  • 1. Data: 2010-03-05 07:46:49
    Temat: Tynki wewnętrzne CW
    Od: "Kwinto" <b...@g...pl>

    Witam,

    Czy ktoś może poradzić mi n/t terminu tynkowania
    (tynk wewnętrzny CW Knauf).
    Wykonawca proponuje termon od 15.03 i w moim odczuciu
    bagatelezuje problem temperatury otoczenia.
    Instrukcja przewiduje +5 do +25 st C, natomiast wykonawca
    uważa, że nie należy tego brać dosłownie.
    Jakie są Wasze opinie na temat skutków nieprzestrzegania
    instrukcji producenta w tym temacie?

    Pozdrawiam

    JK

  • 2. Data: 2010-03-05 08:08:40
    Temat: Re: Tynki wewnętrzne CW
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

    On 5 Mar, 08:46, "Kwinto" <b...@g...pl> wrote:
    > Witam,

    > Instrukcja przewiduje +5 do +25 st C, natomiast wykonawca
    > uważa, że nie należy tego brać dosłownie.

    Odpowiedz mu to samo jak poda Ci swoją cenę za m2 roboty :)
    Wartości temperaturowe - szczególnie przy tynkach - są bardzo istotne
    i trzeba ich przestrzegać.
    Należy pamiętać, że dotyczą warunków atmosferycznych zarówno w czasie
    nakładania tynków jaki i podczas ich wiązania.
    Dlatego planując roboty trzeba sprawdzić co będzie za 2-3 dni.

    pozdrawiam
    Sebastian

  • 3. Data: 2010-03-05 08:39:36
    Od: " " <j...@g...pl>

    Kwinto <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > bagatelezuje problem temperatury otoczenia.
    > Instrukcja przewiduje +5 do +25 st C, natomiast wykonawca
    > uważa, że nie należy tego brać dosłownie.

    Może zadzwoń w obecności wykonawcy na infolinię producenta i spytaj czy "nie
    należy tego brać doslownie..." ;-) albo zapytaj wykonawcę czy wpisze to w
    umowę (bo macie umowę... prawda ?).

    Cholerne patałachy, lenie i kłamcy z tych wykonawców.

    Pzdr,
    g-jaro

  • 4. Data: 2010-03-05 09:20:03
    Od: "Kwinto" <b...@g...pl>

    Użytkownik <j...@g...pl> napisał

    > albo zapytaj wykonawcę czy wpisze to w
    > umowę (bo macie umowę... prawda ?).

    Mamy mieć umowę jak się porozumiemy ustnie.

    Teraz wykonawcy mają zastój i luzy w terminach a później będą
    do nich długie kolejki. Dlatego szukam kompromisu.
    Ale jakość tynków jest oczywiście najważniejsza.

    Pozdrawiam,
    JK

  • 5. Data: 2010-03-05 09:28:06
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    > Teraz wykonawcy mają zastój i luzy w terminach a później będą
    > do nich długie kolejki. Dlatego szukam kompromisu.
    > Ale jakość tynków jest oczywiście najważniejsza.

    nie będą kolejki, boom już minął,
    zobacz na allegro ile jest chętnych do tynkowania
    mają zastuj bo decyzji wydaję się na budowę znacznie mniej w tym roku

  • 6. Data: 2010-03-05 09:33:03
    Od: "PioPio" <e...@g...pl>

    Kwinto <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > uważa, że nie należy tego brać dosłownie.
    > Jakie są Wasze opinie na temat skutków nieprzestrzegania

    Może ja czegoś do końca nie rozumiem. Przecież mówimy o tynkach wewnętrznych
    czyli zakładam, że masz okna i ogrzewanie już zainstalowane.
    Jeśli tak to w czym problem, żeby uruchomić ogrzewanie i nawet jak będzie -15
    na zewnątrz to w środku m0że być +10.

    Tynków nie robi się na pewno gdy temperatura spada poniżej -5 stopni wtedy
    odpadną na pewno, między 0 a minus 5 jest duże prawdopodobieństwo, że coś się
    stanie, powyżej 0 w zasadzie nie ma prawa się nic z nimi stać.
    Producenci podają zawsze z niewielkim zapasem bo wiadomo, że nikt 24 godziny
    nie pilnuje temperatury i jak w nocy spadnie poniżej zera to mogą być kłopoty.
    Moja rada - napal w piecu żeby było ciepło w domu i utrzymaj taką temperaturę
    przez kilkanaście dni po wykonaniu tynków i nic nie ma prawa się z nimi stać.

  • 7. Data: 2010-03-05 09:49:45
    Od: rrr <r...@p...pl>

    Użytkownik PioPio napisał:

> [...]
    > czyli zakładam, że masz okna i ogrzewanie już zainstalowane.
    > Jeśli tak to w czym problem, żeby uruchomić ogrzewanie i nawet jak będzie -15

    Ciężko się tynkuje za kaloryferem lub piecem.

    pzdr.
    rafał

  • 8. Data: 2010-03-05 09:51:18
    Od: "Kwinto" <b...@g...pl>

    Użytkownik "PioPio" <e...@g...pl> napisał

    > czyli zakładam, że masz okna i ogrzewanie już zainstalowane.
    > Jeśli tak to w czym problem, żeby uruchomić ogrzewanie i nawet jak
    > będzie -15
    > na zewnątrz to w środku m0że być +10.

    Nie mam jeszcze pieca gazowego i instalacji ogrzewania
    Nie ma wylewek pod podłogę, okna są.

    W grę wchodzi tylko awaryjne ogrzewanie elektryczne
    (grzejnik olejowy termowentylator)
    ale nie wiem do ilu stopni tym się nagrzeje.

    Wykonawca jest doświadczony, ma kilka brygad
    i cały czas podobno gdzieś tynkuje.
    Ale chyba (biorąc pod uwagę wszystkie opinie)
    przełożę rozpoczęcie prac conajmniej na kwiecień.

    Pozdrawiam,
    JK

  • 9. Data: 2010-03-05 10:12:17
    Od: "PioPio" <e...@g...pl>

    > Ciężko się tynkuje za kaloryferem lub piecem.
    >
    > pzdr.
    > rafał
    No fakt.
    Troche się wygłupiłem, bo my robimy głównie wykończeniowe prace i zazwyczaj
    już ogrzewanie jest. Tak mi się skojarzyło.
    Nawet w duże mrozy pracowaliśmy, bo terminy gonią i nigdy nie było kłopotów.
    W tym przypadku rzeczywiście wchodzą do gry tylko jakieś farelki itp

  • 10. Data: 2010-03-05 11:22:25
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Kwinto pisze:
> [...]
    > uważa, że nie należy tego brać dosłownie.
    > Jakie są Wasze opinie na temat skutków nieprzestrzegania

    U mnie (zamknięty dom) - zeszło roczna zima - nigdy temperatura nie
    spadła poniżej 5 stC - grzane tylko jedną małą kozą (200m2) - zmierz
    temperaturę przez kilka dni jak teraz spada Ci poniżej 5 st. to lepiej
    poczekać lub zapewnić jakieś dodatkowe grzanie - już teraz za oknami do
    słońca jest dość ciepło może uda Ci się nałapać tego ciepła (wietrzyć w
    dzień) by zachowało się go na kilka następnych dni.
    A co z dodatkami, które pozwalają pracować w niższych temperaturach? nie
    ma ?

    Ariusz