  • 1. Data: 2011-08-23 18:07:32
    Temat: beton przed wejściem do domu
    Od: quent <x...@x...com>

    Mam zagwostkę.
    Muszę zrobić wylewkę betonową służącą jako tarasik pod zadaszeniem nad
    wejściem do domu.

    Na tych fotkach widać zadaszenie:
    https://picasaweb.google.com/104976193756848602152/2
    0110517_budowa_domu#5641791443485051026

    https://picasaweb.google.com/104976193756848602152/2
    0110517_budowa_domu#5641791290102010770

    Wcześniejsze stadium budowy:
    https://picasaweb.google.com/104976193756848602152/2
    0110517_budowa_domu#5633734020194722242

    Tarasik powinien być wielkości takiej jak zadaszenie. I ogólnie nie
    byłoby problemu bo przecież sprawa jest pewnie banalna dla każdego
    wykonawcy, gdyby nie fakt, że ściany fundamentowe mają u mnie wys. 2m i
    ten piach przed domem, co widać na zdjęciach to jest piach zasypowy.
    Musiałem zasypać całe te 2m fundamentu a, że piachu zostało to wysypałem
    go wokół domu.

    Teraz jednak nie wiem jak mam ten beton na taras lać skoro grunt jest
    jak w piaskownicy chyba z 1,5 metra wgłąb.

    Kopać głęboko, lać fundament wokół + murowanie z bloczków a potem
    zasypywanie środka (zagęszczanie) i chudziak jako taras?
    Dobrze kombinuję?
    Tylko to pewnie najdroższa opcja :-(

    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2011-08-23 18:43:41
    Temat: Re: beton przed wejściem do domu
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik quent napisał:

    > Kopać głęboko, lać fundament wokół + murowanie z bloczków a potem
    > zasypywanie środka (zagęszczanie) i chudziak jako taras?
    > Dobrze kombinuję?
    > Tylko to pewnie najdroższa opcja :-(

    No tanio nie będzie...
    Możesz jednak zrobić sobie tarasik na słupach, a pod nim wykorzystać
    przestrzeń - piach wybrać, trochę utwardzić i będzie piwniczka/kanciapa
    na rupiecie pod tym jak znalazł.

    Znacząco drożej nie powinno wyjść, a korzyści sporo.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-08-23 19:18:46
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 23 Sie, 20:07, quent <x...@x...com> wrote:

> [...]
    >
    > Teraz jednak nie wiem jak mam ten beton na taras lać skoro grunt jest
    > jak w piaskownicy chyba z 1,5 metra wgłąb.

    Przeciez tam masz jeszcze z metr tej sciany fundamentowej widoczne!
    Czyli wystarczy wkopac sie wglab na zaledwie metr :)

    Masz podobna do mojej sytuacje z tym ze ja musialem wylac plyte ponad
    3m nad gruntem rodzimym, o tu:

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1508
    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1298

    Rozumiem ze masz tam tylko jeden slup ten narozny ?? Druga strona jest
    podsteplowana.. Tam nic nie bedzie czy jak? :)

    Generalnie to ja bym to zrobil tak. W trzech (bo w czwartym juz masz
    slup) rogach wykopac dziury i wylac niewielkie stopy z betonu - takie
    40x40x30 beda wystarczajace. Na tym wymuruj zwyklymi betonowymi
    bloczkami jeden na drugim slupki. Mozesz tez zaszalowac, zazbroic i
    wylac. Albo jeszcze lepiej wykorzystaj pustaki zasypowe - ukladasz
    3-4szt i zalewasz, nastepne 3-4 szt i zalewasz. Mozesz wrzucic jakies
    druty na wszelki wypadek ale tam nie bedzie zadna sila boczna na te
    slupy dzialac wiec nawet to jest zbedne :) O tyle lepsze od zwyklych
    bloczkow betonowych, murowanych jeden na drugim, ze bedzie
    stabilniejsze i nie bedzie sie kiwac na boki. Murujesz to do wysokosci
    docelowej posadzki minus 25cm (!). Nawet jak plyta bedzie miala np
    10cm to slupki musza byc nizej bo na nich beda lezec BELKI. Jak juz
    wymurujesz - podkuj na tym samym poziomie w istniejacym slupie wneke
    na taka sama wysokosc - 25cm. Jak juz to wszystko zrobisz - zasyp
    calosc do poziomu przyszlej posadzki minus jej grubosc - piaskiem.
    Boki zaszaluj deska. Nastepnie musisz wykopac na wysokosc ok 15cm i
    szerokosc ok 20-25cm dolki - miedzy lewym wewnetrznym, a prawym
    wewnetrznym slupkiem i miedzy istniejacym slupem a lewym zewnetrznym
    (patrzac na zdjecie). To na zbrojenie tych dwoch belek. Potem skrec
    zbrojenie belek - dwa kosze, kazdy z czterech drutow fi 12. poloz
    kosze w wykopanych dolkach na jakichs dystansach (zeby beton mial od
    dolu odpowiednia otuline), a nastepnie w poprzek (czyli od muru domu
    na zewnatrz tarasu) w srodku co jakies 10-15cm w dolnej czesci
    przyszlej plyty uloz zbrojenie. fi12 tez pewnie wystarczy. Nastepnie
    calosc zalej :)

    Powstanie Ci wiszacy na slupach strop z dwoma podciagami wychodzacymi
    do niewidocznej, dolnej czesci.

    Oczywiscie mozesz wybrac calosc, zasypywac i zageszczac co 15cm ale
    IMHO wyjdzie drozej, wiecej roboty, a w przyszlosci i tak moze osiasc.

    Ja swoje slupy oparlem na lawach lanych razem z domem wiec mimo ze
    plyta wisi 3m nad ziemia - nie ma szans zeby osiadla, skrzywila sie
    etc :) Jak oprzesz te trzy slupy na rodzimym, nienaruszonym gruncie to
    tez nic wiecej nie powinno osiasc :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 4. Data: 2011-08-23 19:28:18
    Od: quent <x...@x...com>

    Wielkie dzięki!
    Bardzo rozsądnie to wygląda i na pewno będzie taniej :-)

    www.elipsa.info

  • 5. Data: 2011-08-23 19:29:10
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 23 Sie, 21:18, Adam <a...@g...com> wrote:

    BTW. Dla pewnosci przy tych dwoch belkach daj dolem wiecej drutu -
    zamiast 2 x fi12 daj 4xfi12 albo nawet fi14. Jak masz tam wiecej niz
    2m, jak mniej to pewnie wystarcza 2xfi12 dolem :)

    PS. Wszystko na oko ale moja plyta 4x8m wisi juz ponad rok, przezyla
    mrozna zime i nic sie z nia nie dzieje - przypuszczam ze i tak
    zbrojenie jest ostro przewymiarowane :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 6. Data: 2011-08-23 19:33:02
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-08-23 21:18, Adam pisze:
    > Rozumiem ze masz tam tylko jeden slup ten narozny ?? Druga strona jest
    > podsteplowana.. Tam nic nie bedzie czy jak?:)

    Stempel jest ale za chwilę go nie będzie. To ma tak wisieć wsparte w
    jednym miejscu :-)

    No a Twój domek ma zasypane fundamenty czy piwnicę zrobiłeś?
    Mnie wszyscy radzili abym zrobił piwnicę ale uparłem się i zasypałem.
    Mam nadzieję ze mi ten zagęszczony 2m zasyp nie siądzie z czasem bo to
    byłaby tragedia.
    Zagęszczali niby dobrze. Drut 6tka w żdanym miejscu nie wszedł głębiej
    jak na 10cm. No ale i tak jakoś nie daje mi to spokoju

    www.elipsa.info

  • 7. Data: 2011-08-23 19:37:24
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-08-23 20:43, robercik-us wrote:
> [...]
    > na rupiecie pod tym jak znalazł.
    >
    > Znacząco drożej nie powinno wyjść, a korzyści sporo.

    Tak to jest dobry trop. Adam mi właśnie opisał jak do tego podejść.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 8. Data: 2011-08-23 19:37:59
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 23 Sie, 21:29, Adam <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > zamiast 2 x fi12 daj 4xfi12 albo nawet fi14. Jak masz tam wiecej niz
    > 2m, jak mniej to pewnie wystarcza 2xfi12 dolem :)

    No i jak bedziesz kopal te dolki 15cm wysokie pod belki to pewnie
    piasek bedzie sie osuwal - ja te boczki tez zaszalowalem deskami.
    Zostaly tam na wieki pod posadzka ;) No ewentualnie moge teraz zrobic
    podkop pod ta plyte i je wyciagnac ale jakos nie mam ochoty ;-)

    Po 2-3 m-cach od zalania wygladalo to u mnie tak:

    http://szyna.civ.pl/domek3.jpg
    http://szyna.civ.pl/domek1.jpg (tu widac jak grunt ponizej osiadl i
    plyta sobie wisi :-)

    Na gore przyjda teraz legary na podkladkach i taras z desek - legarami
    go jeszcze troche poszerze do 5x8m :-)

    Ty mozesz sobie zrobic ten "stropik" 10cm nizej od poziomu wejscia
    zeby zostawic miejsce na 5cm piasku i np. kostke :)
    pozdr.

    --
    Adam