  • 1. Data: 2011-08-03 21:37:09
    Temat: Welna do porothemu - kolkowac, czy kleic ?
    Od: " THX" <j...@g...pl>

    Sciana z 25 cm porothermu (bloczki na zaprawie) będzie ocieplana 10-12 cm
    wełny Ventirock.
    Wełnę powinno się do bloczków kołkować, czy raczej kleić?
    Na wełnę pójdzie jeszcze okładzina elewacyjna na stelażu aluminiowym, z
    pustką powietrzną 2 cm.
    Przeciw kołkowaniu widzę to, że dziura pod kołek narusza porotherm (a później
    słynne "wianie" przeciągów przez bloczki ;)) oraz pręt stalowy kołka przenosi
    zimno w poprzek płyty wełny.
    A co do kleju wełna-ceramika to w ogóle takiego nie znam :-o
    THX

  • 2. Data: 2011-08-03 21:59:22
    Temat: Re: Welna do porothemu - kolkowac, czy kleic ?
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik " THX" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Sciana z 25 cm porothermu (bloczki na zaprawie) będzie ocieplana 10-12 cm
    > wełny Ventirock.

    a czemu zdecydowałes sie na wełna a nie na styro? Zawsze mnie to ciekawi - styro jest
    tańsze a wobec tego co piszesz -lepsze.

    b.

  • 3. Data: 2011-08-03 23:58:32
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    " THX" <j...@g...pl> wrote in message
    > Sciana z 25 cm porothermu (bloczki na zaprawie) będzie ocieplana 10-12 cm
    > wełny Ventirock.
    > Wełnę powinno się do bloczków kołkować, czy raczej kleić?

    Wełna na porothermie to będzie porażka izolacyjna. Wełna przepuszcza
    powietrze. Musisz otynkować dom cienkim szprycem z mocnej zaprawy zanim
    zaczniesz kłaść izolację.

  • 4. Data: 2011-08-04 08:48:44
    Od: " THX" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    I dlatego jest to wełna Ventirock (z warstwą wiatroizolacji na powierzchni
    zewnętrznej, taka czarna włóknina).
    Oczywiście bardzo chciałbym szpryc, ale "nie da się", to inwestycja
    deweloperska i poprawki ocieplenia w ramach rękojmi.
    Pytam więc o te kołki, czy bardzo pogarszają właściwości ściany z Porothermu?
    Czy jest w ogóle coś takiego, jak klejenie wełny?
    THX

    -----

  • 5. Data: 2011-08-04 09:02:14
    Od: " THX" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Coś takiego:
    http://przewodnik.rockwool.pl/produkty/produkty-ogol
    nobudowlane/wentirock-
    f.aspx

    Odpowiednik innego producenta to:
    http://knaufinsulation.pl/pl/products/tp-425-b
    www.knaufinsulation.pl/pl/sciany-zewnetrzne-elewacja
    -wentylowana

    -----

  • 6. Data: 2011-08-04 12:42:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    THX wrote:
> [...]
    > później słynne "wianie" przeciągów przez bloczki ;)) oraz pręt
    > stalowy kołka przenosi zimno w poprzek płyty wełny.

    ale kołkuje si ekołkami z tworzywa :)

  • 7. Data: 2011-08-04 12:44:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Przemek wrote:
    > Użytkownik " THX" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    >>

    > Radziłbym na dobrym kleju. Kołki w porthermie można odpuscić, mają
    > znikomą nosność. Klej będzie wsytarczjacy, jeśli mówimy o niskiej
    > zabudowie a nie blokach 10-cio pietrowych.

    zważ że tam będzie stelaż na okładzinę który zabezpieczy wełnę...

    swoją drogą to kolega zadający pytanie jaką pełni funkcję w tej inwestycji?

  • 8. Data: 2011-08-04 12:44:44
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości

    > " THX" <j...@g...pl> wrote in message
    >
    > Wełna na porothermie to będzie porażka izolacyjna. Wełna przepuszcza
    > powietrze. Musisz otynkować dom cienkim szprycem z mocnej zaprawy zanim
    > zaczniesz kłaść izolację.

    pieprzenie, sorry ale pieprzenie

    pozdr
    p.

  • 9. Data: 2011-08-04 12:45:59
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

> [...]

    nosność. Klej będzie wsytarczjacy, jeśli mówimy o niskiej zabudowie a nie

    przemek