  • 1. Data: 2011-04-28 11:15:32
    Temat: Słupki ogrodzeniowe i całe ogrodzenie
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Witam,
    Może ktoś coś podpowie bo na razie szukam po omacku.

    Początkowo chciałem wykonać ogrodzenie z cegły klinkierowej jednak
    koszty - na dziś mnie nie stać, a ze względu na psa muszę w tym roku
    ogrodzić dom. Został mi frontowy fragment. Mam już zrobiony fundament
    pod ogrodzenie.

    Słupki mają być około 40x40 cm, murek około 25 cm szerokości i 50
    wysokości, do tego fragmenty muru wysokości 1,5m w kształcie litery "U"
    około 1m na 0,90 i murek 40x90cm w nim skrzynka na listy. Słupki
    murowane oddalone od siebie na około 7m pomiędzy to metalowe słupki
    10x10 cm.

    Takie murowane by mi bardziej pasowały bo mam na cześć elewacji ułożyć
    kamień elewacyjny (imitacja starej cegły) i to samo chciałbym
    wykorzystać na ogrodzenie.

    Murki mogę zrobić z pustaków fundamentowych. Jednak słupki muszę raczej
    zalać, szukałem gotowych elementów ale bądź są bardzo drogie i już same
    w sobie coś imitują bądź nie ten wymiar.
    W składach budowlanych zaproponowali mi pustaki kominowe - nie są one
    tanie no ale w miarę by to wyszło - tylko, że to keramzyt jak z jego
    trwałością? - domy się buduje więc pewnie i płot wytrzyma.

    Może ktoś coś zaproponuje

    Drugi problem to gotowe przęsła są długości 2m, a u mnie jest 7m
    szerokości pomiędzy słupkami murowanymi powiedzmy na zaczepy zostawię po
    5 cm + 10 cm słupek jednak jak bym nie naciągał braknie mi około 50cm -
    jakby to rozwiązać? - można zamówić na konkretny wymiar, tylko że firmy
    za takie przęsła liczą sobie ekstra.

    No i ostatnia rzecz skrzynka na listy PACZKI.

    Chciałbym zrobić skrzynkę nie tylko na listy ale i na mniejsze paczki.
    Ale musiała by ona być bardzo głęboka tak by nikt przez wlot nie sięgnął
    po zawartość, sam wlot musiał by być na tyle spory by weszła powiedzmy
    20 cm przesyłka - czy ktoś widział takie skrzynki?

    Przy skrzynce się nie upieram tych paczek nie ma aż tak sporo.

    Za wszelkie sugestie będę wdzięczny

    Ariusz