  • 1. Data: 2013-09-12 09:47:43
    Temat: Sianie trawy a chwasty
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Wysypałem kawałek terenu ziemią z kompostu i zamierzam wysiać trawę.
    Problem w tym, że w ziemi kompostowej jest mnóstwo nasion chwastów
    (lebioda, podagrycznik). Poczekałem aż chwasty wyrosną, spryskałem
    roundupem, odczekałem 5 dni, skosiłem do zera i zamierzam siać trawę.
    Pytanie, czy chwaściska odrosną, a jak tak, czy oprysk selektywnym
    herbicydem nie zabije młodej trawy?
    Jacek

  • 2. Data: 2013-09-12 12:24:01
    Temat: Re: Sianie trawy a chwasty
    Od: z...@w...pl

    W dniu czwartek, 12 września 2013 09:47:43 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
    Poczekałem aż chwasty wyrosną, spryskałem

    > roundupem, odczekałem 5 dni, skosiłem do zera i zamierzam siać trawę.

    Jednym słowem masz przechlapane.
    W instrukcji napisali ilość dni po oprysku do wysiewów.

    Pozdrawiam przez okulary
    skryba

  • 3. Data: 2013-09-12 21:31:30
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-09-12 12:24, z...@w...pl pisze:
    > Jednym słowem masz przechlapane.
    > W instrukcji napisali ilość dni po oprysku do wysiewów.
    No właśnie napisali, że siew po 5-7 dniach, więc skosiłem i zamierzam w
    sobotę siać, ale mam wątpliwości, czy chwaściory nie odrosną i z trawy
    będą nici.
    Jacek

  • 4. Data: 2013-09-12 23:02:59
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-09-12 09:47, Jacek pisze:
    > Wysypałem kawałek terenu ziemią z kompostu i zamierzam wysiać trawę.
    > Problem w tym, że w ziemi kompostowej jest mnóstwo nasion chwastów
    > (lebioda, podagrycznik). (...)

    Nie wrzucałabym podagrycznika na kompost.
    Toż to chwast, którego nie daje się wyplewić.

    Nie daję też na kompost powoju i skrzypu.
    Kłącza perzu kiedyś kompostowałam, ale po wysuszeniu i na osobnej pryzmie.

    Krycha.
    --
    ,,Polak, jak mu przyjdzie fantazja do głowy, może być całkiem porządnym
    człowiekiem."

  • 5. Data: 2013-09-13 11:05:56
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > roundupem, odczekałem 5 dni, skosiłem do zera i zamierzam siać trawę.
    > Pytanie, czy chwaściska odrosną, a jak tak, czy oprysk selektywnym

    Hejka. Nie za bardzo widzę sens w opryskiwaniu chwastów Roundupem gdy
    zamierza się je skosić po 5 dniach. Strasznie jesteś niecierpliwy. Pamiętam
    czasy gdy zalecano odczekać z siewem 5 tygodni po oprysku.
    Po każdym poruszeniu ziemi zacznają kiełkować chwasty. Oprysk
    selektywnym herbicydem nie uszkodzi młodej trawy pod warunkiem, że się ona
    zdąży rozkrzewić czyli wytworzyć 5 listków.
    Myślę, że systematyczne koszenie powinno wyeliminować wiekszość chwastów
    dwuliściennych.
    Pozdrawiam mechanicznie Ja...cki
    PS
    http://www.greenea.pl/porady/15/trawnik-pielegnacja-
    utrzymanie-koszenie-porady/

  • 6. Data: 2013-09-13 19:06:29
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    >
    > (lebioda, podagrycznik). Poczekałem aż chwasty wyrosną, spryskałem
    >
    > roundupem, odczekałem 5 dni, skosiłem do zera i zamierzam siać trawę.

    Odrosną.
    Ale systematyczne koszenie trawnika od wiosny i już tak koło lipca po chwastach sladu
    nie będzie.