  • 1. Data: 2011-04-05 17:27:11
    Temat: Tolerancje dla konstrukcji żelbetowych
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Czy mogę znaleźć gdzieś w sieci obowiązujący dokument mówiący coś o
    dopuszczalnych tolerancjach dla konstrukcji żelbetowych? Chodzi o
    argument w dyskusji z wykonawcą. Budynek (jednorodzinny) posiada wylane
    pewne elementy żelbetowe i jeden z nich jest przemieszczony, chciałbym
    wiedzieć czy istnieje norma, prawo, przepis lub cokolwiek oficjalnie
    obowiązującego mowiącego o ile np. mm może być przemieszczony wymiar na
    dlugości 1m.

  • 2. Data: 2011-04-06 07:34:41
    Temat: Re: Tolerancje dla konstrukcji żelbetowych
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 05-04-2011 o 19:27:11 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > wiedzieć czy istnieje norma, prawo, przepis lub cokolwiek oficjalnie
    > obowiązującego mowiącego o ile np. mm może być przemieszczony wymiar na
    Z tegoc o wiem to przy budynku nie ma jakiś wysokich wymaań co do
    tolerancji wymiarów
    i te 1-2cm na długości domu to norma, nawet do 5cm jest dopuszczalne.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2011-04-06 11:44:02
    Od: "asad10" <a...@U...pl>

    Użytkownik "janusz_kk1" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > chciałbym wiedzieć czy istnieje norma, prawo, przepis lub cokolwiek
    > oficjalnie obowiązującego mowiącego o ile np. mm może być

    Tradycyjnie, w konstrukcjach murowanych, obowiązuje dokładność 'do
    dużego palca' tzn. jeśli pomiędzy wymiar a długość mieści się kciuk to
    jest OK.
    To samo mniej więcej w żelbecie. Kiedyś były przepisy branżowe o
    dokładności wykonania prefabrykatów żelbetowych.
    Dziś chyba takich przepisów niema, przynajmniej ja nie znam.
    Pozdrawiam, Andrzej Sadowski