  • 1. Data: 2010-09-20 21:11:21
    Temat: Stary/nowy licznik energii elektrycznej
    Od: "Maciek" <d...@p...onet.pl>

    Witajcie, pytanie moze nie do konca dotyczace budowania, ale zwiazane z remontem
    :) Lepszej grupy chyba nie ma.

    Jakis rok temu zmienilem cala tablice bezpiecznikow i stary licznik na nowy,
    elektroniczny. Mam w domu piece elektryczne, ktore zawsze pracowaly w godzinach
    drugiej taryfy. Za starego licznika mialem na scianie "czarna skrzynke", ktora o
    okreslonej godzinie robila "chrup!" i piece zaczynaly sie grzac (bylo toto
    sterowane zdalnie). Po zmianie mam zegarek elektroniczny, ktory steruje
    stycznikiem wlaczajacym i wylaczajacym prad zasilajacy piece.

    Do tej pory wszystko bylo OK, ale wczoraj zauwazylem, ze po wlaczeniu
    wylacznikiem piece zaczynaja grzac, mimo ze godzina jest nie ta, ze zegar
    sterujacy wyswietla "OFF", a stycznik nie wlaczony.... Caly rok wszystko bylo
    jak powinno. Co sie moglo stac - czy to moze byc uszkodzenie tego calego stycznika?

    Sorry, jesli pytanie jest glupie, ale na elektryce sie kompletnie nie znam.

    --
    Maciek

  • 2. Data: 2010-09-20 21:44:23
    Temat: Re: Stary/nowy licznik energii elektrycznej
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    stycznika?

    > Sorry, jesli pytanie jest glupie, ale na elektryce sie kompletnie nie znam.

    Jest to możliwe. Styki stycznika mogły się po prostu skleić.
    Spróbuj tak:
    przestawić tak zegar abyś mógł załączyć i wyłączyć stycznik(o ile jest to
    zegar nieplombowany).
    Jeśli usłyszysz, że stycznik klapie to jest on z pewnością dobry.
    Możesz to również to stwierdzić wykręcając bezpieczniki. Jeżeli usłyszysz, że
    stycznik klapie to on jest ok.
    Wtedy być może trzeba się przyjrzeć się zegarowi.

    Zbyszek

  • 3. Data: 2010-09-21 00:03:58
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > że
    > stycznik klapie to on jest ok.
    > Wtedy być może trzeba się przyjrzeć się zegarowi.

    Zegar się rozjechał.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 4. Data: 2010-09-21 06:59:48
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > Zegar się rozjechał.

    Tak i wskazuje na "OFF" buahahahaha.

    Napisał " mimo ze godzina jest nie ta" co nie oznacza czasu wskazywanego na
    zegarze ale aktualnej pory dnia.
    Naucz się czytać ze zrozumieniem.

    Marek

  • 5. Data: 2010-09-21 15:10:26
    Od: "Nagash" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    [.....]
> [...]
    > bylo
    > jak powinno. Co sie moglo stac - czy to moze byc uszkodzenie tego calego

    Włączeniu wyłącznikiem czego ? Jak opisujesz Twoje piece są zautomatyzowane
    zegarem elektronicznym, który steruje stycznikiem. Więc od czego ten
    wyłącznik ? Poza tym skąd wiesz, że stycznik jest wyłączony ? Mierzyłeś
    napięcie na zaciskach cewki sterującej stycznika (jeżeli piec grzeje to
    stycznik łączy) ? Ile jest pieców, ile styczników, jaka jest moc pieców i
    jakie są parametry styczników ?

  • 6. Data: 2010-09-21 15:37:36
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jakis rok temu zmienilem cala tablice bezpiecznikow i stary licznik na nowy,
    > elektroniczny. Mam w domu piece elektryczne, ktore zawsze pracowaly w godzinach

    Rozumiem, że licznik wymienił monter ZE? Jeśli tak to stycznika już nie podłączył bo
    taka jest obecnie tendencja w Enionie. Musisz kupić swój zegar i dbać o to, żeby
    pokazywał tę samą godzinę co licznik.

  • 7. Data: 2010-09-21 20:27:34
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    godzinach

    Strzelam piece akumulacyjne z nawiewem.
    Wentylator w takim piecu powinien być zasilany w sposób ciągły aby w dowolnej
    chwili można było wykorzystać skumulowaną energię.

    Zbyszek

  • 8. Data: 2010-09-23 06:18:10
    Od: "R_SZ" <g...@a...ru>

    > Rozumiem, że licznik wymienił monter ZE? Jeśli tak to stycznika już nie
    > podłączył bo taka jest obecnie tendencja w Enionie. Musisz kupić swój
    > zegar i dbać o to, żeby pokazywał tę samą godzinę co licznik.

    Czy licznki 2-taryfowe mają standardowo wyprowadzony sygnał sterujący
    (1-sza. // 2-ga taryfa)?
    Mam taki licznik i własny zegar obok, ale po jakimś czasie wskazania obu są
    rozbieżne... :(
    Vattenfall jeśli ma to jakieś znaczenie.

  • 9. Data: 2010-09-23 06:26:38
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "R_SZ" <g...@a...ru> napisał w wiadomości
> [...]
    > są rozbieżne... :(
    > Vattenfall jeśli ma to jakieś znaczenie.

    Kiedyś miały, ale teraz ZE odchodzą od tego. Podobno powodem jest podawanie
    sygnału sterującego w drugą stronę do licznika i samodzielnie włączanie
    sobie II taryfy przez usera. :-)

    U mnie jest zegar Zamel, którego błąd przez pół roku wynosi mniej niż pół
    minuty. Ostatnio sprawdzałem i włączają się w tej samej sekundzie.
    Dwa razy do roku z okazji zmiany czasu synchronizuję wszystkie zegary w domu
    i samochodzie z zegarem atomowym z GPS.

    Największe błędy mają włączniki zegarowe z podtrzymaniem aku z Castoramy.
    Potrafią się rozjechać nawet o 10 minut przez parę miesięcy.

  • 10. Data: 2010-09-23 06:32:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.09.2010 08:18, R_SZ pisze:

    > Czy licznki 2-taryfowe mają standardowo wyprowadzony sygnał sterujący
    > (1-sza. // 2-ga taryfa)?
    > Mam taki licznik i własny zegar obok, ale po jakimś czasie wskazania obu są
    > rozbieżne... :(

    Wątpię. Tzn. teoretycznie mogłyby mieć, ale biorąc pod uwagę obecny
    sposób instalacji i przyłączenia - i tak by to nie działało. Np. w mojej
    okolicy wszystkie w miarę nowe liczniki są poza posesją lub w jej
    granicy - i od nich idzie oczywiście standardowy kabel energetyczny, bez
    żadnych sterujących.