  • 1. Data: 2009-06-19 21:21:26
    Temat: Wełna do ocieplenia dachu
    Od: "PB" <w...@i...pl>

    Co sądzicie o ociepleniu i wygłuszeniu dachu (blacha) nad poddaszem
    mieszkanym wełną Isover Supermata 180mm przy krokwiach 18cm (wzdłuż krokwi),
    następnie w poprzek krokwi - Supermata 100mm.
    Potem płyta OSB 10mm oraz wykończenie płytą KG.

    Czy takie rozwiązanie powinno mi wygłuszyć dach na tyle, aby w czasie
    deszczu będąc w pokoju na górze nie mieć z dachu orkiestry.

    Pozdrawiam
    PB

  • 2. Data: 2009-06-19 22:28:26
    Temat: Re: Wełna do ocieplenia dachu
    Od: "kiki" <n...@l...yt>

    "PB" <w...@i...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Czy takie rozwiązanie powinno mi wygłuszyć dach na tyle, aby w czasie
    > deszczu będąc w pokoju na górze nie mieć z dachu orkiestry.

    To są uroki blaszaka. Było dachówki kupić. Ta orkiestra sie przenosi po
    krokwiach i łatach także. Zawsze będzie słychać.

  • 3. Data: 2009-06-20 08:15:30
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "kiki" <n...@l...yt> napisał w wiadomości

    > To są uroki blaszaka. Było dachówki kupić. Ta orkiestra sie przenosi po
    > krokwiach i łatach także. Zawsze będzie słychać.

    Ja mam strych nieocieplany, na dachu sama blacha. Na piętrze poniżej strychu
    nic nie słyszę jak pada, strop ocieplony 10cm styropianu + wylewka jakieś
    4-5cm. Strop lany z cegły dziurawki, nie pamiętam jak się nazywa. :-)

  • 4. Data: 2009-06-20 08:31:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "PB" <w...@i...pl> wrote in message

    > To są uroki blaszaka. Było dachówki kupić. Ta orkiestra sie przenosi
    > po krokwiach i łatach także. Zawsze będzie słychać.

    i twierdzisz ze w domu z dachówką na poddaszu w ogóle nie słychać deszczu?
    :)

  • 5. Data: 2009-06-20 09:02:52
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > i twierdzisz ze w domu z dachówką na poddaszu w ogóle nie słychać deszczu?

    To nie takie proste i jednożnaczne.
    Ja mam dach pokrty dachówka betonową i 6 okien dachowych na poddaszu.
    Nawet w podczas największego deszczu hałas nie jest duży.
    Kilka miesięcy temu na grupie była wypowiedż człowieka który ma dach prawie
    identyczny jak ja i twierdził że podczas deszczu jest strasznie głośno u
    niego i nigdy wiecej okien dachowych nie założy sobie w przyszłośći.
    Nie wiem czy u niego hałas jest faktycznie większy czy po prostu gość jest
    bardziej wrazliwy na te odgłosy.
    Jak widać z powyższego na to nie ma reguły.

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-06-20 09:11:20
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    Marek Dyjor wrote:
    > i twierdzisz ze w domu z dachówką na poddaszu w ogóle nie słychać
    > deszczu? :)

    ja twierdze.
    mam holenderke na latach, potem membrana, welna 15 cm, paroizolacja,
    ruszt, plyta gipsowo kartonowa.
    nie slychac nawet ulewy, a na poddaszu mam sypialnie.
    byc moze to specyfika holenderki jest - ta dachowka styka sie z drewnem
    na jakims 1 cm2.

    --
    bartek

  • 7. Data: 2009-06-20 18:28:08
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    PB wrote:
> [...]
    > następnie w poprzek krokwi - Supermata 100mm.
    > Potem płyta OSB 10mm oraz wykończenie płytą KG.

    Ta supermata 100mm pewnie będzie między jakimiś elementami nośnymi
    - daj na styku tych elementów z krokwiami kawałki filcu albo czegoś
    podobnego. Od spodu IMVHO nie jest już konieczne dawać płyt OSB, ale
    warto za to pod KG dac piankę: słyszałem o piance wygłuszającej w
    paskach do mocowania na ruszcie do płyt gipsowych. Choć osobiście
    się nie zetknąłem, ale pewnie znajdziesz cos takiego w OBI czy
    Castoramie.

    Pozdr,
    --
    ŁK