  • 1. Data: 2011-02-08 11:41:57
    Temat: Utrzymanie temperatury w wykanczanym domu
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Miejsce akcji - dom w trakcie wykonczenia
    Osoby dramatu - dojezdzajacy wlasciciel
    Fabula - temperatura spada na leb! czy wzrosnie...?

    Tyle zartow, a teraz powaznie - bede musial utrzymywac w wykanczanym domu w
    miare stabilna temperature 15 stopni. Gazu jeszcze nie mam, prad mam
    budowlany. Prognozy zapowiadaja powrot mrozow.
    Czy ktos moze doradzic a) jakis piec (nawet kominek) niewymagajacy
    zasilania, o bardzo duzej stalopalnosci i/lub b) cos na gaz, co bedzie
    lepsze niz prymitywny promiennik?

    Z tym, co mam, przy zerze na zewnatrz utrzymuje dobowa temperature od 5 do
    12 stopni.

    Niestety nie moge bywac na budowie czesciej niz raz dziennie...

    --
    Maciek

  • 2. Data: 2011-02-08 11:54:09
    Temat: Re: Utrzymanie temperatury w wykanczanym domu
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    > Z tym, co mam, przy zerze na zewnatrz utrzymuje dobowa temperature od 5 do
    > 12 stopni.

    a po co ci wiecej?

    b.

  • 3. Data: 2011-02-08 12:07:10
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.02.2011 12:41, Maciek pisze:

> [...]
    > Czy ktos moze doradzic a) jakis piec (nawet kominek) niewymagajacy
    > zasilania, o bardzo duzej stalopalnosci i/lub

    Baaaaaaaaaaaaaaaardzo duży kominek/koza. Albo przeciętny, tylko obłożony
    dużą ilością szamotu.

    Ale IMHO to przewaga formy nad treścią - więcej wydasz i natrudzisz się
    na taką kombinację, niż wydasz na prąd na utrzymanie dostatecznej
    temperatury.

    A'propos: dlaczego 15C??

    5-10C powinno komfortowo wystarczyć na prace wykończeniowe.

    > b) cos na gaz, co bedzie
    > lepsze niz prymitywny promiennik?

    Zapomnij o czymkolwiek, co nie ma możliwości bezpośredniego wydalania
    spalin na zewnątrz. Pamiętaj, że spaliny to m.in. woda.

  • 4. Data: 2011-02-08 12:28:49
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 08 Feb 2011 13:07:10 +0100, Andrzej Ława napisał(a):

    > A'propos: dlaczego 15C??

    Przez podlogi (deski). Musze niestety w lutym zaczac klasc. A wykonawca
    twierdzi, ze zimno i/lub wahania teperatury nie zrobia im dobrze i optimum
    to ok. 15 stopni.

    --
    Maciek

  • 5. Data: 2011-02-08 12:31:27
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Przez podlogi (deski). Musze niestety w lutym zaczac klasc. A wykonawca
    > twierdzi, ze zimno i/lub wahania teperatury nie zrobia im dobrze i optimum
    > to ok. 15 stopni.

    no to grzej pradem. Przez ten miesiąc nie zbankrutujesz - bo jak bedziesz
    chciał kupic co innego, to przecież i tak kase wydasz - tyle ze na zbędną
    inwestycję.

    b.

  • 6. Data: 2011-02-08 12:39:32
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.02.2011 13:28, Maciek pisze:

    > Przez podlogi (deski). Musze niestety w lutym zaczac klasc. A wykonawca
    > twierdzi, ze zimno i/lub wahania teperatury nie zrobia im dobrze i optimum
    > to ok. 15 stopni.

    No to jak napisał Budyń - piecyki elektryczne z termostatami i jazda.

  • 7. Data: 2011-02-08 12:45:17
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 8 Feb 2011 13:31:27 +0100, Budyń napisał(a):

    > no to grzej pradem. Przez ten miesiąc nie zbankrutujesz - bo jak bedziesz
    > chciał kupic co innego, to przecież i tak kase wydasz - tyle ze na zbędną
    > inwestycję.

    Ha, to byl pomysl nr 1, ale z jednego slupa korzystaja dwie budowy, wiecej
    jak 3-4 kilowaty nie pociagne :(

    --
    Maciek

  • 8. Data: 2011-02-08 13:28:39
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.02.2011 13:45, Maciek pisze:

    > Ha, to byl pomysl nr 1, ale z jednego slupa korzystaja dwie budowy, wiecej
    > jak 3-4 kilowaty nie pociagne :(

    Dlaczego tak sądzisz? I jaki dostałeś przydział na ten budowlany? (tj.
    jakie bezpieczniki wstawili energetycy)

  • 9. Data: 2011-02-08 13:35:07
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 08 Feb 2011 14:28:39 +0100, Andrzej Ława napisał(a):

    > Dlaczego tak sądzisz? I jaki dostałeś przydział na ten budowlany? (tj.
    > jakie bezpieczniki wstawili energetycy)

    Sprawdze dzis. Te 3-4 kilowaty to z glowy, tak mi powiedziano. Slup jest na
    sasiedniej dzialce, a przydzial byl robiony na goscia, od ktorego kupilem
    swoja.

    --
    Maciek

  • 10. Data: 2011-02-08 13:43:13
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Ha, to byl pomysl nr 1, ale z jednego slupa korzystaja dwie budowy, wiecej
    > jak 3-4 kilowaty nie pociagne :(

    tak na oko to 4 kilowaty powinno wystarczyć jesli budynek ocieplony,
    najwyżej farelka bedzie chodziła non stop.

    b.