  • 1. Data: 2009-07-01 12:10:36
    Temat: Ustawa o rejestracji inwestycji :)
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    Witam,

    nawet nie wiedzialem, ze 'TO' sie tak madrze nazywa :)
    Chodzi mi o uzyskanie pozwolenia na budowe
    droga zlozenia projektu i czekaniu na oprotestowanie.
    Brak protestu jest rownoznaczny z przyznaniem pozwolenia.

    W glowie paletaja mi sie same bajki i legendy dotyczace tej ustawy,
    a tu koledzy moi, majac mnie za osobe nieco zorientowana
    w materii budowlanej (ha ha) zaczynaja mnie pytac o szczegoly.

    Zatem mam prosbe do naprawde znajacych materie o weryfikacje
    tych bajeczek, ktore sobie nawbilajem do glowy.

    1) czy ta ustawa juz dziala ? Jezeli tak, to od kiedy ?

    2) Czy to prawda, ze urzad moze oprotestowac projekt, ale
    nie podawac przyczyn ?

    3) W takim razie (protestu) musimy wrocic na stara sciezke,
    czyli uzyskanie pozwolenia (zapewne z wielokrotnym
    przepychaniem sie z urzedem, poprawkami w projekcie itp.)

    4) Podobno po uzyskaniu pozwolenia drogą braku protestu
    jako bonus dostajemy 3-krotną kontrolę podczas budowy
    (które to kontrole mają stwierdzić prawidłowy przebieg budowy
    i zgodność z projektem) , i na dodatek te kontrole są
    na koszt inwestora.

    5) Czy jeżeli pozwolenie będzie zdobyte starą drogą, to czy te kontrole
    też się odbywają ?

    pozdrawiam
    pluton

  • 2. Data: 2009-07-01 14:53:30
    Temat: Re: Ustawa o rejestracji inwestycji :)
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > 1) czy ta ustawa juz dziala ? Jezeli tak, to od kiedy ?

    Nie działa i nie będzie działać. Lobby architektoniczno - budowlane
    "przekonało" prezydenta, że jest niekonstytucyjna po pozwala każdemu budować
    na swojej nieruchomości to co chce.