  • 1. Data: 2011-06-09 09:18:33
    Temat: Spaprane wykonanie wentylacji grawitacyjnej ?
    Od: " THX" <j...@W...gazeta.pl>

    Mam kłopot na obiekcie.

    Piony wentylacji grawitacyjnej wymurowane są z kształtek ceramicznych.

    Rzecz w tym, że wykonawca dla wentylacji lokalu na kondygnacji N nie
    sprowadził pionu na podłogę kondygnacji N, lecz jedynie do stropu kondygnacji
    N, czyli na podłogę kondygnacji N+1.

    Wykonawca dalej w dół pojechał z pionu w stropie nad kondugnacją N (czyli z
    otworu w żelbetowej płycie stropowej) kolankiem z rury karbowanej do kratki w
    ścianie.

    No i jest kilka problemów:

    Podczas murowania w niektóre piony powpadała wykonawcy zaprawa, co się
    właśnie okazało, gdy z jakiejś kratki w scianie wypadła 2-3 kg pecyna
    stwardniałej zaprawy, z odcisnietym wzorem rury karbowanej jak żebrami
    dinozaura;

    Każdy smiećzamiast wlecieć do "ślepej rewizji" poniżej kratki, wleci obecnie
    do kuchni/pokoju/łazienki;

    Jak wyżej z ulewnym opadem lub śniegiem;

    Wielu lokaltorów skarży się na przenikanie zapachów od ąsiadów, co sugeruje,
    że połączenia np. rur karbowanych ze stropami czy kratkami są nieszczelne;

    Wielu lokatorów skarży się na marną wentylację (znów może być podobna
    przyczyna, choć marna wentylacja to przypadłośc wielu mocno ocieplonych
    budynków o dobrych oknach).

    Pytanie:

    Czy któraś norma lub wymagania techniczne zobowiązują do wykonania poniżej
    kratek wlotowych rodzaju "ślepej" rewizji?

    W sieci znalazłem coś o kształtkach rewizyjnych", ale nie mam innej normy niż
    PN-83/B-03430 "Wentylacja w budynkach mieszkalnych zamieszkania
    zbiorowego i u&#348;yteczności publicznej - Wymagania".

    BTW jesli ktoś z Was podesłaby mi pozostałe normy dotyczące pionów
    wentylacyjnych murowanych z kształtek ceramicznych, byłbym wdzięczny.

    Poszperam też w dokumentacji za aprobatami, świadectwami, deklaracjami itp.,
    ale głównie to pytanie mnie nurtuje, czy pion może zaczynać się od kolanka, i
    czy to kolanko może być wykonane z rury spiralnej (zwykłe qw..a mać aluminium
    jak do np. okapu, a jest to ZAMUROWANE ściankami 7 cm w szachtach, i odkrycie
    nastąpiło dość przypadkowo)??
    THX