  • 1. Data: 2010-03-14 10:00:41
    Temat: Spawarka
    Od: "atman" <r...@w...pl>

    Proszę o opinie. Do czego może się nadawać taka spawarka :
    http://www.allegro.pl/item942101507_spawarka_180a_23
    0v_powermat_gratis_promocja.html
    Czy da radę tym pospawać kątowniki, stal ... ?
    Aukcja nie moja, przepraszam za lamerskie pytanie ale jestem amatorem .

  • 2. Data: 2010-03-14 10:24:15
    Temat: Re: Spawarka
    Od: "ted." <o...@w...pl>

    Użytkownik "atman" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy da radę tym pospawać kątowniki, stal ... ?
    > Aukcja nie moja, przepraszam za lamerskie pytanie ale jestem amatorem .
    Nadaje sie do posmarkania delikatnych elementów.
    Nic wiekszego tym nie pospawasz.

  • 3. Data: 2010-03-14 11:33:00
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ted." <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "atman" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    0v_powermat_gratis_promocja.html
    > Nadaje sie do posmarkania delikatnych elementów.
    > Nic wiekszego tym nie pospawasz.
    to i ja sie podepne bo mam troszke do pospawania katownikow 45mm i
    mniejszych i jakies zawiasy do tego (brama pokryta blacha), da rade?
    Obciazen za duzych nie bedzie....

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 4. Data: 2010-03-14 12:58:20
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    atman <r...@w...pl> wrote:
> [...]
    0v_powermat_gratis_promocja.html
    > Czy da radę tym pospawać kątowniki, stal ... ?
    > Aukcja nie moja, przepraszam za lamerskie pytanie ale jestem

    Szukając spawarki zaczynaj od porównania dwóch parametrów:
    maksymalny prad spawania (tu akurat całkiem niezły) oraz coś, co się
    nazywa "cykl pracy" albo podobnie, oznacza on, ile czasu spawarka
    może pracować z maksymalnym prądem. Tu akurat jest on nawet gorzej
    niż tragiczny, 10% to wynik plasujący tą spawarkę gdzies na poziomie
    gleby.

    J.

  • 5. Data: 2010-03-14 13:08:59
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

> [...]
    > prądem. Tu akurat jest on nawet gorzej niż tragiczny, 10% to wynik
    > plasujący tą spawarkę gdzies na poziomie gleby.

    Ile te parametry powinny wynosić aby spawarka mogła byc określona mianem
    "przyzwoita" ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 6. Data: 2010-03-14 15:01:45
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Jarek P. napisal:
    > może pracować z maksymalnym prądem. Tu akurat jest on nawet gorzej
    > niż tragiczny, 10% to wynik plasujący tą spawarkę gdzies na poziomie
    > gleby.

    Niemniej mozna wyrazic pewne uznanie dla dystrybutora, ktory lojalnie
    przyznal sie do tej wartosci, a nie nadmuchal ja fikcyjnie do 90% ;)

    Sprzet amatorski do amatorskiego uzytku. Ot, przy piwku latem pospawac
    jakas barierke lub inne elementy kwietnikowe.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 7. Data: 2010-03-14 16:23:23
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Jak chcesz pospawać klatkę na króliki, albo kwietnik ogrodowy to może być.
    Do nauki spawania nadaje się kiepsko. Jak chcesz się nauczyć spawać i mieć
    pożytek ze spawarki, to poszukaj najtanszych inwerterów. Wydać 400 zł więcej
    ale różnica kolosalna.
    Jacek
    PS
    Ciekawe, że te "niemieckie" firmy mieszczą się zawsze gdzieś blisko rzek
    Jangcy i Huang He

  • 8. Data: 2010-03-14 17:12:25
    Od: "Grzegorz M" <nie_dziala@nie_dziala.pl>

> [...]
    > Czy da radę tym pospawać kątowniki, stal ... ?
    > Aukcja nie moja, przepraszam za lamerskie pytanie ale jestem amatorem .

    używam z powodzeniem podobnej, ale o prądzie 300A - oczywiście amatorsko,
    ale dość intensywnie
    Mam już drugą podobną (perwszą mi ukradli z szopy). Pierwsza była powerbosh,
    druga mar-pol, ale z tego co widzę, to chyba wszyscy ściągają z tej samej
    chińskiej fabryki.
    Elektrodą 4.5 całkiem dobrze się spawa, ale na dwie fazy. Na 230V też jakoś
    szło, ale zauważalnie gorzej i czasem bezpieczniki się paliły :)

  • 9. Data: 2010-03-14 17:45:08
    Od: "Piotr Dino Zaur" <g...@f...onet.pl>

    "atman" <r...@w...pl> wrote in message news:hnic80$9jt$1@news.mm.pl...
    > Proszę o opinie. Do czego może się nadawać taka spawarka :
    > http://www.allegro.pl/item942101507_spawarka_180a_23
    0v_powermat_gratis_promocja.html
    > Czy da radę tym pospawać kątowniki, stal ... ?

    Spawarka do doraźnego spawania na budowie czy w gospodarstwie domowym nadaje
    się, a jakze. Pomijajac fakt, że jest nieslychanie tania, posiada niezbedne
    parametry: podstawowy to prad spawania do 180A, jest to prad który pozwala
    spawac elektrodą 4 mm. Drugi wazny to maksymalna wartosc pradu po stronie
    230V. Jak podaje producent wartosc zabezpieczenia to 16A i ta wartosc
    sprawia, że Twoja instalacja w domu nie ucierpi. Jak wynika z oferty
    urzadzenie posiada zabezpieczenie termiczne i wentylator chłodzacy - czyli
    to co maja spawarki profesjonalne. Oprocz spawarki - w cenie - dostajesz
    kable i maske, czyli nic tylko spawac.
    Jesli chodzi o parametr "cykl pracy" - tu 10%, możesz sie nim nie przejmowac
    o ile nie zamierzasz wykorzystywac spawarki zarobkowo. 10% pracy 90% przerwy
    dotyczy spawania z max pradem czyli 180A. Ty bedziesz spawal elektroda 2,5
    lub 3,25 mm wiec maksymalnie do 120 - 130A, tym samym nie zdolasz jej
    zagrzac (nooo, może podczas nauki ;)) do takiej temperatury która spowoduje
    zadzialanie zabezpieczenia termicznego. Zawodowy spawacz spawający
    powtarzalne elementy "prawie" na linii produkcyjnej lub spawacz stoczniowy
    spawa w cyklu maksymalnie 50:50%. Automaty spawalnicze pracują w cyklu do
    80:20%

    Kupuj.

    -
    Piotr Dino Zaur