  • 1. Data: 2011-12-15 16:32:19
    Temat: Trepy dębowe
    Od: "smentek" <s...@w...pl>

    Witam,
    chcę porobić dębowe trepy na swoje schody. Mam w związku z tym następujące
    pytania:

    - Wolałbym o grubości 3 cm, aniżeli 4cm, czy jednakże takie o grubości 3 cm
    znacznie różnią się od 4cm jakością i czy będą bardziej podatne na
    wypaczenia lub jakieś inne niespodziewane problemy?

    - Czy pod trepy warto jest dawać gumy? słyszałem, że po latach dzięki temu
    drzewo nie skrzypi i takie wykonanie jest lepsze. Jak więc najlepiej
    zamontować takie trepy do murowanych schodów?

  • 2. Data: 2011-12-15 17:41:59
    Temat: Re: Trepy dębowe
    Od: "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl>

    > - Czy pod trepy warto jest dawać gumy? słyszałem, że po latach dzięki temu
    > drzewo nie skrzypi i takie wykonanie jest lepsze. Jak więc najlepiej
    > zamontować takie trepy do murowanych schodów?

    kołki do montażu schodów typu fischer(wpisz w gugla lub allegro) z gumowymi
    podkladkami - robilem tak schody 4 lata temu i nic nie skrzypi i sie nie
    rusza;-)

    uciu

  • 3. Data: 2011-12-16 08:24:39
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2011-12-15 17:32, smentek pisze:
> [...]
    > drzewo nie skrzypi i takie wykonanie jest lepsze. Jak więc najlepiej
    > zamontować takie trepy do murowanych schodów?

    i 2 cm się nie ugnie się zwłaszcza przy dębie. A montujesz to na kołki
    jak ci UCIU napisał i pinkę montażową.
    Oczywiście trep musi być odpowiednio pocięty i poklejony.

    Najlepiej kleić dwie cienkie warstwy na krzyż niż jedną grubszą ale
    stolarzom nie chce się już tak robić.

    Ariusz

  • 4. Data: 2011-12-16 09:34:05
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "smentek" <s...@w...pl> wrote:
> [...]
    > drzewo nie skrzypi i takie wykonanie jest lepsze. Jak więc najlepiej
    > zamontować takie trepy do murowanych schodów?

    Jak przedpiścy napisali - 3-4 kołki fisher na stopień i piana montażowa. W
    castoramie kupisz kołki koelnera, ale jakością fisherowi ustępują. Lepiej kupić
    fisher na allegro.
    Zaopatrz się również w znaczniki do tych kołków, potrzebne będą 4 sztuki (lub
    tyle ile dasz najwięcej per stopień).
    I proponuję jesion zamiast dębu. Jest ładniejszy, niemal tak samo twardy i o 50%
    tańszy.

    --
    Bartek

  • 5. Data: 2011-12-16 12:51:29
    Od: "smentek" <s...@w...pl>

> [...]
    > (lub tyle ile dasz najwięcej per stopień).
    > I proponuję jesion zamiast dębu. Jest ładniejszy, niemal tak samo twardy i

    No właśnie opinie są różne o jesionie. Jakościowo jest to niby drzewo dużo
    gorsze od dębu. Czy takie drzewo zda egzamin po 10-15 latach użytkowania?

    Co do wyglądu to i tak pomaluje to wszystko, pod kolor "złoty dąb" albo
    "wenge", więc nie będzie różnicy czy zastosuje dąb czy jesion.

    Czekam więc na opinie dot. jesionu.

  • 6. Data: 2011-12-16 13:46:46
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 grudnia 2011, 17:32:19 UTC+1 użytkownik smentek napisał:
    > Witam,
    > chce porobiae debowe trepy na swoje schody. Mam w zwi?zku z tym nastepuj?ce
    > pytania:
    >
    > - Wola?bym o grubo?ci 3 cm, ani?eli 4cm, czy jednak?e takie o grubo?ci 3 cm
    > znacznie ró?ni? sie od 4cm jako?ci? i czy bed? bardziej podatne na
    > wypaczenia lub jakie? inne niespodziewane problemy?

    Czy 3 czy 4 cm to zależy od tego jak masz wylane schody (chyba że będziesz dopiero
    teraz wylewał). Chyba byś nie chciał mieć pierwszego i ostatniego stopnia innej
    wysokości niż pozostałe.

    --
    ZZ@private

  • 7. Data: 2011-12-17 11:58:57
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "smentek" <s...@w...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Co do wyglądu to i tak pomaluje to wszystko, pod kolor "złoty dąb" albo
    > "wenge", więc nie będzie różnicy czy zastosuje dąb czy jesion.

    ja mam jesionowe niemalowane schody i uważam, że są ładniejsze niż zwykłe
    dębowe. Jakościowo nie mogę im nic zarzucić. Malować schodów na ciemno nie
    radzę - po paru latach (może 3, może 5, może 10) lakier zetrze się na rantach i
    wyjdzie jasne drewno. Ponadto na ciemnym drewnie widać każdy gram kurzu - na
    schodach, gdzie jest to na wysokości Twoich oczu, jest to widoczne jeszcze
    bardziej.
    Jeśli jednak upierasz się przy lepszym jakościowo drewnie i ciemnych schodach,
    to proponuję merbau. Drewno bardzo twarde i bardzo ładne. Gdy ja robiłem schody
    2 lata temu, jesion kosztował ok. 1500zł, dąb 3600zł a merbau 4000zł (ceny z
    DLH, jesion z innego źródła). Różnica w cenie jest zatem niewielka, natomiast
    jakościowo kolosalna. Dlatego wahałem się między merbau a jesionem. Wybrałem
    jesion, bo tańszy i bardziej praktyczny. Jeśli chodzi o odporność mechaniczną,
    to mam w jednym miejscu na rancie odłupany kawalątek drewna - dzieciaki musiały
    rzucić coś z góry. Nie jest to nic nadzwyczajnego przy dzieciach - w parkiecie
    merbau dziury też mam :)

    --
    Bartek