  • 1. Data: 2010-03-03 08:52:11
    Temat: ciekawe projekty domków
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Oglądam sobie takie projekty:
    http://tamizo.pl/PL/projekty/architektura/65/p-house
    _dom_jednorodzinny_piotrkow_trybunalski.html
    http://tamizo.pl/PL/projekty/architektura/47/k-house
    _dom_jednorodzinny.html

    Jak myślicie, czy w budowie takie "klocki" będą jakoś szczególnie drogie?
    W ogole nie widzę tam rynien, kominów... czym są te dachy pokryte??

    Dodam, że ogólnie to podobają mi się takie domy ale, jako laik, mam
    przeczucie, że to droga zabawa.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2010-03-03 09:10:04
    Temat: Re: ciekawe projekty domków
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Dodam, że ogólnie to podobają mi się takie domy ale, jako laik, mam
    > przeczucie, że to droga zabawa.
    Jak wszystko co nieszablonowe.
    Moim zdaniem tragedia. Nie wiem czy chiałbym w czyms takim mieszkac nawet
    jak by mi to za darmo dali. Ale to kwestia gustu

    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-03-03 09:12:21
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Moim zdaniem tragedia. Nie wiem czy chiałbym w czyms takim mieszkac nawet
    > jak by mi to za darmo dali. Ale to kwestia gustu

    Ja natomiast ma podobne odczucia do domków typu "dworek"... masz racje,
    kwestia gustu :-)

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2010-03-03 09:57:28
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

> [...]
    > W ogole nie widzę tam rynien, kominów... czym są te dachy pokryte??
    >
    > Dodam, że ogólnie to podobają mi się takie domy ale, jako laik, mam

    Nie wypowiadam sie na temat estetyki, poniewaz z gustami
    sie nie dyskutuje.
    odpowiadam jako laik.
    Moim zdaniem te domy sa kostrukcyjnie dosc skomplikowane,
    skomplikowana bryla.
    Wiec wykonawczo w moim przeczuciu beda bardzo drogie.
    W piewszym projekcie takie "zwisajace poddasze to pewnie bedzie
    nielada wyczyn dla wykonawcy, tony stali zbrojeniowej.
    Przeszklenia bardzo duze sa fajne, ale za to niezle trzeba bulic.
    Albo zalozysz jakies standardowe przeszklenia i bedziesz placil
    krocie za ogrzewanie, albo zalozysz kosmicznie drogie przeszklenia,
    zeby byly cieplejsze - ale nadal i tak beda gorsze od ocieplonego muru.

    Po drugie zeby taki dom wygladal (choc dla mnie nie bedzie nigdy wygladal
    :-) )
    nie wyobrazam sobie oblozyc tego styropianem i polozyc jakis tynk mineralny.
    Trzeba tu juz pojsc za ciosem i wybrac dosc nietypowe rozwiazanie na
    wykonczenie
    elewacji - material i robocizna bedzie moim zdanie drogie.
    Pokrycie tego tradycyjna dachowka (np S-owka) czy blachodachowka rowniez
    bedzie moim zdaniem nieporozumieniem. Aby utrzymalo forme trzeba wybrac
    jakies blachy trapezowe, albo plaskie dachowki. Zobacz ile kosztuja takie
    rzeczy
    choc by tegalit cisar brassa albo łupek - tu juz nie podam firmy.

    Generalnie kombinujesz jak koń pod gorke ;-).
    Pierwszy projekt miales prosty, moze wymagal pewnych poprawek,
    tani w budowie a w prostocie tkwi piekno....

    Ale to tylko moje osobiste zdanie i moge sie grubo mylic co do kosztow.

    Pzdr
    Darek

    P.S. z ciekawosci ktos wie jak jest realizowane odprowadzanie wody z takiego
    dachu?
    woda chyba sobie nie plynie po scianach?

  • 5. Data: 2010-03-03 10:46:27
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Generalnie kombinujesz jak koń pod gorke ;-).
    > Pierwszy projekt miales prosty, moze wymagal pewnych poprawek,
    > tani w budowie a w prostocie tkwi piekno....

    No kombinuję, kombinuję...
    Bardzo możliwe, że efekt finalny będzie bardzo tradycyjny, ze względu na
    koszty. Staram się jednak nadać mojemu domowi jakiś charakter... musi to być
    "mój dom". Te projekty do których link podałem w pierwotnym poście to
    ekstremum w pewnym sensie.
    Bardzo podoba mi się jednak taka stylistyka ale tak jak pisał Kris, pewnie
    drogie to jak cholera ponieważ nieszablonowe.
    W każdym razie oddałem już architektowi swoje maziaje, które prezentowałem
    Wam wcześniej na grupie. Teraz czekam na efekt jego pracy. Układ pomieszczeń
    ma zostać taki jak zaprojektowałem a wygląd zewnetrzny będzie wypadkową
    mojego projektu i propozycji architekta... ciekawe co z tego wyjdzie :-)

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 6. Data: 2010-03-03 10:56:15
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > W każdym razie oddałem już architektowi swoje maziaje,

    a z ciekawosci, ktore dotarly do architekta?

    jezeli mozna zapytac ile placisz za projekt i co zawiera?

    Pzdra
    Darek

  • 7. Data: 2010-03-03 11:01:39
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > a z ciekawosci, ktore dotarly do architekta?
    >
    > jezeli mozna zapytac ile placisz za projekt i co zawiera?

    Ten przeslalem:
    http://picasaweb.google.com/quent75/3#

    Ściany jednak proste daję a nie te pod kątem jak w którejś tam wersji z
    kolei.
    Nie patrz jednak na dach, bo jest w złą strone, brakuje jakiegoś podcienia
    wejściowego i ogólnie wygląda źle.
    Układ i funkcję pomieszczeń jednak chciałbym zachować taki jak w tym
    projekcie.
    Z architektem (z Panią architekt) za część architektoniczną rozliczam się w
    barterze (robię reklamę) ale za projekty branżowe i konstrukcyjne będę
    musiał zapłacić.
    Jeszcze nie mam dokładnej wyceny ale może to być ok. 5tys.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 8. Data: 2010-03-03 12:01:57
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

> [...]

    > nielada wyczyn dla wykonawcy, tony stali zbrojeniowej.
    > Przeszklenia bardzo duze sa fajne, ale za to niezle trzeba bulic.

    Moim zdaniem te poddasze nie jest zwisajace tylko oparte na tych trzech
    slupkach (dwoch naroznych i srodkowym) i jakiejs belce wienczacej te slupki
    a wszystko jest zamaskowane przez wykonczenie oraz tafle szklane "wbudowane"
    miedzy te elementy stalowe- inaczej to by konstrukcja stropu musialaby byc
    bardzo sztywna czyli w tym wypadku wysoka by sie nie uginala prawie wcale na
    koncu poddasza i nie zmiazdzyla tych szklanych tafli.
    Przemek

  • 9. Data: 2010-03-03 12:03:21
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:hmlj3n$12e$1@news.onet.pl...

> [...]
    > musialaby byc bardzo sztywna czyli w tym wypadku wysoka by sie nie uginala
    > prawie wcale na koncu poddasza i nie zmiazdzyla tych szklanych tafli.
    jako suplement do mej wypowiedzi dodam iz tak dokladnie widac na zdjeciu z
    budowy......
    Przemek

  • 10. Data: 2010-03-03 14:39:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:
    > Użytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:hml91c$3se$1@news.onet.pl...
    >
    > Ja natomiast ma podobne odczucia do domków typu "dworek"... masz
    > racje, kwestia gustu :-)

    i ja też, muszę w swojej okolicy wozić torebki na wymioty... ;-)