  • 1. Data: 2010-03-16 13:59:29
    Temat: brama garażowa hormann - wspolpraca z napedem
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    WItam

    Sa tu jacys instalatorzy bram garazowych ?:)

    Sytuacja:
    brama otwarta, naciskam zamknij, naped pcha brame w dol (brama segmentowa),
    kolka smigaja po rolkach. Mam tak jakby dwie prowadnice - w jednej jezdzi
    chyba 5 kolek, w drugiej jedno czy dwa. Ta druga (powyzej pierwszej w belce)
    zakonczona jest plastikowym, czarnym kortykiem do ktorego wpada koleczko.
    Brama zamknieta i docisnieta.

    Teraz przy otwieraniu by koleczko wyjechalo z tego czarnego plastikowego
    korytka - w pewnym momencie powiedzmy w 2 sekundzie otwierania bramy
    nastepuje takie szarpnięcie - a potem juz bez problemu. I o te szarpniecie
    sie rozchodzi - wg mnie to nieprawidlowo dziala - acz moge sie mylic ;)

    Sprawdzilem inna brame montowana przez inna ekipe w innym domku tam w gornej
    prowadnicy to koleczko wogole nie wpada w ta czarna rynienke przy samym
    skrzydle tylko brama ustawiona jest tak ze jest juz docisnieta i domknieta
    juz zanim kolko wpadnie w element o ktorym pisze wyzej. Dzieki temu przy
    otwieraniu nie ma efektu szarpniecia/zwiekszonego oporu bo gorne koleczko
    jjuz jest na poziomej prowadnicy i jedzie dalej - zamiast dopiero na nią
    "wskakiwac".

    Kurde mam nadzieje ze ktos cos z tego co wyzej zrozumie, wiem ze chaotycznie
    napisane ale lepiej akurat tego opisac nie potrafie a nie znalazlem na necie
    wlasciwych diagramow. Jak ktos ma taka brame lub je instaluje to powinien
    skojarzyc ;)

    Pytanie brzmi:
    jak jest prawidłowo, i jesli u mnie jest zle -czym to doregulowac ?

    Pozdrawiam

    Kane