  • 1. Data: 2011-12-20 11:17:23
    Temat: Taki tam spam
    Od: tataglia <t...@g...pl>

    Przepraszam ale nie mogłem się powstrzymać.

    http://www.zus.pl/default.asp?id=10&p=1&idz=118298

    --
    t.

  • 2. Data: 2011-12-20 11:25:45
    Temat: Re: Taki tam spam
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-12-20 12:17, tataglia pisze:
    > Przepraszam ale nie mogłem się powstrzymać.
    >
    > http://www.zus.pl/default.asp?id=10&p=1&idz=118298

    No i? Fundusz socjalny w przedsiębiorstwach zatrudniających powyżej 20
    osób jest obowiązkowy i to z niego płacone są wczasy pod gruszą,
    zapomogi, bony na święta, czy karnety na siłownie. Nic w tym
    nadzwyczajnego. A że pracownicy najprawdopodobniej zadecydowali, że chcą
    w ten sposób wykorzystać własne pieniądze z funduszu socjalnego - taka
    ich wola.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 3. Data: 2011-12-20 14:27:35
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > nadzwyczajnego. A że pracownicy najprawdopodobniej zadecydowali, że chcą
    > w ten sposób wykorzystać własne pieniądze z funduszu socjalnego - taka

    a moja wola jest taka, że ja chcę sam decydować w jaki sposób
    oszczędzam na emeryturę... ktoś z nich się tym przejmuje...? :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2011-12-20 14:41:14
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "s_13" napisał w wiadomości grup
    5g2000vbj.googlegroups.com...

    >a moja wola jest taka, że ja chcę sam decydować w jaki sposób
    >oszczędzam na emeryturę... ktoś z nich się tym przejmuje...? :-)

    A podpisałbyś deklarację że chcesz sam oszczędzać na emeryture więc zrzekasz
    się wszelkich świadczeń od państwa, nie będziesz korzystał z państwowej
    służby zdrowie itp?
    Bo takich co chcąc sami oszczędzać nie płacąc ZUS itp byłoby dużo dzisiaj
    tylko znaczna większość z nich raczej nic by nie oszczędziła a później
    rączki do opieki społecznej wyciągała bo taki biedny staruszek bez środków
    do życia itp.

  • 5. Data: 2011-12-20 15:08:19
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > A podpisałbyś deklarację że chcesz sam oszczędzać na emeryture więc zrzekasz
    > się wszelkich świadczeń od państwa, nie będziesz korzystał z państwowej
    > służby zdrowie itp?

    jak tylko rządzący stworzą taką możliwość, będę pierwszy, który
    podpisze... :-)
    a na serio, mam tę niewątpliwą przyjemność, że nie jestem zmuszony do
    płacenia zusu, żyję z praw autorskich, bez etatu, bez działalności, na
    umowach cywilnoprawnych, sam płacę dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne,
    parę innych ubezpieczeń w prywatnych ubezpieczalniach, sam odkładam na
    swoją emeryturę, płacę podatki jak wszyscy... i za to wszystko jestem
    generalnie traktowany, jak potencjalnie trędowaty, taki niebieski ptak
    niegodny zaufania... mimo to udało mi się wywalczyć niewielki kredyt
    hipoteczny, na codzień udaje mi się po raz tysięczny przekonać
    rejestratorkę w przychodni, że jestem ubezpieczony, bo książeczki nie
    mam... co roku udaje mi się przejść zwycięsko trudną rozmowę z tą samą
    panią z US, która mnie jak zawsze wzywa, bo moje dochody wydają je się
    podejrzane, ulgi nienależne... a ZUS co jakiś czas straszy mnie
    pisemnie karą finansową, za nieterminowe opłaty DOBROWOLNEGO
    ubezpieczenia zdrowotnego (mimo, że umowę mam z NFZ, a nie z ZUSem, i
    w niej stoi jak wół, że jak znudzi mi się płacenie i zaprzestanę, to
    umowa po prostu wygaśnie po miesiącu) normalnie czuję się jak murzyn w
    apartheidzie... więc proszę o zrozumienie mojej niechęci do
    "systemu"...:-)

> [...]
    > tylko znaczna większość z nich raczej nic by nie oszczędziła a później
    > rączki do opieki społecznej wyciągała bo taki biedny staruszek bez środków

    to jest problem, ale jego rozwiązanie, to sprowadzenie wszystkich jak
    leci do poziomu motłochu i takie też ich traktowanie...
    bo generalnie chodzi o to, żeby komuś odpowiedzialnemu chciało się
    chcieć...

    pozdrawiam
    s_13

  • 6. Data: 2011-12-20 18:34:17
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    W dniu 2011-12-20 16:08, s_13 pisze:

    > jak tylko rządzący stworzą taką możliwość, będę pierwszy, który
    > podpisze... :-)

    Nie stworzy. Zdaje się, że jesteś jednym z tych niedoinformowanych,
    którym wydaje się, że ZUS to rodzaj oszczędnosci... Nic podobnego,
    składki ZUS to rodzaj podatku. Kto jak kto, ale były prezes ZUS coś
    o tym wie: http://blog.gwiazdowski.pl/index.php?subcontent=1&id
    =21
    A skąd się ten podatek wziął - możesz poczytać na temat kanclerza
    Niemiec Otto von Bismarcka
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Polityka_spo%C5%82eczna

    BTW, wszyscy którzy wierzą, że składki ZUS cokolwiek im gwarantują
    nie rozumieją, że zagwarantują im tylko tyle, ile przyszłe pokolenia
    wypracują jako PKB. A jeśli przyszłych pokoleń nie będzie (bo w
    Polsce rodzi się na razie zbyt mało dzieci żeby były jakiekolwiek
    przyszłe pokolenia), to obecni płatnicy składek umrą z głodu.

    > umowach cywilnoprawnych, sam płacę dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne,
    > parę innych ubezpieczeń w prywatnych ubezpieczalniach,

    Jeśli za 30 lub 50 lat Polska będzie miała znikomy PKB z powodu
    braku siły roboczej, to złotówka będzie bezwartościowa i za swoje
    odłożone oszczędności emerytalne i tak nic nie kupisz.

    Pozdrawiam,
    --
    ŁK

  • 7. Data: 2011-12-20 19:07:29
    Od: tataglia <t...@g...pl>

    On 2011-12-20 16:08, s_13 wrote:

> [...]
    > a na serio, mam tę niewątpliwą przyjemność, że nie jestem zmuszony do
    > płacenia zusu, żyję z praw autorskich, bez etatu, bez działalności, na

    Nie bój, nie bój - będzie jak w Hiszpanii i Ci te Twoje umowy
    "ŚMIECIOWE" zlikwidują :)

    --
    t.

  • 8. Data: 2011-12-20 20:39:26
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Nie bój, nie bój - będzie jak w Hiszpanii i Ci te Twoje umowy
    > "ŚMIECIOWE" zlikwidują :)

    nie wrzucaj wszystkiego do jednego worka... taka forma to moja wolność
    wyboru, a nie przymus spowodowany nadpodażą niewykwalifikowanej siły
    roboczej... a jakby komuś odwaliło i chciał wolny handel likwidować,
    to jeszcze szara strefa jest w odwodzie...:-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 9. Data: 2011-12-20 20:54:12
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Zdaje się, że jesteś jednym z tych niedoinformowanych,
    > którym wydaje się, że ZUS to rodzaj oszczędnosci...

    ależ ja myślę wręcz przeciwnie... :-)
    a bez uwolnienia rynku inwestycji emerytalnych (a w zasadzie
    stworzenia równych szans) ta fikcja będzie trwała na dobre i
    szczęśliwi, którzy mają możliwość ucieczki od lepkich łapek tej
    instytucji...

    > Jeśli za 30 lub 50 lat Polska będzie miała znikomy PKB z powodu
    > braku siły roboczej, to złotówka będzie bezwartościowa i za swoje
    > odłożone oszczędności emerytalne i tak nic nie kupisz.

    na emeryturę wybieram się najwcześniej za 25 lat i byłbym ostro
    pojechanym hazardzistą, żebym stawiał wszystko na złotówkę, zależną od
    czegokolwiek, choć jej samej też w zbiorowym woreczku nie
    skreślam...:-)
    ale żeby już nie być zupełnie NTG, to wybudowany dom, ziemia jest
    jednym z elementów tej inwestycji, nie przywiązuję się jak chłop do
    ojcowizny i bez większego bólu zamienię miejsce zamieszkania, jeśli
    koniunktura będzie bardzo ku temu sprzyjająca lub po prostu nie będzie
    mnie stać na jego utrzymanie... a jedną z lepszych inwestycji,
    nazwijmy to emerytalnych, poczyniłem zakupując o jakieś 20 arów więcej
    niż użytkuję, za prawie bezcen, a teraz widzę, jak ludzie budują wokół
    a cena ziemi rośnie... tak liczę, że apogeum osiągnie właśnie w
    momencie rozpoczęcia etapu spokojnej starości... no i co ważne (czego
    ZUS nie zapewnia) zostanie cosik dla potomka na lepszy start...

    pozdrawiam
    s_13

  • 10. Data: 2011-12-21 05:31:13
    Od: tataglia <t...@g...pl>

    On 2011-12-20 21:39, s_13 wrote:

    > nie wrzucaj wszystkiego do jednego worka... taka forma to moja wolność
    > wyboru,
    Ty to wiesz i ja to wiem, ale jak już wcześniej wspomniałeś dla państwa
    jesteś niemal złodziejem. Jakbyś jeszcze nie pił wódki i nie palił
    papierosów - to w tym momencie stajesz się głównym wrogiem publicznym.
    Zdaje się, że dużo jeździsz a więc zużywasz dużo obciążonego dużymi
    podatkami paliwa - to taka okoliczność łagodząca :)

    Ale zobaczysz - lobby związków zawodowych spowoduje, że kiedyś w końcu
    znowu staniesz się "porządnym" obywatelem i nie będziesz płacił podatku
    tylko od 50% dochodów :)

    Z drugiej strony widać z tego co piszesz - że masz głowę na karku więc i
    z tym problemem sobie poradzisz...

    --
    t.