  • 1. Data: 2010-09-26 09:44:37
    Temat: cienka półka z mozaiki
    Od: Bogdan Slusarczyk <b...@o...pl>

    Witam,
    Chcę zrobić cienką półkę obłożoną mozaiką. Pierwszy pomysł jest taki
    żeby ze ściany wypuścić pręty, obkleić je płytą GK i na to przykleić
    mozaikę, czyli coś takiego (*-pręt):

    |---------GK--------|
    |---*-----*-----*---|
    |---------GK--------|

    Macie inne pomysły? Warunek jest jeden: półka obłożona mozaiką nie
    powinna mieć wiecej niż ~6cm.

    Pozdrawiam
    Bogdan

  • 2. Data: 2010-09-26 10:45:21
    Temat: Re: cienka półka z mozaiki
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Bogdan Slusarczyk" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > |---------GK--------|
    >
    > Macie inne pomysły? Warunek jest jeden: półka obłożona mozaiką nie powinna

    Sam pręt ma niewielką sztywność. Większą sztywność przy tej samej ilości
    materiału (stali) można osiągnąć dzięki profilom zamkniętym.
    Wszystko zależy jak duża ma być ta półka, jaki będzie dźwigać ciężar oraz
    czy będzie podparta po bokach.
    Jeżeli chcesz uzyskać dużą nośność lub półka będzie miała dość duże wymiary
    i nie będzie miała podparcia po bokach to musisz użyć profili do GK np. UD28
    oraz stalowych profili np. o przekroju kwadratowym, do których będą
    zamocowane profile UD28.
    Profile stalowe muszą być wmurowanych w ścianę i nie mogą się stykać
    bezpośrednio z płytą GK, ponieważ będą rdzewieć przy kontakcie z gipsem.
    Zatem profile stalowe wmurowujemy w ścianę, a do nich przykręcamy profile
    UD28, do których dopiero przykręcamy płyty GK.
    Patrząc od czoła półki:

    [ ]M[=============]M[ ]

    M - Profil stalowy
    ] [ - Profile do GK UD28
    === - Poprzeczne profile UD28
    [ ] - Dwa profile UD28 wsadzone jeden w drugi. Te znajdujące się przy
    profilu stalowym M mają być do niego przykręcone.
    Bez płytek uzyskujesz ok. 53-55mm grubości używając płyty GK 12,5mm oraz
    46-48mm przy płycie GK 9mm
    Profile stalowe najlepiej jest pospawać w ramę, w kształcie lietry H,
    zamkniętej od góry dodatkową poprzeczką. Dzięki temu będzie o wiele łatwiej
    wmurować końce tej ramy, aby utworzyły jednolitą i równą płaszczyznę.

  • 3. Data: 2010-09-26 11:49:16
    Od: "Jarek M." <w...@w...pl>

    Witam
    Opowiem w kilku słowach jak półkę u mnie zrobił glazurnik.

    Półka długości ok 1m, szerokość 15 cm, całkowita grubość półki 3,5 cm.
    Pręty zbrojeniowe żebrowane fi 8 mm - 5 może 6 szt. o długości odpowiadającej
    szerokosci półki wpuszczone w ścianę.
    Po włożeniu prętów w ścianę drutem wiazałkowym zaplatał techniką jak plecie się
    koszyk wiklinowy, dość gęsto.
    Następnie od dołu wyszalował deską na odpowiednią wysokość i zalał to chyba
    betonem.
    Miało to miejsce kilkanaście lat temu więc nie pamiętam czy to zalewał betonem
    czy klejem do glazury.
    Po zdjęciu szalunku obłozył kafelkami i po sprawie.
    Faktem jest że półka wisi do dziś, ma żadnych peknięć na fugach, po prostu nic
    się nie dzieje.
    Byłem sceptyczny wobec tego pomysłu wykonania, ale glazurnik zapewniał że będzie
    OK, i tak jest.
    Półka obciążona jest tylko kosmetykami, wiec przenosi znikome obciążenia, i
    właśnie do tego była przewidziana.
    Nie sądzę żebyś na tej półce przechowywał zapasy browaru w zgrzewkach czy
    baniaki z wodą "Dar Natury".
    Jeśli też wspinaczki skałkowej nie będziesz ćwiczył to powinno być OK.

    Pozdrawiam
    Jarek M.

  • 4. Data: 2010-09-26 13:35:31
    Od: Bogdan Slusarczyk <b...@o...pl>

> [...]
    > materiału (stali) można osiągnąć dzięki profilom zamkniętym.
    > Wszystko zależy jak duża ma być ta półka, jaki będzie dźwigać ciężar

    Więc tak: półka ma mieć wymiary: 50x20x7 (szer/gł/gr), przy czym z
    prawej strony będzie podparta, czyli tak (od czoła półki):

    |---------GK--------|sciana
    |---*-----*-----*---|sciana
    |---------GK--------|sciana
    |sciana

    Obciążenie będzie małe, jakieś przybory toaletowe no i ciężar własny (w
    sumie tego się najbardziej obawiam, żeby nie opadła pod własnym ciężarem).

  • 5. Data: 2010-09-26 13:39:02
    Od: Bogdan Slusarczyk <b...@o...pl>

    > Półka obciążona jest tylko kosmetykami, wiec przenosi znikome
    > obciążenia, i właśnie do tego była przewidziana.

    U mnie będzie podobnie.

    > Nie sądzę żebyś na tej półce przechowywał zapasy browaru w zgrzewkach
    > czy baniaki z wodą "Dar Natury".

    Hmmm, z tym browarem to muszę przemyśleć.... :)

  • 6. Data: 2010-09-26 17:50:31
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 26-09-2010 o 15:35:31 Bogdan Slusarczyk <b...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Obciążenie będzie małe, jakieś przybory toaletowe no i ciężar własny (w
    > sumie tego się najbardziej obawiam, żeby nie opadła pod własnym

    Zamuruj kilka profili C60 do ściany, najlepiej przykręć od odołu płytę
    gipsową do profili
    całość wsadź w dziury w ścianie zabetonuj od góry dziury, jak stwardnieje
    zaprawa to drugą płytę przykręć od góry, jeden 2m profil wystarczy, profile
    poprzykręcaj naprzemiennie abyć miał do czego płytę GK przykręcić schemat
    poniżej

    --------------------------- płyta górna
    |_| |~| |_| |~| profile tak co 15-30cm powinno wystarczyć
    --------------------------płyta dolna GK

    profile C albo CD do robienia stelażu na poddaszach mają 60mm szer i 29mm
    wysokości czyli
    grubość półki to 12*2+29 ~ 43mm czyli do 70 to jeszcze masz zapasu akurat
    na klej i płytki.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 7. Data: 2010-09-26 19:58:13
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 26 Wrz, 11:44, Bogdan Slusarczyk <b...@o...pl> wrote:
> [...]
    > |---*-----*-----*---|
    > |---------GK--------|
    >
    > Macie inne pomysły? Warunek jest jeden: półka obłożona mozaiką nie

    A z czego masz te sciany ?

    Ja mialem w lazience scianki z betonu komorkowego i zrobilem tak..
    Kupilem dwa dosc grubawe metalowe katowniki (~15x15cm), przykrecilem
    je kolkami do scianki (wczesniej ja troszke "frezujac" - tj. chodzi o
    to zeby same katowniki i lby srub nie wystawaly poza lico sciany). To
    jest element nosny - mozesz dac wiecej katownikow zeby polka byla
    mocniejsza. Teraz na gore przycialem pasek z plyty KG i przykrecilem
    go do katownikow blachowkretami. Potem taki sam kawalek plyty
    przykleilem od dolu zwyklym klejem gipsowym. Polki mam dosc grubawe
    wiec takich warstw plyt KG przyklejonych klejem gipsowym bylo kilka
    (juz od gory). W ten sposob powstala mi fajna, mocna i sztywna
    poleczka, zdolna uniesc dobre parenascie, jak nie dziesiat,
    kilogramow, bardzo latwa to obklejenia plytkami :) Ma to juz z rok i
    nic sie z tym nie dzieje (mam dwie takie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.