  • 1. Data: 2011-08-16 13:40:10
    Temat: Zakonczenie budowy
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Witajcie dobrzy ludzie :-)

    Jako, że jestem z Wami tutaj już bodajże od roku 2006 i całą budowę
    przepchnąłem przy wsparciu grupy - byli tu różni ludzie w tym czasie, a
    część jeszcze jest - winien Wam jestem informację, że oto dziś
    zakończyłem formalnie proces budowy i... mogę się śmiało
    wprowadzać/kończyć jej pilnowanie :-).

    Formalności związane z gruntami zacząłem w styczniu 2007, o WZ
    wnioskowałem formalnie we wrześniu 2007, a uzyskałem ją w marcu 2008.
    Pozwolenie na budowę dostałem w październiku 2008. Formalnie rozpocząłem
    prace 15.05.2009, a pierwszy wpis do DB był w związku ze zdjęciem humusu
    - 5,06.2009.

    Faktyczne prace budowlane rozpoczęły się 18.08.2009 - wykopy pod
    fundamenty i do zimy - 5.11.2009 - majster zalał mi strop nad parterem.
    Na wiosnę - od 31.03.2010 - chłopaki zaczęli ciągnąć dalej, by
    15.05.2010 skończyć SSO - skończyli krycie dachu i związanych z tym obróbek.

    Potem po trochu ciągnęliśmy do przodu, by w październiku zakończyć
    współpracę z ostatnim majstrem, który wyłożył mi kafelki.

    Pozostało jeszcze malowanie i trochę drobiazgów. Miałem jeszcze zduna w
    kwietniu, który postawił mi piec kaflowy.

    Samo zbieranie dokumentacji potrzebnej do odbioru trwało dość długo, bo
    w międzyczasie zmieniła się koncepcja utylizacji ścieków :-), ale nie
    nadążyłem z przygotowaniem papierów. Jak już wszystko udało się zebrać,
    to 21.07.2011 udało mi się skutecznie dostarczyć komplet do PINB. Dziś
    byłem w PINB i odebrałem oficjalne pismo stwierdzające, że PINB nie
    wnosi zastrzeżeń i mogę użytkować dom.

    Cała zabawa trwała od stycznia 2007, do sierpnia 2011 - papiery i od
    czerwca 2009 do października 2010 - faktyczne prace budowlane.

    Do zrobienia tak w samym domu, jak i wokół niego, jest jeszcze sporo,
    ale z grubych rzeczy jest wszystko.

    Dom ma 138,5 m2 powierzchni użytkowej, a 230 m2 całkowitej. Przebywam tu
    już od blisko roku sam, a od ponad pół roku z rodziną w charakterze
    stróża budowy :-). Wygodnie się stróżuje, szczególnie, że porównuję stan
    obecny z 48-metrowym mieszkaniem w bloku z wielkiej płyty.

    Ogólnie mam dość dobre wspomnienia z budowy - miałem raczej szczęście do
    majstrów :-).

    Was jednak nie opuszczam, bo co nieco jest jeszcze tu do zrobienia, a ja
    fachmajstrem nie jestem i czasem porady będę potrzebował.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 2. Data: 2011-08-16 14:03:17
    Temat: Re: Zakonczenie budowy
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    W dniu 2011-08-16 15:40, robercik-us pisze:
    > Witajcie dobrzy ludzie :-)

    > Was jednak nie opuszczam, bo co nieco jest jeszcze tu do zrobienia, a ja
    > fachmajstrem nie jestem i czasem porady będę potrzebował.

    gratulacje
    i witamy w klubie biernie czytających pl.misc.budowanie ;)

    michal

  • 3. Data: 2011-08-16 15:44:46
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    Gratluje...
    Teraz przechodzisz do czasów "remontów" :)

    pozdrawiam

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 4. Data: 2011-08-16 16:47:57
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-08-16 17:44, RudeBoy wrote:
    > Gratluje...
    > Teraz przechodzisz do czasów "remontów" :)

    Na grupie zawsze można liczyć na dobre słowo :-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 5. Data: 2011-08-16 18:01:18
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik quent napisał:

    > Na grupie zawsze można liczyć na dobre słowo :-)

    a no można :-))).

  • 6. Data: 2011-08-16 18:37:27
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > stróża budowy :-). Wygodnie się stróżuje, szczególnie, że porównuję stan
    > obecny z 48-metrowym mieszkaniem w bloku z wielkiej płyty.

    A kosztami sie pochwalisz? :-))) Bo tak ogólnie -gratulacje! :)

    b.

  • 7. Data: 2011-08-16 18:57:23
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Budyń napisał:
    > A kosztami sie pochwalisz? :-))) Bo tak ogólnie -gratulacje! :)

    Dzięki :-) rzecz jasna.

    Co do kosztów...
    Nie chciałem być aż taki wylewny :-)). Jednak skoro pytasz.

    Zaznaczam, że jedyną w zasadzie rzeczą, którą zrobiłem 'tymi ręcami',
    było pomalowanie fundamentów czarnym, śmierdzącym mazidłem oraz
    instalacja osprzętu elektrycznego - to z prac czysto budowlanych, a z
    wykończeniowych, to już różne drobiazgi.

    Zatem wszystko robili mi majstrzy i tak:

    SSO wyszedł mnie 135 tys
    Przyłącza wod-kan i elektryczne ok 20 tys - ponad 100 mb
    Okna, drzwi zew, brama garażowa - 20 tys
    reszty za bardzo już teraz nie pamiętam, ale z samym domem plus spory
    taras na słupach, zmieściłem się w ok 300 tys, do tego koszt działki
    [12 arów] i jej uzbrojenia [ponad 100 mb mediów].
    Razem...
    350 tys nie przekroczyłem.

    Jeszcze z 50 do 100 tys by się przydało, ale to już w trakcie
    zamieszkiwania się resztę zrobi.

    pozdr
    Robert G.

  • 8. Data: 2011-08-16 19:29:50
    Od: "janko walski" <j...@o...com.pl>

    > Zatem wszystko robili mi majstrzy i tak:

    Zapewne same paproki i teraz musisz wszystko po nich poprawiać? ;)
    Bynajmniej takie tu krążą opinie o fachowcach budowlanych.
    Napisz więc jak było u Ciebie i jakie miałeś problemy z fachowcami?

  • 9. Data: 2011-08-16 19:46:52
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik janko walski napisał:

    > Napisz więc jak było u Ciebie i jakie miałeś problemy z fachowcami?

    Nie miałem problemu z fachowcami :-))).

    Tu jest wiocha totalna i bardzo mały światek, zatem oni nie mogą sobie
    pozwolić na fuszery, bo wylecą z rynku.
    Zdaję sobie sprawę, że może nie wszystko jest na tip top, ale jeżeli
    jakieś usterki da się zauważyć, to jest raczej kosmetyka i nie ma co
    rozdzierać szat. Jest ok.

    :-).

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 10. Data: 2011-08-17 08:28:36
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Was jednak nie opuszczam, bo co nieco jest jeszcze tu do zrobienia, a ja
    > fachmajstrem nie jestem i czasem porady będę potrzebował.

    To gratulację zakończenia:)
    w takim razie zostawaj i pomagaj innym w ramach rozrywki,
    ja o rok za poźno wstawiłem sie na grupę przez to do dziś walczę z
    fuszerkami.

    faktem jest, że można tu sie dużo nauczyć.

    W weekend wycinając porotherm pod parapety zewnętrze celem upchania
    styropianu, z przeciwnej strony sąsiad pyta co robię,
    tłumaczę mu, zeby śnieg nie topił się na parapetach, wyszedł jego fachowiec,
    co robi poddasze i mowi do mnie
    że to marna robota, bo wystarczy wstawić parapet na piance i będzie dobrze.

    Że on tak robi od dawien dawna i tak jest dobrze, proba wyjasnienia mu się
    nie powiodła :)
    Zdenerował się i poszedł, sąsiad dziwnie na mnie popatrzył.

    facowcy zazwyczaj dadzą samą piankę (a przecież na całej powierzchni nie
    sposob ją dać, a przez dziurki dmucha w porothermach ciepłe powietrze i topi
    śnieg) w domu zimne parapety są, na zewnątrz śnieg topi się, przez dziurkę
    dostanie się trochę zimnego powietrza i dmucha chłodem wewnątrz,tak wygląda
    na większości wykończonych nowych domków budowancyh z porothermy, które
    odwiedziałem.

    Dlatego przygotowania do firmy ocieplającej poczyniam sam, a ponadto na 10
    firm tylko jedna daje dookoła klej na styropianie, reszta wszystko na placki
    robi, tak tez mam całą piwnicę zrobioną

    pozdrawiam i miłego użytkowania :)
    AT