  • 1. Data: 2010-03-01 19:34:30
    Temat: Zabezpieczenia okien przed włamaniem
    Od: "J.W." <cieszynianka<wytnij>@gazeta.pl>

    Nawiązując do poprzedniego posta o złodzieju. Jakie zabezpieczenie okien
    przed złodziejami wydaje się najlepsze?
    Jest to problem bo w mojej okolicy kradną, niestety. Na oknach znam się
    średnio. Rozważałem kilka możliwości:
    1. Krata - chyba przepisy stoją na przeszkodzie, zresztą taki dom z kratami
    w oknach będzie jak pułapka
    2. Krata funkcjonująca na zasadzie okiennicy - czyli zamykana ale mająca
    możliwość uchylania się na zawiasach. Kiedyś, gdzieś widziałem takie
    rozwiązanie i było całkiem niezłe.
    3. Okiennice "pełne"
    4. Żaluzje antywłamaniowe
    5. Jakiś rodzaj okien antywłamaniowych.

    Ktoś może miał taki dylemat i sie podzieli swoimi doświadczeniami? Może
    jakieś namiary na producentów rozwiązań?

    Pozdrawiam J.W.

  • 2. Data: 2010-03-01 19:49:54
    Temat: Re: Zabezpieczenia okien przed włamaniem
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 1 Mar, 20:34, "J.W." <cieszynianka<wytnij>@gazeta.pl> wrote:

    > 4. aluzje antyw amaniowe

    Chyba nie ma takich ;-)

    > 5. Jaki rodzaj okien antyw amaniowych.

    Okucia WK2 + szyby p4 + czujki wstrzasowe, ewentualnie czujki zbicia
    szyby (reaguja juz na pierwsze uderzenie w szybe) + system alarmowy z
    powiadomieniem GSM i lokalna ochrona. Za WK2 + szyby p4 doplacisz
    jakies 40-50% do "normalnej" wersji ale daja te powiedzmy 5 minut
    wlamywaczowi wyposazonemu w ciezki mlot i kilkanascie minut
    wyposazonemu w cegle :D Powyzsze czasy opoznienia wejscia do srodka
    nie dotycza Pudzianowskiego :P

    No i do WK2 oczywiscie wszystkie klamki z zamkami. W balkonach drzwi
    przesuwne, zamiast otwieranych - przez nie jest wiekszosc wlaman
    (najwyzsze, najdluzsze, najlatwiej sie "gna"), juz sam "typ" okna
    przesuwnego gwarantuje znacznie wieksze bezpieczenstwo takiego okna.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2010-03-01 19:58:11
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    > Ktoś może miał taki dylemat i sie podzieli swoimi doświadczeniami? Może
    > jakieś namiary na producentów rozwiązań?

    Każde zabezpieczenie mechaniczne zostanie pokonane jeśli nie będzie systemy
    alarmowego wykrywającego odpowiednio wczesna faze włamania.
    Każde z wymienionych zabezpieczeń ma swoje wady i zalety,
    - szyby antywłamaniowe doskonałe zabezpieczenie ale i okucia okien musza
    mieć odpowiednią klasę - dla szyb rozrzut wytrzymałości jest ogromny od
    klasy P1A do P8B czyli od kamienia do siekiery od jednego do - trzech
    uderzeń siekierą do 70 dla P8B - nie ma co porównywać z kratami bo krata nie
    chroni przed wędkowaniem i wrzuceniem czegoś do środka, okucia /okna/ są
    klasyfikowane tak jak drzwi w sześciu klasach z tym, że w klasie szóstej
    oszklenie musi być klasy P8B i odpowiedni w dół w klasie piątej szyba klasy
    P7B i td
    - rolety - klasyfikowane tak jak okna i drzwi - od klasy 1 do 6, z tym że
    klasa 1 chroni jedynie przed kopniakiem i gołą ręką a klasa 6 przez
    narzędziem chyba 2kW przez 20 min czyli rozrzut wytrzymałości ogromny,
    - kraty - nie w każdą scianę można zamocować kraty i trzeba naprawdę
    fachowca aby zarówno wzór kraty jak i sposób mocowania były prawidłowe,
    Ale tak naprawdę to zda egzamin gdzies indziej nie musi byc odpowiednie dla
    ciebie dlatego lepiej przeczytaj
    http://bezpieczny-dom.googlegroups.com/web/Broszura+
    -+Okre%C5%9Blanie+zagro%C5%BCe%C5%84+2008+domy+wille
    +hurtownie.pdf?gda=vd6KAH4AAACY6yWifXLjEtIq8MOVDr6c5
    FNbtuJcsh4gzzYa8YRQjaHXa20XhrQhHjF7KGJY_DVS_f40tjGOT
    4EL_za0jI0lnkqInCmIIfGJg4Ad_6jhzgPW1B4lNJ_P2-x7E_gIR
    dr2t59-TOwYR3Pmv9P_jKAp47Cl1bPl-23V2XOW7kn5sQ
    link długi jak diabli ale powinno uruchomić
    SJS