria samochodu może zasilać przeciętny amerykański dom przez
maksymalnie 12 godzin, w zależności od tego, ile energii zużywasz do uruchomienia
lodówki, mikrofalówki, piekarnika, klimatyzacji i telewizora.
> > ZOBACZ TAKŻE: Tesla buduje potężną baterię dla Teksasu
> >
> > Forget oczekuje, że ludzie kupią menedżera energii przy zakupie EV lub przy
zakupie domu, ponieważ jest to duża inwestycja w ten energooszczędny styl życia. Nie
jest wymagana Tesla.
> >
> > Przetłumaczono z www.DeepL.com/Translator (wersja darmowa)
> W domu te 100 kWh w mobilnym magazynie energii nie sa potrzebne,. bo prąd zazwyczaj
jest przez cały rok,
> ale może to być dobre rozwiązanie kempingowe, tam gdzie nie ma przyłacza, gdzie
brak prądu.
>
> Jedziemy, rozbijamy sie na polanie, w lesie i mamy prąd i to dużo prądu.
>
> Ale tylko wtedy gdy elektryk parkuje na polanie.
>
> A gdy planujemy wyjazd na zakupy, to ci co zostaną na polanie, pozbawieni zostaną
prądu całkowicie.
>
> I trzeba to jakoś rozwiązać.
>
> A ,trzeba elektrykiem p[ojechac do miasta na doladowanie.
>
> I będę pracował aby przygotowac cała logistykę takiego użytkowania elektryka jako
magazynu energii 100 kWh
>
> Chinczyk otwiera fabrykę aku do elektryków na wymiane w Mimcach
> i to może być pomysl
>
> Jeden magazyn energii w samochodzie, a drugi na kempingu, ale z ladowaniem solarnym
i inverterem, falownikiem
>
> Ale jak wykonać wymianę aku na kempingu, aby zawieźć rozladowany magazyn do
szybkiego ladowania w mieście ?
>
> Ok, c iężarówka może rozwozić magazyny energii każdemu w razie potrzeby i odbierac
reozladowane.
>
> Ale sam pakiet aku musi być przygotowany do pracy off-grid w domu, czyli falownik i
wyjście 230V
> i sterownik, monitoring, licznik energii i przyłacze w domu, które przyjmie energie
z aku.
>
> Problemem są koszty dowozu pakietu na kemping
> a gdyby wymiana pakietu w samochodzie była łatwa, do samodzielnego wykonania na
kempingu
> \to kierowca może odwieźć pakiet na wymianę i pbrac nowy (tak planuje Chinczyk)
>
> A po zakonczeniu kempingowania firma odb iera rozladowany pakiet aku, bo to
samochodu drugi się nie zmieści.
>
> Na 100 kWh rynek na pewno siuę znajdzie i warto w to zainwestować
>
> bo jakieś żelówki 2 czy 4 , do niczego sie nie nadają
>
> No i przyłacze sol;arne do ladowania i awaryjne do podłaczenia agregatu, ale on
halasuje okropnie.
Jeśli samochodem rozbijecie się na polanie to martw się żeby grzybiarze przyszli i
zadzwonili pod 112.
-
5. Data: 2022-10-17 23:22:01
Temat: Re: Samochód elektryczny to jedyny mobilny magazyn energii 10-20-30 kWh
Od: a a <m...@g...com>
On Monday, 17 October 2022 at 23:05:26 UTC+2, 4...@g...com wrote:
> poniedziałek, 17 października 2022 o 23:00:53 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
> > On Monday, 17 October 2022 at 14:27:32 UTC+2, a a wrote:
> > > On Sunday, 16 October 2022 at 22:53:20 UTC+2, a a wrote:
> > > > Czyli samochódem możemy podjechac do szybkiej ladowarkl
> > > > i przywieźć do domu 10-20-30 kWh energii,
> > > > a to juz jest coś na wypadek wyłączenia prądu w sieci energetycznej./
> > > >
> > > > Oczywiście, nie każdy samochód elektryczny ma opcję out i falownik 230V na
wyjściu, ale wybioeramy taki, ktrory taką funkcjonalnośc oferuje i śpimy spokojnie
gdy nadejda wyłączenia prądu, bo możemy oszczędnie przeżyć tydzień i znów pojechac do
czynnej ladowarki i znów i znów
> > > > i przeżyć zimę w trybie off-grid.
> > > >
> > > > O tym mówiła Toyota o tym pisał Melon i to są jedyne mobilne magazyny energii
dla Kowalskiego, o dużej pojemności, których sam nigdy nie zbuduje, nawet jakby się
ze.. ł
> > > > i żaden UPS bankowy z odzysku tego nie oferuje bo nie jest przeznaczony do
pracy ciągłej.
> > > >
> > > > A teraz jak zdobyć takiego elektryka do użytku domowego ?
> > > >
> > > > Firma leasinguje nowe elektryki i udostepnia pracownikom, do domowego
garażowania.
> > > >
> > > > Prywatny leasing może być kosztowny o wymagac gwwarancji finansowych i koszta
ubezpieczenia moga byc wysokie.
> > > >
> > > > Opcją jest jazda testowa na tydzień ale może sie okazac , że prądu wtedy nie
wyłączą.
> > > >
> > > > Ktoś powie, że elektryk za 100.000 zl to drogo i ma racje, to bardzo drogo i
niepotrzebnie wyrzucona kasa,
> > > > ale leasing pracowniczy to jest to, bo usługa typu wypożyczalnia elektrykow
jako mobilne magazyny energii nigdy nie zadziala, bo jak będą wyłaczenia to dotkną
wielu i elektryków w wypożyczalni zabraknie, a jakl nie będzie wyłaczeń, to po co
wypożyczac elektryka i tracić kasę, gdy to żaden cymes
> > > Czyli mobilny magazyn energii, nawet do 100 kWh
> > >
> > >
> > > "W środę firma Dcbel z Montrealu ogłosiła, że wprowadza na rynek r16,
urządzenie do zarządzania energią typu all-in-one. Wykorzystuje energię słoneczną do
ładowania EV, ale działa również jako domowe źródło zasilania rezerwowego.
> > >
> > > Jednostka może ładować do dwóch EV w tym samym czasie, i oferuje szybkie
ładowanie (znane jako Level 3 lub DC Fast Charging) dając 60 mil zasięgu baterii w
godzinę. CEO Marc-Andre Forget opisał go jako "małą Supercharger Tesla wewnątrz
domu".
> > >
> > > Całkowity koszt: 4,999 dolarów, plus instalacja i EV (nowy Nissan Leaf zaczyna
się od około 31,000 dolarów).
> > >
> > > Jednostka Dcbel pochodzi z towarzyszącą aplikacją do monitorowania zużycia
energii w swoim EV i domu. Urządzenie będzie dostępne najpierw w Kalifornii jeszcze
tego lata, gdzie dyrektor generalny Marc-Andre Forget dostrzegł potrzebę lepszych
rozwiązań energetycznych (oraz dlatego, że stan ten charakteryzuje się dużą liczbą
posiadanych pojazdów elektrycznych). Po kryzysie klimatycznym w Teksasie na początku
tego roku, firma planuje uruchomienie również tam.
> > >
> > > Dcbel może naładować każdy pojazd elektryczny, ale aby użyć pojazdu
elektrycznego jako źródła energii, samochód musi mieć dwukierunkowe ładowanie. To
jest tylko kompatybilny z Nissan Leaf i Mitsubishi Outlander plug-in pojazdów
hybrydowych na razie. Więcej producentów samochodów dodaje bezpośrednie pojazd do
sieci możliwości, jak nadchodzące Kia EV6 i wszystkie przyszłe Volkswagen EVs.
> > >
> > > Forget powiedział, że Dcbel wykorzystuje zakup EV, aby "uczynić je bardziej
wygodnymi", zwłaszcza że samochody siedzą zaparkowane z naładowaną baterią przez
większość czasu.
> > >
> > > Dcbel może uzupełniać codzienne zużycie energii w domu dzięki zmagazynowanej
energii z pojazdu elektrycznego lub może zacząć działać podczas przerwy w dostawie
prądu. Forget powiedział, że przeciętna przerwa w dostawie prądu trwa około czterech
godzin, a Dcbel automatycznie włączy zasilanie z samochodu, gdy nastąpi przerwa w
dostawie prądu. Bateria samochodu może zasilać przeciętny amerykański dom przez
maksymalnie 12 godzin, w zależności od tego, ile energii zużywasz do uruchomienia
lodówki, mikrofalówki, piekarnika, klimatyzacji i telewizora.
> > > ZOBACZ TAKŻE: Tesla buduje potężną baterię dla Teksasu
> > >
> > > Forget oczekuje, że ludzie kupią menedżera energii przy zakupie EV lub przy
zakupie domu, ponieważ jest to duża inwestycja w ten energooszczędny styl życia. Nie
jest wymagana Tesla.
> > >
> > > Przetłumaczono z www.DeepL.com/Translator (wersja darmowa)
> > W domu te 100 kWh w mobilnym magazynie energii nie sa potrzebne,. bo prąd
zazwyczaj jest przez cały rok,
> > ale może to być dobre rozwiązanie kempingowe, tam gdzie nie ma przyłacza, gdzie
brak prądu.
> >
> > Jedziemy, rozbijamy sie na polanie, w lesie i mamy prąd i to dużo prądu.
> >
> > Ale tylko wtedy gdy elektryk parkuje na polanie.
> >
> > A gdy planujemy wyjazd na zakupy, to ci co zostaną na polanie, pozbawieni zostaną
prądu całkowicie.
> >
> > I trzeba to jakoś rozwiązać.
> >
> > A ,trzeba elektrykiem p[ojechac do miasta na doladowanie.
> >
> > I będę pracował aby przygotowac cała logistykę takiego użytkowania elektryka jako
magazynu energii 100 kWh
> >
> > Chinczyk otwiera fabrykę aku do elektryków na wymiane w Mimcach
> > i to może być pomysl
> >
> > Jeden magazyn energii w samochodzie, a drugi na kempingu, ale z ladowaniem
solarnym i inverterem, falownikiem
> >
> > Ale jak wykonać wymianę aku na kempingu, aby zawieźć rozladowany magazyn do
szybkiego ladowania w mieście ?
> >
> > Ok, c iężarówka może rozwozić magazyny energii każdemu w razie potrzeby i
odbierac reozladowane.
> >
> > Ale sam pakiet aku musi być przygotowany do pracy off-grid w domu, czyli falownik
i wyjście 230V
> > i sterownik, monitoring, licznik energii i przyłacze w domu, które przyjmie
energie z aku.
> >
> > Problemem są koszty dowozu pakietu na kemping
> > a gdyby wymiana pakietu w samochodzie była łatwa, do samodzielnego wykonania na
kempingu
> > \to kierowca może odwieźć pakiet na wymianę i pbrac nowy (tak planuje Chinczyk)
> >
> > A po zakonczeniu kempingowania firma odb iera rozladowany pakiet aku, bo to
samochodu drugi się nie zmieści.
> >
> > Na 100 kWh rynek na pewno siuę znajdzie i warto w to zainwestować
> >
> > bo jakieś żelówki 2 czy 4 , do niczego sie nie nadają
> >
> > No i przyłacze sol;arne do ladowania i awaryjne do podłaczenia agregatu, ale on
halasuje okropnie.
> Jeśli samochodem rozbijecie się na polanie to martw się żeby grzybiarze przyszli i
zadzwonili pod 112.
Nie bądź dziecinny
polany ,mają wlaścic ieli
Jak kupisz to jest twoja i możesz się rozbijać kempingowo na swoim
a i grzybiarzy zaprosić na imprezkę