  • 1. Data: 2014-10-08 14:23:28
    Temat: Zapach gazu LPG -- reduktor czy przewód
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Od poprzedniej wymiany butli gazowej minęły jakieś dwa miesiące, przed
    tygodniem zacząłem czuć gaz najpierw w kuchni, później nawet w
    przylegającej przez ścianę łazience i na klatce schodowej. Zawór w butli
    dziwnie "puszczał", bo dopiero za drugim obrotem szedł gaz. Zwaliłem to na
    ten element, a że butla już była leciutka to poczekałem do wykończenia
    gazu.

    Przedwczoraj podmieniłem butle na nową, ale nadal śmierdzi. :( Oczywiście
    pojechałem po całej instalacji wodą z detergentem -- brak widocznych
    przecieków. Przy kuchence z pewnością nie idzie, bo tam nie śmierdzi.
    Śmierdzi tylko w szafce z butlą, która jest oddalona od kuchenki o jakieś
    2m.

    Nieco jestem w stanie wyniuchać gazu z samego przewodu, ale ewidentnie i
    mocno śmierdzi mi z samego reduktora (nie z przyłączy, tylko z samej"
    puszki). To normalne? Przyjrzałem się temu elemntowi i widoczne jest na nim
    pęknięcie -- to farba czy jednak może się tym coś wysączać (smarowałem to,
    obserwowałem, na oko nic nie idzie)? Zerknijcie na to:

    http://emide.pl/reduktor.jpg

    Reduktor jak i przewód ma około 6 lat i wszystko wygląda jak nowe.
    Teoretycznie mają jeszcze 4 lata życia.

    Wczoraj w akcie desperacji, myśląc że smród zalega z poprzedniego wycieku,
    wyczyściłem wszystko pod szafkami, w szafce, umyłem też samą butlę.
    Pachniało fiołkami. Na noc zamknąłem zawór butli, "wypaliłem" to co było w
    przewodzie, wstawiłem butlę do szafki. Dzisiaj rano sprawdzam, znowu
    ŚMIERDZI. Wiadomo że zawsze trochę śmierdzi, teraz sam nie wiem, może się
    przewrażliwiłem i szukam dziury w całym? :P

    Co tu począć, jak żyć Pani Premier? ;)

    --
    Pozdor Myjk

  • 2. Data: 2014-10-08 14:36:58
    Temat: Re: Zapach gazu LPG -- reduktor czy przewód
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Co tu począć, jak żyć Pani Premier? ;)

    Moge tylko na pocieszenie powiedziec, ze mam tak samo.
    Butla i kuchenka stoi w altance wiec problem ignoruje jednak z szafki
    wyraznie czuc gazem.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 3. Data: 2014-10-08 14:49:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 08 Oct 2014 14:36:58 +0200, Marek

    > Moge tylko na pocieszenie powiedziec, ze mam tak samo.
    > Butla i kuchenka stoi w altance wiec problem ignoruje jednak z szafki
    > wyraznie czuc gazem.

    U mnie też zawsze śmierdziało w szafce mniej lub bardziej (najczęściej jak
    zalali butlę przy napełnianiu). Ale od kiedy czuję gaz wchodząc po
    schodach, w kuchni, a nawet w łazience (co nigdy wcześniej miejsca nie
    miało) to nie mogę tego ignorować.

    --
    Pozdor Myjk

  • 4. Data: 2014-10-12 00:00:38
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Myjk" <m...@n...op.pl> wrote in message news:191v5qxzvwcsp.dlg@myjk.org...
> [...]
    > pęknięcie -- to farba czy jednak może się tym coś wysączać (smarowałem to,
    > obserwowałem, na oko nic nie idzie)? Zerknijcie na to:

    wrozyc nie bede ale obejrzalbym dokladnie srubunek - nierzadko zostaja na nim
    syfy z poprzedniej uszczelki butli i jakies mikroskopijne ilosci sie ulatniaja

    po drugie uzylbym wody z plynem do mycia jeszcze raz, tym razem przy palacych
    sie wszystkich palnikach, fakt w takiej instalacji przeplyw ma znacznie
    zadne, ale skoro przy pierwszych testach nic nie wyszlo...

    i w koncu zdarlbym poprostu farbe z reduktora i sprawdzil jak to wyglada,
    co do zasady jest to zwykle odlew aluminiowy lub mosiezny o znacznej
    grubosci wiec sam z siebie nie ma prawa sie zepsuc ale wada materialowa
    polaczona z jakims upadkiem...

    ogladnij go dokladnie i zwroc uwage na dziurke - zakladam ze jest to jedyny
    otwor wiec w przypadku problemow z reduktorem jest to w zasadzie jedyne miejsce
    z ktorego gaz moze sie ulatniac - pomijajac ewidentne szpary i pekniecia
    korpusu

    --
    http://db.org.pl/

  • 5. Data: 2014-10-12 00:26:14
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 8 października 2014 14:23:28 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    >
    > ŚMIERDZI. Wiadomo że zawsze trochę śmierdzi, teraz sam nie wiem, może się
    >
    > przewrażliwiłem i szukam dziury w całym? :P

    Spotkałem się z informacją że jak gazu w butli mało to zapach nawaniacza jest
    bardziej wyczuwalny. Nie chce mi się sprawdzać ale wydaje mi się że butan i propan
    albo nie mają zapachu albo jest to zapach inny niż charakterystyczny dla
    ulatniającego się z rury albo butli gazu. To co czuć przy gazie to zapach nawaniacza.
    Takich perfum dla gazu co je człowiek nosem wyczuje jak ich w powietrzy tyle co nic.
    To trwały smrodek i jak wlazł w ścianę czy płytę to może się okazać że go będzie
    długo czuć. Dla pewności zmienił bym reduktor i przewód. Dwa tygodnie temu kupowałem
    dla kogoś przewód i reduktor. Przewód 4 złote za metr, reduktor chyba 16 złotych
    sztuka.

  • 6. Data: 2017-09-05 15:27:19
    Od: k...@g...com

    Wiadomo że zawsze trochę śmierdzi, teraz sam nie wiem, może się
    > przewrażliwiłem i szukam dziury w całym? :P

    Miałem podobnie, okazało się że winna jest kuchenka. Kiedyś winna była butla. Nawet
    kawałek starego węża od gazu zasmrodził piwnice. Dostałem już obsesji i nie mogłem
    spokojnie wejść do własnej kuchni Ostatecznie wywaliłem gaz z domu i używam prądu.
    Cena spokoju. Ten nawaniacz to nie dość ze trucizna to najgorszy smród na ?Ziemi. Sam
    gaz nie śmierdzi i można by go nawaniać czymkolwiek innym. Nawet smrodem gnojówki,
    łatwiej wytrzymać. Na dodatek wszystko w kuchni otłuszczone właśnie przez nawaniacz,
    sam gaz by tego nie zrobił.

  • 7. Data: 2017-09-05 17:48:31
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 5 Sep 2017 06:27:19 -0700 (PDT), k...@g...com

> [...]
    > można by go nawaniać czymkolwiek innym. Nawet smrodem gnojówki, łatwiej
    > wytrzymać. Na dodatek wszystko w kuchni otłuszczone właśnie przez

    Też bym chętnie zmienił na indukcję, ale mam tak słabą instalację, że
    strach. Zaś remontu nie chce mi się już robić, skoro się nowy dom robi. Tam
    oczywiście będzie indukcja, bo żeby mnie przypalali do gazu nie wrócę. Nie
    zgodzę się jednak, że to przez "śmierdzidełko" przy gazie się tak brudzi.
    Brudzi się, bo ponad połowa mocy spieprza bokiem, przypala i unosi tłuszcz,
    kurz itp.

    --
    Pozdor
    Myjk