  • 1. Data: 2015-12-21 14:25:37
    Temat: Trzeszczące schody
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    Mam w domu całkiem ładne, drewniane schody (robione przez poprzedniego
    właściciela) na piętro. Problem w tym, że zwłaszcza górne stopnie
    niemiłosiernie skrzypią, jak się po nich chodzi. Wręcz potrafią mi małe
    dziecko czasem obudzić.
    Czy istnieją jakieś sposoby, żeby to naprawić/pozbyć się tego
    skrzypienia przy oczywiście zachowaniu pierwotnej estetyki?

    /__/_* /
    / ) /_(//)()
    /

  • 2. Data: 2015-12-21 15:51:25
    Temat: Re: Trzeszczące schody
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 21 grudnia 2015 14:25:38 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:
> [...]
    > Czy istnieją jakieś sposoby, żeby to naprawić/pozbyć się tego
    > skrzypienia przy oczywiście zachowaniu pierwotnej estetyki?

    Tak.

    Od najprostszych w rodzaju nasmarowania (nie polecam), poprzez nabicie pod spód
    silikonu (nie zaszkodzi ale nie jest najlepszym rozwiązaniem) aż do wymontowania
    deski, jej wyrównaniu i zamocowaniu ponownie.

    Koszt od 5pln do ponad 3kpln (za rozmontowanie schodów i ich
    szlifowanie/lakierownaie).

    Jak domowa metoda którą sam zaaplikujesz ci nie da sensownych rezultatów to trzeba
    zgłosic sie do stolarza takiego od schodów i on ci cos sensownego zaproponuje.

  • 3. Data: 2015-12-21 16:32:21
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 21.12.2015 o 14:25, Kżyho pisze:
> [...]
    > Czy istnieją jakieś sposoby, żeby to naprawić/pozbyć się tego
    > skrzypienia przy oczywiście zachowaniu pierwotnej estetyki?

    w mieszkaniu które użytkowałem była drewniana podłoga. skrzypiała 2
    pokolenia. ja przy remoncie postanowiłem ją naprawić. kupiłem żywice
    poliestrową za 17zł i dużą strzykawkę. Ponawiercałem otwory, wlałem
    żywicy nic nie skrzypi. żywica jest jak olej, może grubą igłą dałbyś
    radę przecisnąć.

    ToMasz

  • 4. Data: 2015-12-21 16:51:16
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-12-21 o 14:25, Kżyho pisze:
> [...]
    > Czy istnieją jakieś sposoby, żeby to naprawić/pozbyć się tego
    > skrzypienia przy oczywiście zachowaniu pierwotnej estetyki?
    Zasadnicze pytanie: czy to są schody betonowe obłożone deskami, czy
    konstrukcja całkowicie drewniana "wisząca"?
    Jacek

  • 5. Data: 2015-12-22 11:31:29
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-12-21 o 16:51, Jacek pisze:
    > Zasadnicze pytanie: czy to są schody betonowe obłożone deskami, czy
    > konstrukcja całkowicie drewniana "wisząca"?

    Całkowicie drewniana, z zakrętem po drodze, z gatunku dość ażurowych,
    czyli jakby dwie pionowe dechy po bokach i w tym umocowane dechy stopni.
    Między stopniami chula powietrze. No i oczywiście z jednej strony
    ogranicznik w postaci ścian, z drugiej poręcz na pionowych, chromowanych
    rurkach.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 6. Data: 2015-12-27 14:20:12
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Kżyho" <k...@c...pl> wrote in message
> [...]
    > stopniami chula powietrze. No i oczywiście z jednej strony ogranicznik w
    > postaci ścian, z drugiej poręcz na pionowych, chromowanych rurkach.

    ja montowalem swoje podobne na kleju poliuretanowym, nie sadze zeby za
    mojego zycia daly rade zaskrzypiec

    --
    http://db.org.pl/

  • 7. Data: 2015-12-27 15:47:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Spadnie wilgotnosc, rozeschna sie to dlaczego mialy by nie skrzypiec? Klej
    poliuretanowy wieczny nie jest.