  • 1. Data: 2009-07-24 15:19:30
    Temat: Żelazko parowe. Opinie
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Mam kilka pytań odnośnie tego wynalazku (chodzi o żelazko parowe - z
    wytwornicą pary).
    Czy takie żelazko może prasować, jak zwykłe bez pary?
    Czy bielizna po prasowniu jest sucha, czy wilgotna?
    Czy rzeczywiście jest o wiele lepsze od zwykłego?
    Jeżeli ktoś z Grupowiczów ma z tym jakieś doświadczenia to bardzo proszę o
    opinię, bo w necie czytam prawie same zachwyty, a nie chcę wydać 850 zł za
    Tefala i potem żałować, bo tanie to-to nie jest. A może nie Tefal tylko coś
    tańszego?
    Jacek

  • 2. Data: 2009-07-24 16:30:31
    Temat: Re: Żelazko parowe. Opinie
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 24 Jul 2009 17:19:30 +0200, Jacek napisał(a):

> [...]
    > Tefala i potem żałować, bo tanie to-to nie jest. A może nie Tefal tylko coś

    Przyłączam się do pytania.

  • 3. Data: 2009-07-24 18:09:43
    Od: marrgol <m...@g...com>

    On 2009-07-24 17:19, Jacek wrote:
    > Mam kilka pytań odnośnie tego wynalazku (chodzi o żelazko parowe - z
    > wytwornicą pary).
    > Czy takie żelazko może prasować, jak zwykłe bez pary?

    Może.

    > Czy bielizna po prasowniu jest sucha, czy wilgotna?

    Zależy od ilości pary, temperatury i czasu prasowania. Mnie zwykle
    po podniesieniu żelazka wydaje się, że wilgotna, ale po kilku
    sekundach i opadnięciu temperatury okazuje się, że sucha. :-)

    > Czy rzeczywiście jest o wiele lepsze od zwykłego?

    Moim zdaniem tak - spróbuj uprasować dżinsy "na sucho"...
    No, niby można spryskać, albo prasować przez wilgotną chusteczkę,
    jak to się robiło 25 lat temu, ale po co sobie utrudniać?

> [...]
    > Tefala i potem żałować, bo tanie to-to nie jest. A może nie Tefal tylko coś

    Po trzech latach używania mogę polecić Philipsa Azur Precise GC 4330
    (http://www.ceneo.pl/104146) za niecałe 400 zł - dla mnie 850 za żelazko
    to lekka przesada. ;-)

    --
    mrg

  • 4. Data: 2009-07-24 18:20:18
    Od: "tama" <k...@p...onet.pl>

    odp:
    tak
    sucha
    tak
    jedynie trzeba się nauczyć prasować jedną reką

  • 5. Data: 2009-07-24 18:28:28
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > Przyłączam się do pytania.

    Maruda ma Brauna, nie ma problemów ponieważ woda jest z filtra RO - więc
    "systemy" nie muszą pracować, a więc nie śmieci...

  • 6. Data: 2009-07-24 18:46:43
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 24 Jul 2009 20:09:43 +0200, marrgol napisał(a):

    > Po trzech latach używania mogę polecić Philipsa Azur Precise GC 4330

    Aj, mnie akurat chodziło o żelazko z wytwornicą pary, stacją parową czy jak
    to się zwie. Takie jak polecasz, mam od 10 lat, ciagle na czasie i sprawne
    oraz ładne "Kenwood Combi 3" - z odłączanym przewodem i wygodną podstawą.
    Jest to najlepszy (ze wzgl. na
    cenę/jakość/estetykę/funkcjonalność/bezawaryjność) zakup AGD w moim życiu,
    pod każdym względem. Szybko z niego nie zrezygnuję, jeśli kupię żelazko z
    wytwornicą pary, to na pewno do lżejszego prasowania nadal pozostanie
    stary, dobry Kenwood :-)

  • 7. Data: 2009-07-24 21:19:09
    Od: marrgol <m...@g...com>

    On 2009-07-24 20:46, Ikselka wrote:
    > Aj, mnie akurat chodziło o żelazko z wytwornicą pary, stacją parową

    Oł, to ja dotychczas w nieświadomości żyłem i żelazko z wytwornicą
    pary i żelazko wytwarzające parę miałem za jedno... Człowiek stary,
    a ciągle się musi uczyć! ;-)

    Na czym ma polegać przewaga(?) wytwornicy pary?

    --
    mrg

  • 8. Data: 2009-07-24 22:43:53
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    jak to jedną ręką?
    A druga co robi?
    Jacek

  • 9. Data: 2009-07-24 23:34:51
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 24 Jul 2009 23:19:09 +0200, marrgol napisał(a):

    > Oł, to ja dotychczas w nieświadomości żyłem i żelazko z wytwornicą
    > pary i żelazko wytwarzające parę miałem za jedno... Człowiek stary,
    > a ciągle się musi uczyć! ;-)
    >
    > Na czym ma polegać przewaga(?) wytwornicy pary?

    Chyba - na większej ilości pary na raz... Chyba. Własnie chcę się
    dowiedzieć konkretów tutaj.

  • 10. Data: 2009-07-24 23:39:11
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    marrgol <m...@g...com> wrote:

    > Na czym ma polegać przewaga(?) wytwornicy pary?

    Na tym, że jedno w czasie prasowania rzeczonych jeansów zamieni w
    pare kieliszek wody, a druge gdzieś z ćwiartkę. Ze wszelkimi stąd
    wynikającymi konsekwencjami :-)

    J.