  • 1. Data: 2011-09-08 19:46:55
    Temat: Wylewka z dodatkiem przewodzącym ciepło
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Czy istnieją jakieś dodatki polepszające przewodnośc cieplną betonu, w
    szczególnosci do wylewek pod ogrzewanie podlogowe? Kilka lat temu
    widziałem wylewkę z masą małych, cienkich drucików ale nikt nie był mi w
    stanie powiedzieć jaka jest ich funkcja (zaiste było to ogrzewanie
    podlogowe ale domek gotowy i nie było kogo pytać). Do dzisiaj widuje w
    Castoramie posadzki betonowe z *czymś* metalowym w postaci
    wyprofilowanych drucików, jednak nie wiem czy celem jest przewodnośc,
    zbrojenie czy estatyka.

    Znowu od kolesia z pewnej ekipy remontowej zaslyszalem że dodaje się
    proszek barwiący na ciemno (grafit?) do betonu na wylewki pod ogrzewanie
    podlogowe. Ale też od niego słyszałem wcześniej kilka bajek więc nie
    daje wiary wprost.

    Więc tak: dodaje się coś czy nie ;) ?

  • 2. Data: 2011-09-08 20:10:44
    Temat: Re: Wylewka z dodatkiem przewodzącym ciepło
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Więc tak: dodaje się coś czy nie ;) ?

    druciki i włókna z tworzywa są dla wzmocnienia mechanicznego. Nie słyszałem o
    zwiekszaniu przewodnictwa cieplego betonu,ono i tak jest niezłe.

    b.

  • 3. Data: 2011-09-09 06:32:26
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 08.09.2011 21:46, Sebastian Biały pisze:
> [...]
    > podlogowe ale domek gotowy i nie było kogo pytać). Do dzisiaj widuje w
    > Castoramie posadzki betonowe z *czymś* metalowym w postaci

    Jest to tak zwane zbrojenie rozproszone

  • 4. Data: 2011-09-09 17:47:10
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    > Czy istnieją jakieś dodatki polepszające przewodnośc cieplną betonu, w
    > szczególnosci do wylewek pod ogrzewanie podlogowe?

    Jak juz napisano jest to zbedne. Czasem stosuje sie wzmocnienie mechaniczne
    wylewki w postaci siatki metalowej. U mnie do betonu dodawali plastyfikator w
    plynie, ponoc dobre do podlogowki.

    --
    pozdr Z.

  • 5. Data: 2011-09-09 20:02:58
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik ATZ Rzeszow napisał:
    > Czasem stosuje sie wzmocnienie mechaniczne
    > wylewki w postaci siatki metalowej.

    No i ja właśnie rzuciłem na wszystkie wylewki - nie tylko te na
    podłogówce - siatki. Kosz relatywnie nie duży, a wylewka dużo mocniejsza.
    W żadne tam rozproszone druciki się nie bawiłem... :-)

    pozdrawiam
    Robert G.