  • 1. Data: 2012-01-29 18:47:45
    Temat: Więźba - czy czegos nie skopali?
    Od: ArekM <a...@j...com>

    Witam!

    Cieśla zaczął robić mi więźbę, ale oglądam sobie efekt pracy i cos mi
    sie nie podoba :)

    Tutaj link i zaznaczone czarnymi kółkami podejrzane miejsca:

    http://dl.dropbox.com/u/20120568/20120129_125240.jpg

    Teraz będą wyprowadzana w góre lukarny. Czy między tymi płatwiami a
    murem nie powinni zostawić troche wiecej miejsca na ocieplenie? Czy moze
    przychodzi ono tylko od wysokości tej belki?

    --
    Pzdr

  • 2. Data: 2012-02-07 05:19:12
    Temat: Re: Więźba - czy czegos nie skopali?
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "ArekM" <a...@j...com> wrote in message
> [...]
    > nie powinni zostawić troche wiecej miejsca na ocieplenie? Czy moze
    > przychodzi ono tylko od wysokości tej belki?

    Oczywiście. Powinno być przyklejone ocieplenie najpierw. Teraz zanim zrobią
    więźbę w ogóle.
    Tam nie wejdzie żadne ocieplenie. Do każdego muru z boku i od góry musisz
    doliczyć wuirtualne 15-20cm. Za blisko beki - klęska.

  • 3. Data: 2012-02-07 05:20:23
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "ArekM" <a...@j...com> wrote in message
    > Witam!

    Jeszcze ci dopiszę, że te lukarny będą twoją zmorą. Daj więcej fotek.

  • 4. Data: 2012-02-07 06:25:55
    Od: ArekM <a...@j...com>

    > Jeszcze ci dopiszę, że te lukarny będą twoją zmorą. Daj więcej fotek.

    W tej chwili nie mam - ale może mi napisz, na co mam jeszcze zwrocić
    uwage w temacie lukarn :)

    --
    Pzdr

  • 5. Data: 2012-02-07 09:26:44
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    > W tej chwili nie mam - ale może mi napisz, na co mam jeszcze zwrocić uwage
    > w temacie lukarn :)

    Rób zdjęcia co dziennie i dawaj bez opóźnienia.
    Po pierwsze to jak zrobią tylko szkielet z krokwii i kantówek to najpierw
    masz ocieplić wszystko co ma być ocieplone zanim zaczniesz robic dach, zanim
    przybiją choćby jedną łatę czy deskę na krokwiach.
    Zaczniesz od szczytów i boków ścian, ścianek. Styropian, siatka, klej.

  • 6. Data: 2012-02-08 14:15:48
    Od: "mcs" <...@...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...ki> napisał w wiadomości

> [...]
    > Tam nie wejdzie żadne ocieplenie. Do każdego muru z boku i od góry musisz
    > doliczyć wuirtualne 15-20cm. Za blisko beki - klęska.

    Jesteś pewien kiki, że krokwie powinny być odsunięte od ścianek? Przecież do
    tych krokwi będą przykręcone płatwie do podparcia krokwii lukarny i płatwie
    te muszą leżeć na murkach. To co, odsadki jakieś robić w tym celu?
    Chyba, że dach będzie miał inną konstrukcję niż żółty budynek widoczny w
    głębi

    pozdrawiam

    mcs

  • 7. Data: 2012-02-09 17:06:47
    Od: ArekM <a...@j...com>

> [...]
    > te muszą leżeć na murkach. To co, odsadki jakieś robić w tym celu?
    > Chyba, że dach będzie miał inną konstrukcję niż żółty budynek widoczny w

    Konstrukcja będzie taka sama, w projekcie te belki też są zaraz przy
    scianie lukarny - bez odstepu i miejsca na ocieplenie.

    Ale na moj rozum powinno to byc jednak odsuniete :)

    --
    Pzdr

  • 8. Data: 2012-02-09 17:46:30
    Od: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    kiki <k...@k...ki> napisał(a):

> [...]
    > przybiją choćby jedną łatę czy deskę na krokwiach.
    > Zaczniesz od szczytów i boków ścian, ścianek. Styropian, siatka, klej.

    Z tego wszystkiego zapomniałeś o wentylacji dodać...

  • 9. Data: 2012-02-09 18:49:32
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    > Konstrukcja będzie taka sama, w projekcie te belki też są zaraz przy
    > scianie lukarny - bez odstepu i miejsca na ocieplenie.
    >
    > Ale na moj rozum powinno to byc jednak odsuniete :)

    Bo wielu konstruktorów to też imbecyle.
    Do budowlanki idą najgorsi, tam jest selekcja negatywna.

  • 10. Data: 2012-02-10 09:45:15
    Od: "mcs" <...@...pl>

    Użytkownik "ArekM" <a...@j...com> napisał w wiadomości

    > Konstrukcja będzie taka sama, w projekcie te belki też są zaraz przy
    > scianie lukarny - bez odstepu i miejsca na ocieplenie.
    >
    > Ale na moj rozum powinno to byc jednak odsuniete :)

    No to odsuń. Tylko potem płatwie do krokwi lukarny będziesz pewnie musiał
    podeprzeć słupami. Bo zastosowanie belki łączacej odsunięte krokwie (taki
    wymian) może być zbyt słabe. Musiałby się jakiś imbecyl-konstruktor z
    budowlanki wypowiedzieć. Tylko czy można takiemu zaufać? ;-) (post niżej)

    mcs