  • 1. Data: 2009-05-04 21:07:25
    Temat: W którą stronę ma iść terakota?
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    Witam,
    Na poniższym linku widać prosty schemat parteru domu:
    http://tinyurl.com/cshsga
    Gres ma być położony w głównym pomieszczeniu (drzwi wejściowe, 4 okna i
    przejście do WC oraz do pokoju) i w pokoju. Proszę o sugestie co do kierunku
    układania gresu:
    1. iść od drzwi wejściowych do domu w stronę pokoju, aż do okna w pokoju?
    2. iść od okna w pokoju w stronę drzwi wejściowych do domu?
    3. osobno układać w pokoju a osobno w głównym pomieszczeniu (w jakim
    kierunku?
    Przyda się uzasadnienie - będę kładł gres pierwszy raz samodzielnie
    Pozdrawiam
    marcan

  • 2. Data: 2009-05-04 22:00:20
    Temat: Re: W którą stronę ma iść terakota?
    Od: "Druid29" <d...@t...pl>

    Użytkownik "marcan" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kierunku?
    > Przyda się uzasadnienie - będę kładł gres pierwszy raz samodzielnie

    Na pewno lepiej będzie wyglądało, jeśli zachowasz ciągłość linii (fugi) w
    drzwiach do pokoju.
    Ja bym zaczął od głownego pomieszczenia, ale nie od drzwi wejściowych , lecz
    od ściany z pokojem. Ta ściana zapewne nie będzie niczym zastawiona, więc
    ładnie byłoby mieć tam pełne niedocinane płytki. Wyznacz sobie dwie
    prostopadłe linie, od których zaczniesz układać płytki.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 3. Data: 2009-05-05 05:03:12
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    "Druid29" napisał
> [...]
    > więc ładnie byłoby mieć tam pełne niedocinane płytki. Wyznacz sobie dwie
    > prostopadłe linie, od których zaczniesz układać płytki.

    Dzięki
    Niby masz rację, ale na tej ścianie są schody do góry. Zaczynają się od
    strony drzwi wejściowych, ale potem załamują się w lewo i idą do góry. Jak
    zacznę od tej ściany to tam będzie OK, ale przy ścianie na wejściu będę miał
    docinane płytki a na niej nic nie ustawię... No ale teoria mówi żeby
    zaczynać nie od drzwi (żeby nie chodzić poi ułożonych płytkach?). Jeśli iść
    za Twoją radą, to w pokoju układać od drzwi czy od okna...?

  • 4. Data: 2009-05-05 07:38:17
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > zaczynać nie od drzwi (żeby nie chodzić poi ułożonych płytkach?). Jeśli
    > iść za Twoją radą, to w pokoju układać od drzwi czy od okna...?

    Nie jestem kafelkarzem, tylko patrząc na rysunek nasunął mi się taki pomysł.
    Oczywiście to Ty masz pomysł na urządzenie wnętrza i to powininno decydować
    o ułożeniu płytek. I tak nie ułożysz tego w jeden dzień, więc chodzenie po
    świeżych płytkach nie jest problemem. Zawsze można ułożyć płytki do połowy
    drzwi i następnego dnia zrobić resztę. Ułoż płytki tak, by było ładnie a
    docinek było jak najmniej.
    Jeśli chodzi o pokój, to najbardziej widoczne będą fugi "przechodzące" przez
    drzwi, czyli prostopadłe do nich. Te fugi powinny być w jednej prostej
    linii. Jeśli uda Ci się ułożyć płytki w taki sposób, że w drzwiach nie będą
    zbyt mocno docinane, to stworzysz wrażenie ciąglości podłogi. Ja bym
    rozpoczął od drzwi w kierunku okna
    Na pewno w progu masz dylatację, więc musisz ją zrobić na płytkach. Jeśli
    płytka nie kończy się na dylatacji, to można ją częściowo podkleić na
    silikonie (aby nie ciąć).
    --
    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 5. Data: 2009-05-05 18:33:21
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    Druid29 pisze:
    > Użytkownik "marcan" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nie jestem kafelkarzem, tylko patrząc na rysunek nasunął mi się taki pomysł.
    [...]

    Narysuj sobie na kalce proporcjonalną siatkę z płytek i przyłóż do planu
    domu.
    Obracaj i sprawdź czy karo nie będzie lepsze.

    --
    pozdr. Jerzy

  • 6. Data: 2009-05-05 19:48:39
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    > Narysuj sobie na kalce proporcjonalną siatkę z płytek i przyłóż do planu
    > domu.
    > Obracaj i sprawdź czy karo nie będzie lepsze.

    Jestem dziewicą płytkową ;-) więc wolę zaczynać od prostego układania, karo
    odpada...

  • 7. Data: 2009-05-05 19:53:31
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    "Druid29" napisał:
    >(...)
    >Dziękuję za wszystkie rady.

    Zawsze można ułożyć płytki do połowy
    > drzwi i następnego dnia zrobić resztę.
    Chodzi Ci o to, że mogę ułożyć połowę pomieszczenia jednego dnia a drugiego
    drugą? A nie oznacza to że będzie więcej możliwości krzywego położenia?

    > Ja bym rozpoczął od drzwi w kierunku okna
    Tzn. zacząć od drzwi wejściowych, iść w stronę pokoju, przejść przez drzwi
    wew. i skończyk koło okna?

    > Na pewno w progu masz dylatację, więc musisz ją zrobić na płytkach.
    Nie rozumiem. Możesz to rozwinąć?

    > Jeśli płytka nie kończy się na dylatacji, to można ją częściowo podkleić
    > na silikonie (aby nie ciąć).
    j.w. Nie rozumiem. Możesz to rozwinąć?

  • 8. Data: 2009-05-05 20:27:26
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    marcan pisze:

    > Jestem dziewicą płytkową ;-) więc wolę zaczynać od prostego układania, karo
    > odpada...

    Układa się dokładnie tak samo, nie potrafisz zrobić obrotu o 90*?
    Z planu wynika, że masz chyba przekątną kwadratu w dużym pokoju.
    --
    pozdr. Jerzy

  • 9. Data: 2009-05-05 20:40:34
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    "JerzyN" napisał
    > Układa się dokładnie tak samo, nie potrafisz zrobić obrotu o 90*?
    Niby potrafię, ale mój bojaźliwy mózg nowicjusza podpowiada mi, że z karo
    będzie więcej cięcia, więcej pracy i więcej możliwości popełnienia błędów.
    Jakbym szalał za takim wzorem, może bym się skusił, ale tak...
    Nie dodałem że mój gres to nie klasyczne kwadraty, ale takie "postrzępione"
    kwadraty, stylizowane na starą podłogę.

    > Z planu wynika, że masz chyba przekątną kwadratu w dużym pokoju.
    Duże pomieszczenie (duży pokój, kuchnia i jadalnia w jednym) jest dziwnym
    kształtem, bez regularności. Mój plan był odręczny i nie zawierał wymiarów,
    nie jest to kwadrat...

  • 10. Data: 2009-05-05 22:06:05
    Od: "Druid29" <d...@t...pl>

    > Zawsze można ułożyć płytki do połowy
    > Chodzi Ci o to, że mogę ułożyć połowę pomieszczenia jednego dnia a
    > drugiego drugą? A nie oznacza to że będzie więcej możliwości krzywego
    > położenia?

    Tak. Myślę że porządne ułożenie tego parteru zajmie Ci kilka dni, więc można
    sobie odpowiednio podzielić robotę.
    Niby skąd miałoby się krzywo ułożyć? Płytkę kładziesz, dociskasz do
    równości, kontrolujesz poziom z bazą, wstawiasz krzyżyki i nie ruszasz
    więcej. Jakiekolwiek manewry z płytką po kilku minutach od przyklejenia
    oznaczają konieczność zdjęcia płytki i ponownego klejenia.

    > Tzn. zacząć od drzwi wejściowych, iść w stronę pokoju, przejść przez drzwi
    > wew. i skończyk koło okna?

    Nie tak. Ja to napisałem tylko w odniesieniu do mniejszego pokoju, gdy już
    główne pomieszczenie będzie ułożone.

    > Nie rozumiem. Możesz to rozwinąć?

    > j.w. Nie rozumiem. Możesz to rozwinąć?
    Właśnie skojarzyłem, że wykańczasz domek drewniany, więc nie wiem, czy masz
    w podłodzejakiekolwiek dylatacje. W każdym razie, w technice tradycyjnej,
    betonową wylewkę trzeba w dzrwiach obowiązkowo przeciąć dylatacją, a ta lubi
    czasem popracować.
    Płytka przyklejona na dylatacji pęknie. Aby tego uniknąć, jeśli daylatacja
    nie wypada na fudze, należy płyke przyleić tak, aby część przechodżaca za
    dylatację była na silikonie a nie na kleju.

    A tak przy okazji - ja również bym nie bawił się w układanie w karo. I nie z
    powodu trudności, lecz specyficznego efektu, jaki robią tak ułożone płytki.
    Klasyczne proste ułożenie na pewno będzie cieszyło oko. Karo kojarzy mi sie
    raczej z jednym - z ratowaniem wyglądu krzywych ścian, w miejscach gdzie
    proste ułożenie pokazałoby, że ściany nie są prostopadłe i równoległe.

    Pozdrawiam,
    Druid29