  • 1. Data: 2013-06-28 23:35:50
    Temat: Wielkość domu a wielkość mieszkania
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W wątku niżej Ergie opisuje dom 100m2.
    I tak mnie zastanawia jedna rzecz:
    Dlaczego 100 m2 mieszkanie jest duże a 100 m2 dom jest małe.

    Zakładając że standardowe mieszkanie to 60m2
    +powiedzmy 20m2 na pomieszczenie gospodarcze
    + 5m2 na większą łazinkę
    + kotłownie można powiesić na ścianie

    to dlaczego 100 m2 to mały dom?

    ps
    Tak mnie naszla refleksja po chwili że
    im większy dom (wieksza liczba pokoi)
    to tym większe odległości pomiędzy nimi
    a więc więcej korytarzy.
    Wniosek:
    dużo pokoi=duży dom= dużo korytarzy

  • 2. Data: 2013-06-29 08:26:01
    Temat: Re: Wielkość domu a wielkość mieszkania
    Od: "Adam" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Bolko" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    Proste :) Mieszkania statystycznie zaczynają się od powiedzmy 20m/kw a
    kończą się na 80-100 m/kw. A domy od 80-100 w górę.

  • 3. Data: 2013-06-29 08:34:36
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    >W wątku niżej Ergie opisuje dom 100m2.
    >I tak mnie zastanawia jedna rzecz:
    >Dlaczego 100 m2 mieszkanie jest duże a 100 m2 dom jest małe.

    Adam dal Ci wlasciwa odpowiedz. A ja Ci dopisze dlaczego statystyka tak
    wyglada - ano tez proste, chodzi o zwykla oplacalnosc. Jak juz musisz w
    pojedynke caly bynek stawiac, dzialke kupic i przygotowac, instalacje
    indywidualnie, itp. itd. to schodzenie z powierznia powoduje, ze drastycznie
    rosnie koszt metra.

  • 4. Data: 2013-06-29 12:26:13
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 28 czerwca 2013 23:35:50 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:
> [...]
    >

    > Zakładając że standardowe mieszkanie to 60m2
    >
    > +powiedzmy 20m2 na pomieszczenie gospodarcze

    Ciekawy temat poruszyłeś. W mieszkaniu cała powierzchnia w obrysie jest powierzchnią
    mieszkalną. Mieszkania optymalizowane są tak żeby całą powierzchnię zagospodarować. W
    domu jest to inaczej planowane. Pomimo że w obrysie jest dużo metrów to do
    zaspokojenia typowych potrzeb mieszkaniowych wykorzystywana jest tylko pewna część
    powierzchni. Tak na oko tyle samo albo mniej niż w mieszkaniu z taka samą ilością
    osób. Dlatego dom 120m2 daje taki sam komfort powierzchniowy jak mieszkanie 60m2. Bo
    do faktycznego mieszkania wykorzystuje się w obydwu przypadkach 60m2 albo mniej
    powierzchni.

  • 5. Data: 2013-06-29 12:51:55
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    W dniu 2013-06-28 23:35, Bolko pisze:
    > W wątku niżej Ergie opisuje dom 100m2.
    > I tak mnie zastanawia jedna rzecz:
    > Dlaczego 100 m2 mieszkanie jest duże a 100 m2 dom jest małe.

    Przy mieszkaniu w bloku zazwyczaj nie doliczamy do powierzchni
    pomieszczeń takich jak piwnica, kotłownia, garaż; w bloku często
    są też pomieszczenia wspólne takie jak wózkownia - jeśli mamy
    dom, to trzeba w nim przewidzieć na to wszystko oddzielne miejsce.
    Za to nie potrzebujemy w bloku pomieszczenia do sprzętów ogrodowych
    (bo nie mamy ogródka). W większości mieszkań nie ma wewnętrznych
    schodów (2-poziomowe apartamenty to jednak niewielki segment rynku)
    więc odpada spora część powierzchni "zużywana" na klatkę schodową,
    jaka w większości domków musi się znaleźć. Z tymi korytarzami -
    to też prawda, w mieszkaniu jest ich zazwyczaj mniej - chociaż można
    się zdziwić: w "moim" bloku układ pomieszczeń jest tak nieszczęśliwy,
    że korytarz zajmuje prawie 25% powierzchni całego mieszkania...
    Ponadto jeśli mieszkasz w domku, zwykle chcesz mieć jakąś spiżarnię
    czy piwniczkę na zapasy - w większości mieszkań tego nie ma.
    Mieszkania w bloku nie urządzisz tak, by mieć szerokie drzwi z
    wyjściem na ogród - to też zajmuje miejsce - ani kominka i wydzielonej
    części w pokoju żeby usiąść przy ogniu. W mieszkaniu nie masz żadnego
    strychu ani poddasza, które skoro w domku już musi być - to też
    zazwyczaj chciałoby się jakoś zagospodarować.

    No i last but not least, mieszkania w blokach są zazwyczaj po
    prostu ciasne i jeśli mieszka w nich rodzina z 2-3 dzieci to chyba
    rzadko każde dziecko ma swój oddzielny pokój, lub często pokój
    dzienny jest jednocześnie sypialnią rodziców... Budując dom
    zazwyczaj chcemy mieszkać nieco bardziej komfortowo niż w bloku.

    Tyle luźnych przemyśleń, bez ambicji co do ich kompletności.

    Pozdr,
    --
    ŁK

  • 6. Data: 2013-06-29 13:49:50
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 29 czerwca 2013 12:51:55 UTC+2 użytkownik Lukasz Kozicki napisał:

> [...]
    >
    > zazwyczaj chcemy mieszkać nieco bardziej komfortowo niż w bloku.
    >

    > Tyle luźnych przemyśleń, bez ambicji co do ich kompletności.

    Teraz trójkę dzieci to ma jakaś patologia a nie normalna rodzina. Teraz jedno to
    standard a gdzieniegdzie dwójka.

  • 7. Data: 2013-06-29 14:02:11
    Od: Przemek Lipski <d...@t...pl>

    W dniu sobota, 29 czerwca 2013 12:49:50 UTC+1 użytkownik k...@g...com napisał:

    > Teraz trójkę dzieci to ma jakaś patologia a nie normalna rodzina. Teraz jedno to
    standard a gdzieniegdzie dwójka.

    Bez względu na to jak jest teraz najczesciej, to jedno dziecko jest patologią. Norma
    to 2-3.

  • 8. Data: 2013-06-29 14:08:35
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    W dniu 2013-06-29 13:49, k...@g...com pisze:

    > Teraz trójkę dzieci to ma jakaś patologia a nie normalna
    > rodzina. Teraz jedno to standard a gdzieniegdzie dwójka.

    I z powodu takich poglądów niedługo Polaków nie będzie,
    a obecnie pracujące pokolenie na emeryturze będzie
    przymierać głodem (i to niezależnie od tego ile
    pieniędzy uciuła - bo przy zwijającej się gospodarce
    pieniądz będzie się błyskawicznie dewaluował. By naród
    mógł przetrwać, powinno się rodzic nieco więcej niż 2
    dzieci na rodzinę. A ja mam czwórkę dzieci. Sam jesteś
    "patologią".

    Ukłony dość chłodne
    --
    ŁK

  • 9. Data: 2013-06-29 14:43:33
    Od: "Pawel S." <p...@w...pll>

    In news:cd2d494f-aa37-4d65-9ccc-75c9b7aca35e@googlegrou
    ps.com,
    *Użytkownik* <k...@g...com> typed:

    > Teraz trójkę dzieci to ma *jakaś patologia* a nie normalna rodzina. Teraz
    > jedno to standard a gdzieniegdzie dwójka.

    Czlowieku, co Ty bredzisz!.
    No tak, Ty jestes zawodnik w tych sprawach, wiec przechodze do parteru.

  • 10. Data: 2013-06-29 15:40:23
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 29 czerwca 2013 14:08:35 UTC+2 użytkownik Lukasz Kozicki napisał:

> [...]
    >
    > mógł przetrwać, powinno się rodzic nieco więcej niż 2
    >
    > dzieci na rodzinę. A ja mam czwórkę dzieci. Sam jesteś

    Nie strasz mnie bo się nie boję. Mam 55 lat. Jak bym miał jeszcze jakimś cudem żyć ze
    trzydzieści to dla mnie z Twojej kasy wystarczy. Jak Ty masz ze 30 lat to masz
    przejebane jak chłop w kieleckim. Dla trzydziesto latków zabraknie na możliwe do
    przeżycia emerytury na 100%. Można by powiedzieć że w takiej sytuacji można dom
    sprzedać i kupić, wynająć małe mieszkanie. Tylko komu dom będzie można sprzedać jak
    za 20 lat ubędzie pod 20% Polaków. I domów i mieszkań będzie więcej niż dwu osobowych
    + 1 dziecko rodzin.