  • 1. Data: 2013-09-30 21:26:05
    Temat: Wymiana ślimaka w podajniku - kocioł na ekogroszek
    Od: wolim <n...@p...tu>

    Cześć!

    Jest taka sprawa, że zblokował mi się dwa razy z rzędu podajnik i w
    końcu się wkur*iłem i go rozkręciłem. Okazało się, że jeden zwój na
    ślimaku jest praktycznie wytarty do zera i to jest pewnie przyczyna
    blokowania się podajnika. Trzeba więc ślimaka wymienić.

    Na allegro znalazłem gościa, który sprzedaje ślimaki. Po przesłaniu mu
    dokładnych wymiarów mojego powiedział, że będzie pasował uniwersalny. Z
    tego co widzę, wymiary uniwersalnego różnią się od mojego o kilka mm
    (długość), ale gość twierdzi, że będzie ok. No i zamówiłem ten
    uniwersalny, a teraz się boję, czy na pewno będzie pasował.

    Czy ktoś z Was wymieniał już u siebie ślimaka i może powiedzieć, czy
    rzeczywiście te kilka mm nie stanowi problemu?

    Druga sprawa - między rurą podajnika, a motoreduktorem jest oryginalnie
    taki gruby okrągły talerz i cieniutka mosiężna podkładka, która, jak
    mniemam, zabezpiecza przed ścieraniem się ślimaka i zmniejsza opór.
    Sprzedawca ślimaków (hehe) twierdzi, żeby to wyrzucić i przykręcić
    motoreduktor bezpośrednio na rurę podajnika i ewentualnie zastosować
    jakąś tuleję dystansową. Ponoć te podkładki były stosowane w starszych
    modelach, a teraz się od tego odchodzi, żeby zmniejszyć tarcie. Niby to
    brzmi sensownie, tylko pytanie, czy rzeczywiście zrobić tak jak mówił?
    No i gdzie dać tę tuleję dystansową, bo nie do końca zrozumiałem, jak mi
    tłumaczył przez telefon :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 2. Data: 2013-10-02 20:45:58
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    wolim napisał(a):
    > Cześć!

    No hej! :)

> [...]
    > końcu się wkur*iłem i go rozkręciłem. [...]
    > No i gdzie dać tę tuleję dystansową, bo nie do końca zrozumiałem, jak mi

    No nie dziwię się to jak z Twoim opisem na grupie.
    Zasadniczo temat sprowadza się do wezwania: Poka foty!
    ;)
    (Jeden rysunek powie więcej niźli cała książka opisu)
    --
    zbigi i stopka zastępcza

  • 3. Data: 2013-10-04 11:13:19
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-10-02 20:45, zbigi pisze:

> [...]
    > Zasadniczo temat sprowadza się do wezwania: Poka foty!
    > ;)
    > (Jeden rysunek powie więcej niźli cała książka opisu)

    Tak, tak. Jak mawiają amerykanie, jeden rysunek jest wart tysiąca słów :)

    Ślimak już przyjechał i dzisiaj będę się zabierał za skręcanie tego
    wszystkiego do kupy. Jakby mi nie poszło, to się tu odezwę :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 4. Data: 2013-10-04 14:01:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 4 października 2013 11:13:19 UTC+2 użytkownik wolim napisał:
    > Ślimak już przyjechał i dzisiaj będę się zabierał za skręcanie tego
    >
    > wszystkiego do kupy. Jakby mi nie poszło, to się tu odezwę :)
    Ile kosztopwał kocioł?
    Ile lat już dziła?
    Ile kosztował ślimak?

  • 5. Data: 2013-10-04 15:16:02
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-10-04 14:01, Kris pisze:

    > Ile kosztopwał kocioł?

    Ok. 7000 zł, teraz taki sam kosztuje ok. 8000 zł

    > Ile lat już dziła?

    od września 2009 r.

    > Ile kosztował ślimak?

    170 zł z wysyłką.

  • 6. Data: 2013-10-04 18:21:06
    Od: wolim <n...@p...tu>

> [...]
    > Zasadniczo temat sprowadza się do wezwania: Poka foty!
    > ;)
    > (Jeden rysunek powie więcej niźli cała książka opisu)

    Dobra, wszystko działa.

    Jakby ktoś w przyszłości wymieniał ślimaka, to nawet 1-2 cm różnicy na
    długości nie gra roli. Tam jest naprawdę spora tolerancja.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 7. Data: 2013-11-11 20:07:27
    Od: "Old Green :)" <a...@a...pl>

    W artykule <524ebf93$0$2187$65785112@news.neostrada.pl> wolim napisal(a):

    > Ok. 7000 zł, teraz taki sam kosztuje ok. 8000 zł

    > od września 2009 r.

    > 170 zł z wysyłką.

    rzuć marką, typem

    mój tez pracuje od 2009.
    raz się zablokował,bo wlazł drut stalowy fi 3 mm
    a potem wielokrotnie odmawiał ruchu z dziwnym objawem
    ( wał przesuwał sie w łozysku)
    Po ustaleniu wału slimaka w łozysku na właściwej pozycji, uruchamiałem pracę.
    po kilku dniach wał ZNÓW był przesuniety, a silnik za słaby, by go popchnąć.

    Znalazłem przyczynę po wielokrotnej wojnie nerwów: przebity izolacyjnie
    kondensator kompensacyjny na silniku.
    Dziwne, ale prawdziwe.
    --
    Pozdr. Zbig.Drwięga
    gg1100100111000000111010

  • 8. Data: 2013-11-11 23:29:21
    Od: jan dolniak <d...@g...com>

    Witam
    Spotkalem jeszcze jedną przyczyne"slabego silnika":wypalony styk przekażnika w
    sterowniku.Wyszlo dopiero podczas pomiaru napięcia pod obciążeniem.
    Pozdro dolniak

  • 9. Data: 2013-11-12 01:44:36
    Od: Z_D <a...@a...pl>

> [...]

    Znalazłem przyczynę po wielokrotnej wojnie nerwów: przebity izolacyjnie
    kondensator na silniku.
    Dziwne, ale prawdziwe.