  • 1. Data: 2010-11-07 22:09:50
    Temat: Zasilanie kotłowni - dodatkowa skrzynka elektryczna
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam
    Do kotłowni mam doprowadzony kabel 3 x 2.5 i pierwotnie miała być cała
    kotłownia na jednym bezpieczniku, ale...
    Pomyślałem żeby w kotłowni zainstalować dodatkowo jakąś skrzynkę w której
    zrobie osobne bezpieczniki na:
    1. kocioł
    2. hydrofor
    3. stacje uzdatniania wody
    4. pozostałe gniazdka.

    Poza tym pomyślałem że wszystkie pompy, kocioł itd. czyli urządzenia które
    są podłączane na sztywno podłączam w tej właśnie skrzynce, na sztywno.
    Czy to dobra rozwiązanie? Czy tak też robicie? Czy może nie ma co sie bawić
    w takie coś tylko wyprowadzić normalne gniazda?
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2010-11-07 22:27:28
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Bartek" <b...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > Czy to dobra rozwiązanie? Czy tak też robicie? Czy może nie ma co sie
    > bawić w takie coś tylko wyprowadzić normalne gniazda?

    No cośty. kocioł trzeba mieć jak wyjąć z gniazdka. Skrzynkę możesz im zrobić
    ale kable zakończyć gnizdami.
    Zawsze bezpieczniej się czuję jak wyjmę wtyczkę, a nie tylko wyłączę.

  • 3. Data: 2010-11-08 09:33:14
    Od: "R_SZ" <g...@a...ru>

    > Do kotłowni mam doprowadzony kabel 3 x 2.5 i pierwotnie miała być cała
    > kotłownia na jednym bezpieczniku, ale...
    Mniejszy lub większy błąd, mogłeś doprowadzić 5x2,5 i mieć teraz możliwość
    np: przełączania urządzeń na inną fazę, gdy zabraknie tej jednej jedynej.
    Mogłeś wyjechać na ferie i zostawić kotłownie pod napięciem, reszta OFF.

    > Pomyślałem żeby w kotłowni zainstalować dodatkowo jakąś skrzynkę w której
> [...]
    2. Hydrofor jednofazowy i tylko jednofazowy.
    Z własnym zabezpieczeniem czy zabezpieczenie w skrzynce: wyłącznik
    silnikowy, stycznik....

> [...]
    > Czy to dobra rozwiązanie? Czy tak też robicie? Czy może nie ma co sie
    > bawić w takie coś tylko wyprowadzić normalne gniazda?
    Normalne ganiazda, każde na osobnym bezpieczniku. Aż 4 zabezpieczenia.
    Kwestia dyskusyjna to dobranie ilości różnicówek do tych urządzeń.
    Awaria - wywalenie np. hydroforu nie spowoduje odłączenia pieca CO o czym
    dowiesz się dopiero po powrocie z ferii zimowych....

  • 4. Data: 2010-11-08 18:31:50
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "R_SZ" <g...@a...ru> napisał w wiadomości

    > 2. Hydrofor jednofazowy i tylko jednofazowy.
    > Z własnym zabezpieczeniem czy zabezpieczenie w skrzynce: wył?cznik
    > silnikowy, stycznik....

    Dlaczego?

    Abstrachując od tego, że przedpiśca ma tam doprowadzoną jedną faze,
    napisałeś to tak stanowczo, jakby hydrofor trójfazowy był gorszym
    rozwiązaniem, a jest dokładnie odwrotnie: trójfazowy jest wydajniejszy,
    cichszy i trwalszy.

    J.

  • 5. Data: 2010-11-08 20:20:26
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Mniejszy lub większy błąd, mogłeś doprowadzić 5x2,5 i mieć teraz możliwość
    > np: przełączania urządzeń na inną fazę, gdy zabraknie tej jednej jedynej.

    to akurat da się zrobić w skrzynce głównej... ale co do rozdzielenia
    różnych urządzeń na oddzielne obwody, to jak najbardziej masz rację...

    pozdrawiam
    s_13

  • 6. Data: 2010-11-10 10:18:36
    Od: "R_SZ" <g...@a...ru>

    > to akurat da się zrobić w skrzynce głównej... ale co do rozdzielenia
    > różnych urządzeń na oddzielne obwody, to jak najbardziej masz rację...

    Miałem na myśli Automatyczny Przełącznik Faz z którego można istotne
    urządzenia.

  • 7. Data: 2010-11-10 11:04:06
    Od: "m." <t...@g...pl>

    W dniu 2010-11-07 23:09, Bartek pisze:
> [...]
    > Czy to dobra rozwiązanie? Czy tak też robicie? Czy może nie ma co sie
    > bawić w takie coś tylko wyprowadzić normalne gniazda?

    Trochę bez sensu. Bo małe szanse żebyś uzyskał selektywność pomiędzy
    wyłącznikami. No chyba, że rzeczywiście używasz bezpieczników. W takim
    przypadku jeśli dasz 6A (wyłącznik) w kotłowni to 16A bezpiecznik w
    rozdzielnicy głównej Ci może nie wywali ( w przypadku zwarcia oczywiście).

    --
    m.