  • 1. Data: 2013-02-18 11:15:19
    Temat: Zwrot roznicy VAT - ku przestrodze
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Witam!

    Trafił mi się ciekawy przypadek, więc pisze ku przestrodze: szanuj sąsiada
    swego :-)

    Facet z gatunku tych bardziej konfliktowych postawił dom na wsi. Po
    skończonej budowie zostało mu a to kilka prętów zbrojenia a to kilkadziesiąt
    strzemion, a to jakieś wieszaki i profile do zabudowy, a to rolka papy czy
    wełny mineralnej. Generalnie sporo rzeczy bo wszystko kupował sam z
    nadmiarem a ludzi brał tylko do roboty, a nie chciał by były przestoje.
    Zgodnie z zasadą lepiej by 10 zostało niż 1 zabrakło.

    No więc chciał te wszystkie drobiazgi sprzedać pytał sąsiadów, ale, że nie
    żył z nimi w zgodzie to nikt od niego nie chciał kupić. W końcu dał
    ogłoszenie w internecie i sprzedał wszystko komuś obcemu. W międzyczasie
    wystąpił do Urzędu Skarbowego o zwrot różnicy VAT.

    Jakiś czas później miał kontrolę z Urzędu Skarbowego. Facet jest pewien (i
    ja też) że to po donosie sąsiadów. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego
    gdyby nie to, że kontrolerzy sprawdzali ile i których materiałów
    rzeczywiście zostało zużytych na budowę. Liczyli ilość dachówek, długość
    rynien, powierzchnie ścian, nawet liczbę klinkierowych płytek na elewacji.

    I żądali wyjaśnień, jeśli stwierdzili, że "wbudowanych" elementów ma mniej
    niż na fakturze. I tu się zaczęły schody :-) Urząd stoi na stanowisku, że
    odliczyć można jedynie faktycznie zużyte materiały, a nie kupione i nie
    interesuje ich czy 20 dachówek się połamało, czy je facet sprzedał. Nie ma
    ich na dachu to nie można odliczyć całości faktury.

    Jak na razie to przerzucają się pismami. Facet powołuje się na KNR'y w
    których przy zużyciu materiałów jest uwzględniany jakiś procent na ścinki i
    odpady, ale Urząd nie podziela tej opinii.

    Jak się sprawa wyjaśni to oczywiście dam znać, tymczasem lecę do sąsiadów z
    wódka i zakąską by mnie dobrze pamiętali ;-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 2. Data: 2013-02-18 11:57:49
    Temat: Re: Zwrot roznicy VAT - ku przestrodze
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 18 lutego 2013 11:15:19 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    >

    > Jak się sprawa wyjaśni to oczywiście dam znać, tymczasem lecę do sąsiadów z
    >
    > wódka i zakąską by mnie dobrze pamiętali ;-)

    na mój gust to mu więcej brakuje niż by wynikało z normalnych braków. Jako podatnik
    nie korzystający z takich odpisów jestem zadowolony z pracy US. Wszyscy w Polsce
    umówiliśmy się że zwracamy część kosztów tym co sami budują dla siebie dom. To jak ci
    budujący chcą nas oszukać i odliczyć więcej to należy ich zwyczajnie ujebać bo
    okradają wszystkich. Nikt go nie musiał podpieprzyć. US mają wydziały do
    kontrolowania sprzedaży w necie. Zobaczyli ogłoszenie że ktoś sprzedaje spore ilości
    materiałów budowlanych i dopisał że zostały mu po budowie. To sprawdzili czy wystąpił
    o zwrot VATu. Ile sprzedał pewno mają z ogłoszenia. Jak występował o zwrot VATu to
    mógł napisać oświadczenie że zostało mu ileś tam materiałów i że od tego nie chce
    zwrotu VATu? Mógł.

  • 3. Data: 2013-02-18 12:34:50
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > na mój gust to mu więcej brakuje niż by wynikało z normalnych braków.

    Znam sprawę, te wszystkie drobiazgi które mu zostały były warte kilka stów,
    więc w całości kosztów to poniżej 1%. To IMO nie jest warte uwagi, ale
    poważniejszy problem jest gdzie indziej - Urząd zaczął liczyć dachówki,
    płytki, i bloczki, a tu jest sporo odpadów. Tych rzeczy on nie sprzedał
    tylko poszły na straty.

    I tu jest zasadnicze pytanie czy to co poszło na straty należy odliczyć od
    faktur wysyłanych do US czy nie? Osobiście nigdy się z tym nie spotkałem aby
    ktoś rozliczając fakturę np. na 12tys cegieł pisał: proszę odliczyć 15
    cegieł których nie wmurowałem, bo się połamały, albo rozliczając papę -
    proszę odliczyć 0,05% bo z ostatniej rolki zostało mi niewykorzystane 30cm
    które wyrzuciłem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2013-02-18 12:38:06
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > proszę odliczyć 0,05% bo z ostatniej rolki zostało mi niewykorzystane 30cm

    Panie ja to wszystko wykorzystałem. Resztki cegieł jak dachówek są
    wykorzystane jako podbudowa na gruncie pod wylewkami, o tyle mniej pospóły
    kupiłeł.

    Marek

  • 5. Data: 2013-02-18 12:46:28
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Czesc;-))

> [...]
    > proszę odliczyć 0,05% bo z ostatniej rolki zostało mi niewykorzystane 30cm

    Pomijajac jakies super wałki to oczywiscie urzednik nie ma racji.
    Normalna zasada np. przy zakupie kafelek, paneli itp
    zakłada kupowanie z zapasem.

    Osobiscie jestem za tym zeby ow urzednik juz nie pracowal
    w urzedzie bo przynosci wstyd naszemu panstwu.

    pozdrawiam
    Adams

  • 6. Data: 2013-02-18 12:58:51
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 lutego 2013 12:46:28 UTC+1 użytkownik Adams napisał:
> [...]
    >
    > zakłada kupowanie z zapasem.
    >

    > Osobiscie jestem za tym zeby ow urzednik juz nie pracowal
    >
    > w urzedzie bo przynosci wstyd naszemu panstwu.

    Nie nam oceniać (ani nawet Ergiemu) bo to roznie bywa.
    Nie tylko politycy robia walki. Pamietacie piekarza co to niesprzedany chleb rozdawal
    i jak sie do niego dorwal US to caly internet go bronil?
    Jak sie okazalo gosc rocznie rozdawal ponad polowe produkcji.
    Nie mowie za tak jest w tej sytuacji ale moze byc.
    Oczywiscie jesli sie miesci w normach odpadow to urzedas powinien wyleciec z hukiem,
    ale jesli tych odpadow ma wiecej niz zuzytych to ...

    --
    ZZ@private

  • 7. Data: 2013-02-18 13:05:01
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Adams" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Osobiscie jestem za tym zeby ow urzednik juz nie pracowal
    > w urzedzie bo przynosci wstyd naszemu panstwu.

    Z punktu widzenia obywatela tak, ale z punktu widzenia tych szczurów w US
    jest bohaterem zgłoszonym do odznaczenia.

    Marek

  • 8. Data: 2013-02-18 13:12:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 lutego 2013 12:38:06 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:
    > Panie ja to wszystko wykorzystałem. Resztki cegieł jak dachówek są
    >
    > wykorzystane jako podbudowa na gruncie pod wylewkami, o tyle mniej pospóły
    >
    > kupiłeł.

    Pewnie mają podkładki że sprzedał może jest tak jak kogutek pisze.
    Bo inaczej z dachówek i płytek łatwo sie rozliczyc.
    "kupiłem 2000 dachówek, na dach pierwotnie połozyłem 1950sztuk ale po dwóch
    miesiącach prtaki miały 50sztuk obsrane więc wymieniłem.
    Płytki to samo po dwóch miesiącach córka kredkami pomazała i wymieniłem 15sztuk.
    Ciekawe jak przy dachu kopertowym gdzie duzo cięcia dachówek jest licza sztuki.
    Bardzo dziwne to co Ergie pisze- gdzies tam musi być drugie dno o któryum nie wiemy.
    ;)
    ;)

  • 9. Data: 2013-02-18 13:26:38
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...

    >Bardzo dziwne to co Ergie pisze- gdzies tam musi być drugie dno o któryum
    >nie wiemy.

    Swoja drogą, faktycznie facet mógł rzeczywiście wpaść na pomysł łatwego
    dorobku i kupował materiał sporo więcej niż potrzebował i wpadł. Być może
    ktoś uczynny mu pomógł a może po prostu został namierzony kilkukrotnie w
    ogłoszeniach sprzedaży.
    Ja tylko dodam, że u siebie już po skończeniu budowy, kiedy już dostałem
    pozwolenie na użytkowanie, po półtora roku musiałem skuć wylewkę w garażu bo
    mi się poziom nie zgadzał i zrobić ją na nowo. Oczywiście beton na nową
    wylewkę i zbrojenie odliczyłem od wydatków, tym razem z puli na remont bo to
    już nie były prace w trakcie budowy z pozwoleniem na budowę. Skarbówka
    wezwała mnie w celu wyjaśnienia. Napisałem oświadczenie że poprzednia
    wylewka nie spełniała wymogów konstrukcyjnych budynku i dlatego nową
    musiałem zerwać. Przy okazj pamiętam że robiłem sporo przeróbek w kotłowni i
    też dopisałem to wszystko do tego remontu. Do tych rzeczy się nie doczepili,
    tylko do tego betonu, mimo że za beton wyszło malutko w porównaniu do
    wydatków w kotłowni.

    Marek

  • 10. Data: 2013-02-18 13:38:53
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Adams" napisał w wiadomości grup

    > Pomijajac jakies super wałki to oczywiscie urzednik nie ma racji.
    > Normalna zasada np. przy zakupie kafelek, paneli itp
    > zakłada kupowanie z zapasem.

    No właśnie "normalna zasada", ale jest na to jakiś przepis?

    ZTCW przepis traktowany literalnie (a tak w Polsce niestety interpretuje się
    prawo) stanowi, że odliczyć można różnicę VAT za materiały wbudowane czy
    wmontowane (nie pamiętam sformułowania) na stałe. Odpady nie zostały
    wbudowane ani wmontowane. Dla przykładu formalnie nie można odliczyć różnicy
    VAT za kilka kafelek kupionych na zapas.

    Pozdrawiam
    Ergie