  • 1. Data: 2009-01-14 14:50:19
    Temat: Tynki cem-wap
    Od: QbaB <Q...@g...com>

    Witam
    Mam pytanie czy jest jakas zasadnicza różnica w tynkach cem-wap z
    zastosowaniem zwykłego wapana a wapna w płynie?
    Które rozwiązanie jest lepsze i dlaczego.
    Wapno w płynie zaproponował mi mój wykonawca tynków.
    Pzdr
    QbaB

  • 2. Data: 2009-01-14 14:53:54
    Temat: Re: Tynki cem-wap
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    --Użytkownik "QbaB" <Q...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...
[...]

    Dla wykonawcy jest najwazniejsza różnica. Wapno w płynie nie szczypie jak
    wpadnie np. w do oka i mniej kłopotów przy robieniu zaprawy: Jednak ja
    uparłbym sie na zwykłe wapno. Wapno w płynie w porównaniu do wapna zwykłego
    to jak piwo bezalkoholowe w porównaniu do zwykłego. Prawie to samo. ale
    prawie robi wielka róznicę.

    Krzysiek

  • 3. Data: 2009-01-14 22:56:52
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

> [...]
    > uparłbym sie na zwykłe wapno. Wapno w płynie w porównaniu do wapna
    > zwykłego to jak piwo bezalkoholowe w porównaniu do zwykłego. Prawie to

    Podobno to w plynie moze byc nawet wytrzymalosciowo lepsze od wapna, nie
    mniej jednak wapno ma zdaje sie jakies wlasciwosci odkazajace, przeciw
    grzybowe i osuszajace. U mnie tez sie upierali, ale ja nie pozwalalem
    rezygnowac ze zwyklego wapna. Z uwagi na mozliwy mroz pozwolilem dodawac w
    niewielkich ilosciach do zaprawy. Na razie sie trzyma i nie zamierza
    przestac. :-))

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2009-01-15 01:32:54
    Od: "kiki" <...@...c>

    "Maniek4" <t...@p...fm> wrote in message

> [...]
    > rezygnowac ze zwyklego wapna. Z uwagi na mozliwy mroz pozwolilem dodawac w
    > niewielkich ilosciach do zaprawy. Na razie sie trzyma i nie zamierza

    Wapno jest tylko jako plastyfikator żeby sie zaprawa przyklejała.

  • 5. Data: 2009-01-15 06:25:37
    Od: Melwin <c...@t...pbz>

    kiki pisze:
    > Wapno jest tylko jako plastyfikator żeby sie zaprawa przyklejała.

    Czyli wytrzymałość daje cement ?

    A jak kiedyś robili tynki wapienne bez cementu to wapno było tylko jako
    plastyfikator ?

    Wydaje mi się, że wapno ma też właściwości wiążące.

    --
    Melwin

  • 6. Data: 2009-01-15 08:49:55
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "Melwin" <c...@t...pbz>
    napisał w wiadomości news:gkml0f$kct$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Czyli wytrzymałość daje cement ?
    >
    > A jak kiedyś robili tynki wapienne bez cementu to wapno było tylko jako
    > plastyfikator ?
    >
    > Wydaje mi się, że wapno ma też właściwości wiążące.

    Tynki wewnatrz mam wykonczone wapnem z piaskiem kwarcowym, zamiast wsech
    modnego gipsu. Warstwa ta jest wystarczajaco twarda, tzn. nie pyli, nie
    sypie sie i nie odpada.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2009-01-15 08:56:30
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "kiki" <...@...c> napisał w wiadomości

    > "Maniek4" <t...@p...fm> wrote in message

    > Wapno jest tylko jako plastyfikator żeby sie zaprawa przyklejała.

    A o elektroosmozie wasc slyszal?

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2009-01-15 15:32:09
    Od: mk <d...@t...pl>

    kiki pisze:

    > Wapno jest tylko jako plastyfikator żeby sie zaprawa przyklejała.

    CZyli pomijamy jego żrące właściwość???

  • 9. Data: 2009-01-16 06:51:36
    Od: QbaB <Q...@g...com>

    Jak na razie nikt nie napisał że trzeba unikać wapna w płynie jak
    ognia. Zatem wygląda na to że nie jest to błędem.
    A może są jakies plusy i minusy obu wersji?
    Podejrzewam że wapno w płynie jest tańsze bo wykonawca liczył kilka
    baniek 5 L co w sumie dawałao kwote chyba 300-500zł
    QbaB

  • 10. Data: 2009-01-16 08:36:31
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    -- Użytkownik "QbaB" <Q...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

[...]

    Wapno zwykłe wyjdzie Cię jeszcze taniej- jest tez tanie jak barszcz- do tego
    chyba ma jeszcze 4%vat.

    Krzysiek