  • 1. Data: 2011-09-09 18:39:29
    Temat: Wełna rockwool DIY
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    Witam

    Wertując różne oferty wełen na ocieplenie poddasza wstępnie zdecydowałem
    się na rockwool toprock lub megarock.
    Jednak cena tego ocieplenia mała nie jest.
    W poszukiwaniu dobrej oferty natknąłem się na gościa z allegro, który
    sprzedaje jakąś wełnę rockwool'a za dosyć niską cenę. Okazało się, że
    jest to jakaś wełna rockwool DIY.

    Czy ktoś miał styczność z tym materiałem?
    Na stronie producenta piszą dziwne rzeczy. Po pierwsze - tylko do użytku
    DIY (że niby profesjonalista tego wykorzystać nie może?). Tylko do
    dociepleń o powierzchni do 100m2 (a jak więcej będzie to co?). Nie
    stosować do budynków nowo wznoszonych (czym się różni wełna do budynków
    starych od tej do nowych?)

    --
    M.

  • 2. Data: 2011-09-09 20:22:43
    Temat: Re: Wełna rockwool DIY
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Skimir" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dociepleń o powierzchni do 100m2 (a jak więcej będzie to co?). Nie
    > stosować do budynków nowo wznoszonych (czym się różni wełna do budynków

    Nie wiem, kup Toprocka i nie zawracaj sobie gitary innym shitem.
    Robilem Toprockiem cala pierwsza warstwe i jej jedyna wada to pylenie.
    Wszystkie kamienne welny pyla bardziej niz inne, jednak ta welna zachowuje
    sie doslownie jak materac. Wycinasz dwa cm szerzej niz trzeba a welna niemal
    sama siedzi miedzy krokwiami bez zadnego sznurowania zachowujac caly czas
    sztywnosc. Do innego domu, bardziej letniskowego kupilem Isovera Unimate i
    prawde mowiac przy Toprocku to zwykla wata z wora w dodatku nie trzymala
    kompletnie deklarowanej grubosci. Nie polecam tanich welen, bo mimo
    niewielkich roznic w parametrach lambda strukturalnie to dzien do nocy. Na
    druga warstwe kupilem Isoera Supermate, ponoc nie gorsza od Toprocka a nieco
    cieplejsza i mniej pyli. Po doswiadczeniach z Unimata wytrzymalbym pylenie i
    swedzenie Toprocka rowniez na druga warstwe. Jesien idzie i bede wiedzial
    wieej o Supermacie.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2011-09-09 20:32:52
    Temat: Re: We?na rockwool DIY
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-09-09 22:22, Maniek4 pisze:

    > Nie wiem, kup Toprocka i nie zawracaj sobie gitary innym shitem.
    > Robilem Toprockiem cala pierwsza warstwe i jej jedyna wada to pylenie.

    To, że toprock jest dobry to wyczytałem ale i w zasadzie najdroższy więc
    wstępnie analizuję co można kupić taniej a zwróciłem na tą wełnę uwagę
    bo w sumie był to rockwool.

    --
    M.

  • 4. Data: 2011-09-09 20:52:03
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > To, że toprock jest dobry to wyczytałem ale i w zasadzie najdroższy więc
    > wstępnie analizuję co można kupić taniej a zwróciłem na tą wełnę uwagę bo
    > w sumie był to rockwool.

    Jest najdrozszy ale i najlepszy. Konkurencyjny moze byc pewnie tylko Isover
    Supermata, ale jest jeszcze drozsza.
    Jak chcesz miec szczelne i skuteczne ocieplenie to nie mozesz szukac przez
    pryzmat oszczednosci, bo w tym wypadku im taniej tym gorzej. Parametr oporu
    cieplnego lambda moze nie byc znaczaco rozny, ale wykonawczo w tanszych
    welnach bardzo trudny do osiagniecia. Toprocka wycinasz, wkladasz miedzy
    krokwie i spokojnie sznurujesz, podczas gdy Unimata po prostu leci na leb
    jak szmata. Ugina sie i tak zostaje, praktycznie zadnej sprezystosci. Ja nie
    oszczedzalem, bo dachem ucieka najwiecej, a latem goraco jak w piekarniku.
    Tobie radze to samo jak nie chcesz podzielic przkonan Kikiego. Wiem, ze
    zawsze lepiej wydac mniej jak wiecej, ale to nie ten etap niestety.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2011-09-10 09:07:33
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    u mnie szklana Ursa Gold - grubość trzyma, pyli mało, dość wygodna w
    układaniu.

  • 6. Data: 2011-09-10 10:40:40
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Fri, 9 Sep 2011 22:52:03 +0200, Maniek4 napisał(a):

    > Jak chcesz miec szczelne i skuteczne ocieplenie to

    To zamiast upychać wełnę, zrób ocieplenie na krokwiach.

    --
    ŁC
    Kac - suszenie po zalaniu

  • 7. Data: 2011-09-10 19:52:04
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "ŁC" <a...@r...to> napisał w wiadomości

    > To zamiast upychać wełnę, zrób ocieplenie na krokwiach.

    Owszem dobry sposob, ale niestety ciut drogawy.
    Ocieplalem ostatnio dach w jednym takim domu letniskowym i dokladnie
    analizowalem temat ocieplenia nakrokwiowego, bo wygodne, latwe i no w sumie
    same zalety. Problem niestety tej ceny... Jakies 80zl/m^2 raczej nie zacheca
    przy grubosci 12cm ocieplenia piany i relatywnie 18cm lepszej welny.
    Generalnie to wg. mnie malo na dach i drogo.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2011-09-12 12:45:29
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

> [...]
    > zacheca przy grubosci 12cm ocieplenia piany i relatywnie 18cm lepszej
    > welny. Generalnie to wg. mnie malo na dach i drogo.

    Są take całe systemy ocieplenia nakrokwiowego. Pianka z folią metalową i
    chyba cienką blaszką. Podobno sie to nabija od zewnątrz krokwii.
    Ale jak wiemy diabeł tkwi w szczegółach i jak każdą izolację można
    spierdolić :-)

    Trudno powiedzieć jakie pułapki czekają przy wykonywaniu takiego ocieplenia.
    Teoretycznie wygląda to dobrze,

  • 9. Data: 2011-09-12 19:07:45
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości

    > Ale jak wiemy diabeł tkwi w szczegółach i jak każdą izolację można
    > spierdolić :-)

    Dawnymi czasy nie pisalo sie na grupach: spierdolic, kurwa, chuj, pizda i to
    byl dobry zwyczaj. Ty jako stary wyjadacz sieciowy na pewno o tym wiesz. :-)

    > Trudno powiedzieć jakie pułapki czekają przy wykonywaniu takiego
    > ocieplenia. Teoretycznie wygląda to dobrze,

    Ale ni chuchu sie nie kalkuluje.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2011-09-12 19:52:49
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Mon, 12 Sep 2011 21:07:45 +0200, Maniek4 napisał(a):

    > Ale ni chuchu sie nie kalkuluje.

    Wielokrotnie już to pisałem - budowanie domu w ogóle się nie kalkuluje.

    --
    ŁC
    Człowiek nie jest pijany, dopóki może leżeć o własnych siłach