  • 1. Data: 2010-10-13 13:47:36
    Temat: Sterowanie temp podłogówki
    Od: "Tomemk" <d...@g...pl>

    Wstępnie wybrałem
    System Kan Therm

    listwa elektryczna niezbędna do uruchomienia systemu kontroli temperatury -
    250zł
    http://allegro.pl/kan-therm-listwa-elektryczna-do-og
    rzewania-podlog-i1268320059.html

    KAN therm SIŁOWNIK ELEKTRYCZNY 92zł
    http://allegro.pl/kan-therm-silownik-elektryczny-ada
    pter-gratis-i1268320081.html

    KAN-THERM ELEKTRONICZNY TERMOSTAT POKOJOWY Z DIODA - 79zł
    http://allegro.pl/kan-therm-elektroniczny-termostat-
    pokojowy-z-dioda-i1235710506.html

    przewód jak ktoś mi powiedział kiedys na grupie doradził
    pociągnąłem 3 żyłowy od rozdzielni do poszczegolnych pokoi zwykły prądowy
    jeden instalator z infolinie powiedział ze może być, inny ze 4
    żyłowypowinien być

    jak to w końcu będzie?

    czy ktoś z was używa tej firmy rozwiązania? czy może jest jakieś tańsze?

    dziękuję za opinie

    pozdrawiam
    T.

  • 2. Data: 2010-10-13 14:12:54
    Temat: Re: Sterowanie temp podłogówki
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Tomemk" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Wstępnie wybrałem
    > System Kan Therm

    Tradycyjnie upraszaczam - po co ci te siłowniki i sterowanie? Wystarczą
    zwykłe zawory kulowe ręczne którymi na początku sobie ustawisz własciwe
    przepływy. Potrzebujesz tylko termostat pokojowy lub taki z prognozą pogody
    którym regulujesz całosc. Wyjdzie ci to taniej i nic sie nie zepsuje :-)
    Ale ja mam awersje do wydawania kas na bezdurno :-)

    b.

  • 3. Data: 2010-10-13 14:14:52
    Od: "Tomemk" <d...@g...pl>

> [...]
    > zepsuje :-)
    > Ale ja mam awersje do wydawania kas na bezdurno :-)

    termostat pokojowy podłaczony do czego?
    do pompy?

  • 4. Data: 2010-10-13 14:24:06
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tomemk wrote:
> [...]
    > pociągnąłem 3 żyłowy od rozdzielni do poszczegolnych pokoi zwykły
    > prądowy jeden instalator z infolinie powiedział ze może być, inny ze 4

    masz podłogówkę solidnie policzoną czy zrobioną na pałę?

    imho takie sterowanie podłogówką nie jest konieczne jeśli masz zasilanie
    systemu podłogowego zrobione z regulatorem pogodowym.

  • 5. Data: 2010-10-13 14:33:26
    Od: "Tomemk" <d...@g...pl>

    > masz podłogówkę solidnie policzoną czy zrobioną na pałę?

    podłogówkę robił gość który robi to od lat, nie wiem co liczył a co nie
    jest w każdym pomieszczeniu poza sypialnią

    co prawda w innych domach działa bez tych bajerów
    jednak chciałbym mieć możliwość ustawienia temp na wieczor niższej
    i w weekendy

    w firmie działa to z kotłem na groszek
    z tym, ze w firmie mamy
    regulatory elektryczne
    RONDOSTAT HONEYWELL HR-20E
    http://allegro.pl/show_item.php?item=1265157430&msg=
    Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.
    na grzejniki

    i oszczędność jest po ich zamontowaniu jest odczuwalalna
    obiekt sporych rozmiarów z halą
    (od 2 lat uzywane wczesniej 2 lata bez nich)

    na noc temp spada do 15 w dzien 21
    nikt nie interesuje się kotłem, który jest 50m dalej,
    co ok 3 dni tylko jest uzupełniany i czyszczony
    wczesniej nikomu nie chciało się skręcać grzejników

    narazie nie mam kotła jeszcze
    powiedz mi do czego ten regulator się podłacza o którym wspominasz?
    to jest cos takiego
    http://tnij.org/regolatorpodlogowy

    do pompy wody?
    na jakiej zasadzie to działa?

    kocioł będzie na miał/eko groszek

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-10-13 14:36:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tomemk wrote:

> [...]
    >

    > narazie nie mam kotła jeszcze
    > powiedz mi do czego ten regulator się podłacza o którym wspominasz?

    nie

    jak masz mieć zasialną instalację podłogową?

    zakładam ze to jest wydzielony obwód z mieszaczem i pompą, w takiej sytuacji
    albo sterownik kotła albo dodatkowy sterownik powinien zadawać odpowiednią
    temperaturę zasialnai w zależności do temperatury zewnętrznej.

    Podłogówka ma na tyle sporą bezwładność że imho regulowanie dobowe
    poszczególnych pętli nie ma większego sensu.

  • 7. Data: 2010-10-13 14:39:25
    Od: "MUA" <a...@o...eu>

    > Wystarczą
    > zwykłe zawory kulowe ręczne którymi na początku sobie ustawisz własciwe
    > przepływy.

    A jak do twoich zaworów mają się rotametry? Nie lepiej zamiast zaworów ?

  • 8. Data: 2010-10-13 14:51:17
    Od: "Tomemk" <d...@g...pl>

    > zakładam ze to jest wydzielony obwód z mieszaczem i pompą, w takiej
    > sytuacji albo sterownik kotła albo dodatkowy sterownik powinien zadawać
    > odpowiednią temperaturę zasialnai w zależności do temperatury zewnętrznej.

    taki sterownik gdzie się w układ podłacza?

    prawdopodobnie mam tak jak piszesz,
    narazie sa tylko rurki poprowadzonę pod zalaną posadzką ok 1350m do 2
    skrzynek i do kotła
    którego jeszcze nie mam.

    o co powinienem poprosić instalatora, aby mieć możliwość
    regolowania temp z pokoju?

    wiem, że jest coś takiego jak czujnik temp np w salonie, co w zależności od
    zadanej temperatury po
    prostu uruchamia pompę, lub ją wyłącza jak osiągnie zadaną temp, czy to tez
    jest dobre rozwiązanie?
    pozdrawiam

  • 9. Data: 2010-10-13 15:51:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tomemk wrote:

> [...]
    > zależności od zadanej temperatury po
    > prostu uruchamia pompę, lub ją wyłącza jak osiągnie zadaną temp, czy

    imho nie...

    ja jestem zwolennikiem systemu regulacji pogodowej. Ewentualnie może on być
    wspierany czujnikami w pomieszczeniach. Tylko ze ja gadam o zaawansowanej
    automatyce do sterowania kotłów gazowych. Jeśli będziesz miał kocioł
    stałopalny to sterownik bezie raczej totalnie prymitywny :)

  • 10. Data: 2010-10-13 15:57:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tomemk wrote:

> [...]
    > skrzynek i do kotła
    > którego jeszcze nie mam.
    >

    > o co powinienem poprosić instalatora, aby mieć możliwość

    powiem tak.

    nie wiem jaki jest poziom umiejętności i wiedzy technicznej twojego
    instalatora, może być tak że on o takich sprawach nie ma pojęcia, bo
    zatrzymał sie na etapie termostatu pokojowego włącz wyłącz, a podłogówki
    zrobi na zaworze z głowicą termoregulacyjną.

    Jakiś czas temu byłem u ludzi którzy taki system mieli zaprojektowany, gdy
    delikatnie zasugerowałem że zrobiłbym to jednak inaczej to pozostali przy
    swoim specjaliście. Prawdopodobnie będą kolejnymi którzy będą mogli mówić
    jak to podłogowe ogrzewanie jest niezdrowe, bo czuć jak wali podczerwienią.