  • 21. Data: 2009-01-18 15:07:15
    Temat: Re: Kto mi pomoże zrozumieć sposób wykonania poprawnej instalacji wentylacji poddasza użytkowego.
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    Marcin Górnik pisze:
    > Bardzo dziękuję za poradę. Ale, wybacz, ciągle nie rozumiem co z powietrzem,
    > które zatrzyma się W POŁOWIE dachu. bo to jest dach wielospadowy i nie
    > wszystkie krokwie kończą się pod kalenicą. Część, jak pisałem zamykana jest
    > tymi ukośnymi (nie wiem jaj je prawidłowo nazwać). Chyba mam kłopoty z
    > tłumaczeniem. Widzę, że muszę to jakoś pokazać. W każdym razie ... mogę Ci
    > wysłać (i innym zainteresowanym też) skan z projektu tej więźby Ty na to?

    To "ukośne" nazywa się krawężnica :o)
    Na krawężnicy też masz gosiąry czyli niczym się od kalenicy nie różni ...

    BR
    Igus'

  • 22. Data: 2009-01-18 15:12:04
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    ygreko pisze:
    > "Igus'" <t...@p...onet.pl> wrote in message
    > [...]
    >
    > A czemu?
    A przede wszystkim ze względu na obróbkę kominów.
    A po drugie bo folia w różnych najmniej spodziewanych miejscach się
    potrafi majdać (choć jest ogólnie dobrze naciągnięta) od wiatru i tam
    się przeciera. łatwiej naprawić pękniętą papę na desce niż folię
    naciągniętą kontrłatami.

    > A co w przypadku, gdy welna jest na skosie, po czym kiedy skos idac do
    > gory przekracza strop poddasza i welna wtedy idzie poziomo nad
    > poddaszem, a wiec dalsze deskowane skosy sa po prostu 'gole'? Tez trzeba
    > robic wentylacje takiego rodzaju, czy zaklada sie, ze wszystko dalej
    > samo oddycha? W przypadku papy na pewno trzeba o to zadbac, a w gdy
    > deskowanie przykryte jest membrana?
    Przy papie, która jest z natury szczelna powinny być szczeliny wylotowe.
    Przy membranie nie wiem, bo są tacy co twierdzą, że membrana
    przepuszcza, ale membrana może tak, ale deski nie przepuszczają na
    pewno, a jak świeże to samemają masę wody.

    > Moj wykonawca twierdzi ponadto, ze deski na deskowaniu sie rozeschna i
    > rozejda.
    Ale szpara w papie się sama nie zrobi.

    BR
    Igus'

  • 23. Data: 2009-01-18 16:04:22
    Od: "ygreko" <...@...com>

> [...]
    > przeciera. łatwiej naprawić pękniętą papę na desce niż folię naciągniętą

    Masz racje.

    [...]
> [...]
    > ale membrana może tak, ale deski nie przepuszczają na pewno, a jak świeże

    Tak jest. Na razie dom jeszcze nie zamkniety, wiec schnie samoistnie,
    pozniej zrobi sie cieplej i nadal bedzie wietrzony, wiec mam nadzieje, ze
    dosc szybko ta najwieksza masa krytyczna wody wyparuje.

    > Ale szpara w papie się sama nie zrobi.

    No tak. U mnie nie ma dziur w kalenicy, ale ja tez nie mam miligrama papy na
    dachu, wiec obstawiam opcje z paroprzepuszczalnoscia membrany i
    rozszerzeniem sie desek :).

  • 24. Data: 2009-01-18 16:24:54
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    ygreko pisze:
> [...]

    > pozniej zrobi sie cieplej i nadal bedzie wietrzony, wiec mam nadzieje,
    > ze dosc szybko ta najwieksza masa krytyczna wody wyparuje.
    Pamiętaj, że piszemy tu o wietrzeniu wełny ocieplenia, a nie pomieszczeń.

    > No tak. U mnie nie ma dziur w kalenicy, ale ja tez nie mam miligrama
    > papy na dachu, wiec obstawiam opcje z paroprzepuszczalnoscia membrany i
    > rozszerzeniem sie desek :).

    Jeśli zrobisz dobrą (szczelną) izolację między karton-gipsem (który wodę
    przepuszcza) a wełną, to wełnanie będzie miała gdzie pobierać wilgoci
    i jest duża szansa, że u Ciebie będzie OK, ale bezpieczniej jest wełnę
    wentylować.

    BR
    Igus'

  • 25. Data: 2009-01-19 03:45:53
    Od: "Marcin Gornik" <m...@r...pl>

    "Marcin Górnik" <m...@r...pl> napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Mój wykonawca dostał zadanie - proszę budować w 100% wg projektu (
    > http://www.archipelag.pl/projekty-domow/kornelia/?Ki
    nd=1&Name=kornelia&Se
> [...]

    > łazienka). No wiem, że mam mało czasu, mimo,że chcę się wprowadzić na
    > koniec
    > Kwietnia już na gotowo. Wiem, że jest to możliwe. Tylko nie wiem jak to
    > rozegrać technicznie. Ważną informacją jest też, że będzie zainstalowany
    >
    > rekuperator. Ale nie chcę się uzależniać od tego urządzenia, więc dach
    > chcę
    > zbudować mimo wszystko poprawnie od strony wentylacji.
    >
    > Wiem też, że jest trochę późno, ale nie podając przyczyny (medyczna) nie

    > mogłem inaczej tego dopilnować.
    >
    > Pozdrawiam wszystkich w nowym roku życząc dużo zdrowia!

    http://picasaweb.google.pl/rammarcingornik/Dom_dach#

    http://picasaweb.google.pl/rammarcingornik/ImageInbo
    x#

    http://picasaweb.google.pl/rammarcingornik/Kornelia_
    skany_projekt#

    i zaraz beda fotki wiezby od srodka

  • 26. Data: 2009-01-19 03:47:58
    Od: "Marcin Gornik" <m...@r...pl>

    ZDJECIA WIEŹBA OD DOŁU

    http://picasaweb.google.pl/rammarcingornik/Dom_budow
    a_dach_wiezba?auth
    key=kl_tx-K4oco#

  • 27. Data: 2009-01-19 03:52:52
    Od: "Marcin Górnik" <m...@r...pl>

  • 28. Data: 2009-01-19 05:31:01
    Od: "kiki" <...@...c>

    "Marcin Gornik" <m...@r...pl> wrote in message
    pl...

    http://picasaweb.google.pl/rammarcingornik/Dom_budow
    a_dach_wiezba?authkey=kl_tx-K4oco#529284023121651061
    0

    już robisz pierwszy błąd. Zamiast najpierw obrobić murłatę to najpierw
    kładziesz docieplenie zupełnie bezmyślnie. Już sie tam nie dostaniesz bez
    odrywania więc proponuję zacząć od oderwania tej góry styropianu i oklejeniu
    murłaty. Zrób też dyszę wlotową jak u mnie o tu:

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1383f721da291faf
    .html

    1. Najpierw dysza
    2. obróbka murłaty i dyszy
    3. dopiero ocieplenie z zewnątrz.

    Wszystko poklej pianą ile wlezie

  • 29. Data: 2009-01-19 05:39:47
    Od: "kiki" <...@...c>

    "Marcin Gornik" <m...@r...pl> wrote in message
    pl...

    Ty tam masz już podbitkę... LOL zamkneli ci nieobrobione murłaty ? Oszaleli?
    Będziesz to rozbierał lada chwila

  • 30. Data: 2009-01-19 05:42:41
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Gornik" <m...@r...pl> napisał w wiadomości
    pl...

    nd=1&Name=kornelia&Se

    W takim dachu wlot powietrza szczelinami pomiędzy elewacją a spodem
    deskowania (szczelina min. 200 cm2 na 1 mb okapu (czyli min. 2 cm).
    Szczeliny wlotowe i wylotowe powinny być zabezpieczone stosowną siatką przed
    ptakami i owadami. pola kończące się na krokwi narożnej najlepiej w górnej
    części otworzyć podobnie jak i w kalenicy, zabezpieczyć siatką przeciw
    owadom i tak osłonić aby splywjące skropliny nie miały możliwości wpłynięcia
    do środka. Pod gąsiory nie należy stosować żadnej taśmy z dużymi otworami
    osobiście poleciłbym Duo-Roll lub Uni-Roll firmy IVT

    Pozdrawiam.
    Andrzej