  • 1. Data: 2009-10-02 19:57:03
    Temat: Tuja żółta
    Od: "Zephyr" <z...@T...com>

    Witam, jestem tu nowy, znalazłem Was przypadkiem, otóż planuje obsadzić się
    tujami, ok 200 sztuk, miałem w 1 wersji na mysli Szmaragda, ale dojrzewa we
    mnie myśl o obsadzeniu sie jakąś fajną żółtą odmianą. Zacząłem szperać
    trochę w necie i już szczerze głupieję. Znalazłem 3 interesujące odmiany,
    Europe Gold, Sunkist i Golden Ribbon. Która z nich jest najbardziej z budowy
    i gestości podobna do Smaragda, ale nie rośnie aż tak wysoko? Do 2 - 3
    metrów mi wystarczy. Smaragda podają do 3,5, a ja widzę niedaleko ponad 5-6
    metrowe drzewa... Szczerze powiem że te 3 na zdjęciach wyglądają podobnie,
    czy jakis expert może coś podpowiedzieć? Zastanawiałem sie też nad mixem
    Smaragda z którąś z tych żółtych, ale która rośnie i wygląda identycznie jak
    Smaragd, żeby mi to równo rosło??? Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-10-05 11:47:14
    Temat: Re: Tuja żółta
    Od: "Marcin D" <j...@N...gazeta.pl>

    Najbardziej podobna do Smaragda jest Europe Gold ewt Aurescens (rzadziej
    spotykana). Rośnie równie silnie jak on czyli do jakiś 8m.
    Sunkist rośnie dużo słabiej, do ok. 3-4 m ale ma zupełnie inny pokrój -
    jest "przysadzisty" (szerokostożkowy) prawie jak odmiany kuliste.
    Nie jest mi znana złocista odmiana żywotnika o pokroju podobnym do Smaragda,
    ale słabiej od niego rosnąca.