  • 1. Data: 2011-07-22 11:04:55
    Temat: Zamakający otwór kominowy
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Miałem problem z kominem, dekarze nie byli w stanie zrobić
    3x przyjeżdżali na poprawki na każdą z nich czekałem ok 5 miesięcy, w końcu
    samemu udało mi się uporać z problemem.

    Zamakało prawdopodobnie przez źle położoną taśmę kominową ołowianą,
    na zakurzony komin, ale uszczelniaczem dekarskim z soudala rozwiązałem
    problem w jedno popołudnie.

    Działo się tak tylko przy bardzo mocnych opadach, to samo u znajomego było
    2x przyjeżdżała ekipa (inna niż u mnie), jednak do dziś jemu przemaka po 4
    latach przy bardzo intensywnych opadach. Delikatnie ale przemaka.

    U mnie problem zniknął, pada już 4 dni i suchutko.

    Czy to takie nagminne u wykonawców?Przecież wystarczyło przetrzeć szmatką i
    dobrze docisnąc taśmę ołowianą do komina listwą

    Moi partacze to samo zrobili dając taśmę pod gąsiory nie oczyszczając
    dachówek (tak mi się wydaje bo dlaczego by się miała odkleić).
    Zimą jak mocno zawiewało to pod taśmę która odkleiła się, wlatywał śnieg,
    pewnego dnia wchodzą na strych ujrzałem po kolana śniegu na podłodze wzdłuż
    gąsiorów, aż własnym oczom nie mogłem uwierzyć :). Na szczęście udało mi się
    usunąć śnieg i nie przemokło do płyt gipsowych.

    Przy 3 poprawce wywalili taśmę spod gąsiorów i dali taśmę dekarską titan z
    soudala bez przewiewu, tez capy nie przetarli pewnie, ale na razie trzyma.

    Został problem otworu kominowego, ogrzewanie na ekogroszek, otwór 25cm x
    25cm

    Przy mocnych opadach, w wyczystce jest bagienko.
    Jak można rozwiązać ten problem, siarka przeżre chyba wszystko, co
    proponujecie?.
    Komin od gory nie ma obróbki blacharskiej, obsmarowałem go resztką
    uszczelniacza dekarskiego od gory. Jak proponujecie rozwiązać problem
    wlewającej się wody w otwór kominowy?

    pozdrawiam
    AT

  • 2. Data: 2011-07-22 13:40:06
    Temat: Re: Zamakający otwór kominowy
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Amir napisał:
    > Jak proponujecie rozwiązać problem
    > wlewającej się wody w otwór kominowy?

    Może zrobić obróbkę blacharską właśnie...?, ale tak, żeby blacha na
    środku była wyżej, a po bokach niżej, a ponadto, żeby z każdej strony
    trochę wystawała poza obrys komina.

    Tak apropos tych taśm, o których pisałeś...
    Też mnie nie bardzo się podobały one, ale u mnie majster je przykleił do
    cegieł, owszem, ale nad nimi wpuścił też blachę i ją wygiął w dół. Woda
    ściekając teraz z komina spada na blachę, a z blachy ścieka już prosto
    na dach, a tą taśmę to w ogole omija.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-07-22 21:13:03
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Komin od gory nie ma obróbki blacharskiej, obsmarowałem go resztką
    > uszczelniacza dekarskiego od gory. Jak proponujecie rozwiązać problem

    daj sobie "parasol" nad kominem - dwuspadzisty daszek z odpowiednio grubej
    blachy, np 2-4 mm na 4 nogach z kątowników lub rur. Widuję takie powszechnie
    nad kominomi dymowymi - są mocowane jakieś 40-50 cm nad czapą komina, nawet
    nad kominami zbiorczymi wielokanałowymi- takie potrafią mieć nawet i koło
    metra długości

  • 4. Data: 2011-07-24 13:34:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.07.2011 13:04, Amir pisze:

> [...]
    > Komin od gory nie ma obróbki blacharskiej, obsmarowałem go resztką
    > uszczelniacza dekarskiego od gory. Jak proponujecie rozwiązać problem

    Daszek nad otworem kominowym - duh...

    Co do przeciekania komina dookoła, to z tego co widzę w okolicy wszyscy
    robią porządną obróbkę blacharską wokół komina - wszystko "na docisk"
    prędzej czy później musi zacząć przeciekać, więc prawidłowa obróbka
    obejmuje nacięcie komina dookoła i włożenie blachy w to nacięcie.

    Sąsiadowi zrobili tylko "kołnierzyk" bez takiej zakładki i "uszczelnili"
    silikonem. Szybko zaczęło przeciekać.

  • 5. Data: 2011-07-24 17:42:44
    Od: "amir" <a...@g...pl>

> [...]
    > obejmuje nacięcie komina dookoła i włożenie blachy w to nacięcie.
    >
    > Sąsiadowi zrobili tylko "kołnierzyk" bez takiej zakładki i "uszczelnili"

    grzebiac w internecie natknąlem się na rozmowe
    dekarzy, jednoznacznie stwierdzili

    nie mozna murowac z dziuarwki co jest nagminne, u mnie tez niestety
    (4ostatnie wartwy to pełna cegła)
    oraz obrobka porządna z blachy o któej pisze robercik-us, a nie tasmy inne
    kleje sylikony
    i jakies uszczelniacze dekarskie, ktore prędziej czy poźniej
    zaczynają i tak butwieć i przeciekac

    będę musiał dac faktycznie taki parasol o którym wspomina kolega Jackare i
    poprawić obrobke blacharską

    po 6 dniach padania i tak pojawily się plamy pod dachem na kominach

    Ceresit ct 14 jeszcze może zastosuję impregnująć
    klinkierke i jej fugi, może ktoś z Was coś więcej powiedzieć na temat tego
    środka?

    pozdrawiam
    AT

  • 6. Data: 2011-07-24 18:03:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.07.2011 19:42, amir pisze:

    > grzebiac w internecie natknąlem się na rozmowe
    > dekarzy, jednoznacznie stwierdzili
    >
    > nie mozna murowac z dziuarwki co jest nagminne, u mnie tez niestety
    > (4ostatnie wartwy to pełna cegła)

    A jaka ta pełna cegła? Klinkier?

    A jak nie, to jak wykończyłeś? Bo moim rodzicom komin zrobili z pełnej
    cegły zwykłej i za chiny ludowe płytki elewacyjne nie chcą się trzymać -
    po każdej zimie zawsze kilka podpada.

    Ja mam systemowy z obudową z keramzytobetonu i płytki elewacyjne
    trzymają się znakomicie, mimo cholernych upałów w chwili układania
    (ledwo nadążałem układać płytki zanim wysychało).

    Ze 4 zimy już przeżył bez strat ;)

    Dodatkowo - wiech nie mam "robiony" tylko jest nałożona porządna,
    jednolita betonowa "czapeczka" z kołnierzem, a nad otworem jest metalowy
    daszek.

  • 7. Data: 2011-07-25 07:40:06
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > A jak nie, to jak wykończyłeś? Bo moim rodzicom komin zrobili z pełnej
    > cegły zwykłej i za chiny ludowe płytki elewacyjne nie chcą się trzymać -
    > po każdej zimie zawsze kilka podpada.

    dolna część komina z szamotki, pięro i strych zwykła cegła, częśc wystająca
    ponad dach
    to klinkierka dziurawka, tylko 4 ostatnie warstwy to zwykła pełna cegła,
    czapki nie ma, tylko zaprawa klinkierowa rozmazana na samej górze na pełnej
    klinkierce.

    3 zimy już tak jest, ale widać coraż gorzej to wygląda.

    Chyba najlepiej byłoby to obić tymi pseudo łupkami w czarnym kolorze
    i zniknąłby problem przeciekania definitywnie.

    pozdrawiam
    AT